2016-02-16, 22:37
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjedelig
Hittade en gammal och ganska innehållslös blogg som är Lisas.

https://web.archive.org/web/20081201201416/http://icecoldd.blogg.se/

Fick typ psykos av att läsa det där men jag antar att det är så en klassisk barnblogg ser ut. Bara en massa skit.

Hur som helst, det skulle vara intressant att sammanställa en lista med de cirka 100 stycken återvändande terroristerna.
Citera
2016-02-17, 03:20
Medlem
regndroppens avatar
Någon som hittar någon Facebook profil av en IS-"svensk"?
Citera
2016-02-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Någon som hittar någon Facebook profil av en IS-"svensk"?

Om du utgår från Michael Skråmos Facebook-profil https://www.facebook.com/dawah.lillaah?fref=pb&hc_location=profile_browser
så hittar du en hel del svenska IS-supportrar via folk som gillat/kommenterat hans bilder.
Citera
2016-02-18, 21:08
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örjan
Om du utgår från Michael Skråmos Facebook-profil https://www.facebook.com/dawah.lillaah?fref=pb&hc_location=profile_browser
så hittar du en hel del svenska IS-supportrar via folk som gillat/kommenterat hans bilder.

Tack, är främst intresserad av folk som är där nere om det går och hitta!
Citera
2016-02-22, 04:29
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Tack, är främst intresserad av folk som är där nere om det går och hitta!

Om du vill hitta flera kan jag rekommendera facebook sidan Ummah Nyheter. Där finns det runt 40 st supportrar och krigare.
Citera
2016-02-23, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
Om du vill hitta flera kan jag rekommendera facebook sidan Ummah Nyheter. Där finns det runt 40 st supportrar och krigare.

Kan du inte hänga ut dom här? Hade varit kul att se vad det är för tomtar
Citera
2016-02-23, 14:42
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nighthawk1976
Kan du inte hänga ut dom här? Hade varit kul att se vad det är för tomtar

Lite svårt när det är 40 pers och sidan är vidöppen för allmänheten. Det är alltifrån hemliga konton, till turkar, till kvinnor med bilder på sig själva i niqab, nån tjej som jobbar på ICA i Gävle, till kids i skolålder. Tidigare var Lisa Umm Uthman, aka Lisa Treutiger även aktiv i gruppen.

Folk kommer generellt från splittrade platser i landet, men merparten är från Västkusten.
Det delas Koranverser, kamprop mot YPG och stridsnyheter på sidan. Ganska intressant om än extremt vinklat.
Citera
2016-02-24, 09:50
Bannlyst
Citat:
Lite svårt när det är 40 pers och sidan är vidöppen för allmänheten. Det är alltifrån hemliga konton, till turkar, till kvinnor med bilder på sig själva i niqab, nån tjej som jobbar på ICA i Gävle, till kids i skolålder. Tidigare var Lisa Umm Uthman, aka Lisa Treutiger även aktiv i gruppen.

Folk kommer generellt från splittrade platser i landet, men merparten är från Västkusten.
Det delas Koranverser, kamprop mot YPG och stridsnyheter på sidan. Ganska intressant om än extremt vinklat.
Du kan väl länka till gruppen då?
Citera
2016-02-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Örjan
Men hur kan du veta att han är en IS-supporter? Han kan lika gärna vara med och strida mot IS, läs hans inlägg, jag får iaf ingen IS känsla av att läsa inläggen. Många utav er Flashbackare framstår som gravt hjärndöda eftersom allt ni skriver är så jävla dramatiskt och man är så jävla snabb i att dra en slutsats utav någon bild man sett på Facebook.

Har du någonting KONKRET att komma med som bevis, eller bara dina drastiska slutsatser och egen konspiration?
Citera
2016-02-25, 23:53
Medlem
Citat:

Som sagt det finns ju inga bevis på att just alla dom krigar för IS, så inget att säga med säkerhet.
Citera
2016-02-26, 02:03
Medlem
Widde74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capito
Men hur kan du veta att han är en IS-supporter? Han kan lika gärna vara med och strida mot IS, läs hans inlägg, jag får iaf ingen IS känsla av att läsa inläggen. Många utav er Flashbackare framstår som gravt hjärndöda eftersom allt ni skriver är så jävla dramatiskt och man är så jävla snabb i att dra en slutsats utav någon bild man sett på Facebook.

Har du någonting KONKRET att komma med som bevis, eller bara dina drastiska slutsatser och egen konspiration?

Din kognitiva förmåga måste ju vara extremt dålig . Testa att googla Skråmos namn Eller läs här om du är lat också http://www.expressen.se/gt/svenske-is-krigaren-utreds-nu-av-sapo/
Citera
2016-02-26, 02:40
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capito

Även om jag håller med dig om att man ska vara försiktig innan man pekar ut enskilda som IS-sympatisörer är Michael Skråmo i dessa sammanhang ett välkänt namn (vilket länken du fick ovan vittnar om). Att han kämpar för IS är inget han på sina tidigare Facebook- och twitterkonton stuckit under stol med.

Så, i det här fallet är det du själv som står för de snabba och ogrundade slutsatserna. I Skråmos fall finns inga tvivel.
Senast redigerad av Tinuviel 2016-02-26 kl. 02:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in