2016-02-22, 08:30
Medlem
Det kryper närmare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22274343.ab
Citera
2016-02-22, 08:31
Medlem
Donald snackar! Nu ska det ha varit "Barbro" och han ska ha mött två av dem själv under mordkvällen. Är det nu första dominobrickan välter? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22274343.ab
Senast redigerad av folken1 2016-02-22 kl. 08:35.
Citera
2016-02-22, 08:35
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Låt det vara öppet ett tag. Nu när Dahlsten öppnat upp med sin usla taktik måste det klarläggas exakt vilka som var WT-männen och varför de övervakade Palme. Svaret kanske kommer där!

Vi ser hur det avtäcks hur CP-spåret planterades hos LP med lögner!

Vi ser en annat version som kommer från kretsar som var direkt inblandade utan den direkta politiska kontakten. Det handlar om den version som Säpomännen försöker lansera med det ursprungliga PKK-spåret som moder.

Två saker alltså. Medgivarna inom den inre kretsens lösning och de delaktigas försvarstaktik!

Jag har under min tid i tråden förfäktat ståndpunkten att det är Holmer som är nyckeln till gåtan. Eller åtminstone en inkörsport.

Ingenting som kommit fram på resan har fått mig att tänka annorlunda. Samtidigt är det talande att hans Åsa fortfarande är tyst om sakernas ordning. Där ingen mig veterligen velat närma sig henne.

Nu börjar det röras om i grytan. Dahlstens inlägg i debatten kommer strax efter Kegös och Barrlings önskan om att få peka ut en annan gärningsman än CP. Det som är viktigt att inse är att Dahlsten hållit tyst om dessa s.k. fakta i 30 år. Börjar det rentav brännas under hans fötter också. Eller är han rädd för att CPs skuld ska ifrågasättas på allvar.

Dessutom finns det fler sossepolitiker från mordets tid som är verksamma än idag. Där enbart tystnad råder. Tänker på Hans Dahlgren och i viss mån Margot Wallström.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-02-22 kl. 08:50.
Citera
2016-02-22, 08:46
Medlem
Citat:
Topphemliga pärmar om Palme-mordet ska i decennier ha gömts undan hos Säpo.
Tidigare Säpo-männen Walter Kegö och Jan-Henrik Barrling avslöjar nu att en rad Palme-dokument först nu lämnats till Palme-gruppen.
– Det var helt nytt för Palmegruppen, säger Walter Kegö.

http://www.expressen.se/nyheter/palme-material-ska-ha-gomts-undan-pa-sapo/
Citera
2016-02-22, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Jag svarade på frågan om vad han först kallades i massmedia. Han hette inte 33-åringen på en gång, eftersom han fyllde år 31 mars. Det var väl inte så svårt att förstå? Att jag maskade namnet var kanske lite på skämt med en blinkning åt FB-traditionen att inte hänga ut. Det höll jag på med. Föreligger oklarheter?

Jag ber om ursäkt. Jag förhastade mig.
Citera
2016-02-22, 09:08
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
Donald snackar! Nu ska det ha varit "Barbro" och han ska ha mött två av dem själv under mordkvällen. Är det nu första dominobrickan välter? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22274343.ab
Ja det vore trevligt och på tiden om någon av spanarna tog bladet från mun och berättade vad de vet/såg den natten.
Citera
2016-02-22, 09:21
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Det kryper närmare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22274343.ab

Om Forsberg haft dessa uppgifter från mordnatten, varför har han då jobbat som desinformatör genom att dyka efter vapen för att knyta CP till mordet och försökt medla fram ett möte mellan familjen Palme och CP.
Nu helt plötsligt var han till och med inne i stan mordkvällen och mötte dessa individer.
Kanske var Donald en av dessa personer komradios, och mötet han pratar om är en rökridå.
Känns som om det är mycket sublima meddelanden i media just nu.
Först Kegö och nu Forsberg. Kanske har det hänt något som stört maktbalansen hos de som vet hur mordet gick till.
Ska bli kul och se om det tippar över nu, eller om det blir rättning i ledet...
Citera
2016-02-22, 09:32
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Desinformationen bakom är lögnen som givits dem bakom kulisserna genom åren som förklarar varför det rått enighet därom. Det var inom den hemliga övervakningen mördaren fanns men man serverade när man fått in CP i utredningen en historia till ett antal personer att dessa bara sett mordet och att de sett CP men att de inte kunde vittna för att det skulle skada Partiet och Palmes minne. Minns att först så sade både sonen och LP att det var andra signalement (när juggar och PKK var aktuella) Denna lögn är orsaken till LP:s säkra identifiering. Via bland annat Dahlsten har hon serverats den lögnen. En trotjänare har berättat detta.... och vänner till CP har berättat... ja ni förstår hur de jobbat med att få ihop ett åtal mot CP och LP med på tåget. Bakomkulissernaspel som ej går att använda i domstol. Allt hängde på LP att peka ut honom. Två flugor i en smäll. Nedtystning av den väl kända spaningen och åtal mot en oskyldig.

Så jobbar naturligtvis inte seriösa utredare.

Dahlsten har i och med detta avslöjat sig. Var det han som skulle bearbeta LP bakom kulisserna? Jag undrade just vem av dem som skulle visa sin nuna. Jasså Dahlsetn var den korkade som inte förstår att bakomkulissernastoryn haltar.

Antingen är han extremt naiv vilket är ganska otroligt på den positionen eller så är han delaktig inte bara i mörkläggningen utan kanske också det som ledde till mordet. En av dem som var införstådda med spaningen mot Palme. Kanske rent av en av dem som kunde tipsa när OP var utan Säpo.

Det har gått så långt att konspiratörerna blottar sig och då är det tyvärr oåterkalleligt Dahlsten.

Det finns nog väldigt få som är så naiva att de tror att CP sprang och informerade sig om Palmes rutiner på regeringskansliet. Ofattbart att någon gått på dessa blå duster.

Nu är korken ur. Tack Dahlsten för den sabreringen!

Otroligt låg nivå på Dahlstens debattinlägg, nästan så man får intrycket av ett sista förtvivlat försök att täppa till locket igen. Trovärdig uppgift från anonym uppringare....LP´s starka utpekande....CP´s detaljerade erkännande....Jojo, man baxnar! det är ju rent humbug!

Det är dock lite märkligt att Dahlsten också vittnar om walkie-talkie-män på hemligt uppdrag. Det borde han kanske hållt tyst om kan man kanske tycka. Lite motsägelsefullt!?

http://www.expressen.se/nyheter/palmes-van-om-mystiska-poliserna/
Citera
2016-02-22, 09:34
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Om Forsberg haft dessa uppgifter från mordnatten, varför har han då jobbat som desinformatör genom att dyka efter vapen för att knyta CP till mordet och försökt medla fram ett möte mellan familjen Palme och CP.
Nu helt plötsligt var han till och med inne i stan mordkvällen och mötte dessa individer.
Kanske var Donald en av dessa personer komradios, och mötet han pratar om är en rökridå.
Känns som om det är mycket sublima meddelanden i media just nu.
Först Kegö och nu Forsberg. Kanske har det hänt något som stört maktbalansen hos de som vet hur mordet gick till.
Ska bli kul och se om det tippar över nu, eller om det blir rättning i ledet...
Det ligger nog något i att Donalds berättelse är lite tillrättalagd, han går väl en balansgång. Skall man kanske se Dahlstens inlägg om CP som ett sätt att försöka anlägga moteld eftersom han säkert visste att Donald lämnat ett vittnesmål till PU? I mitt tycke blev det dåligt tajmat isf. Men kanske någon som tror på det. Jag gissar att det kommer fler vittnesmål från sådana som inte vill bli inblandade i raset. Jo maktbalansen har nog störts rejält på sistone. Kanske Gieseckes bortgång var den sista spärren?
Citera
2016-02-22, 09:37
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
Otroligt låg nivå på Dahlstens debattinlägg, nästan så man får intrycket av ett sista förtvivlat försök att täppa till locket igen. Trovärdig uppgift från anonym uppringare....LP´s starka utpekande....CP´s detaljerade erkännande....Jojo, man baxnar! det är ju rent humbug!

Det är dock lite märkligt att Dahlsten också vittnar om walkie-talkie-män på hemligt uppdrag. Det borde han kanske hållt tyst om kan man kanske tycka. Lite motsägelsefullt!?

http://www.expressen.se/nyheter/palmes-van-om-mystiska-poliserna/
Inte alls motsägelsefullt. Han vet kanske att andra vet att han vet om dessa. Sådant kommer ut och då är det en liten sak att medge sådant som ändå kommer fram. Jämför med de andra sk bevisen mot CP han kommer dragandes med. Hörsägen från avlidna eller okända uppringare. Uppgifter som ligger år före MOP. Trosatser som att LP pekat ut etc. Inget av det går att direkt beslå honom med lögn. Men skulle han neka till WT-personer... Då beslås han med lögn direkt.

Bättre då att medge fakta men förringa och prata ned betydelsen av det. Naturligtvis borde dessa spanare vara intressanta uppgiftslämnare som borde avhörts varenda en. De var ju ute i uppgift att spana och observera, de hade en helt annan uppmärksamhet på omgivningen än andra flanörer på sta´n. Vad såg de av mordet? Vad lade de märke till före och efter? Bara här borde PU varit intresserade men den här gruppen skulle inte kontaktas, störas, de hade inget med mordet att göra, sades det.
Senast redigerad av FurirRevaer 2016-02-22 kl. 09:41.
Citera
2016-02-22, 09:42
Medlem
andersaanderssonas avatar
Nu uttalar sig 2 sidor om saken. Där trådarna leder till det politiska lägret och till Säpo med förgreningar.

Är jag ensam om att känna doften av desinformation. Eller rättare sagt, information som ska stärka sedan länge fastslagna ståndpunkter.

För mig är det mycket svårt att tro att Näss skulle varit ovetande om Säpo på något sett skulle varit inblandade. Han hann att skriva drygt 450 sidor på sina memoarer innan han avled. Vem väntar med att skriva sina memoarer tills man står i dödens väntrum. Eller var det kanske orsaken. Kanske de sidorna var hans testamente. Finns där sprängstoff kommer de aldrig att ges ut.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-02-22 kl. 09:56.
Citera
2016-02-22, 09:50
Medlem
p.norths avatar
ingen som har plustjänsten? som vill dela med sig
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22307323.ab?teaser=true
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem