Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Jaså, vad är det för politik man får med Trump? Jag har sett ganska många timmar med Trump nu i debatter, Townhalls och intervjuer och inte fan kan han ge några svar kring hur han tänker utforma sin politik.
Typiskt Trump-svar: "Vi blir blåsta i handeln. Vi förlorar si och så många hundra miljarder dollar mot Kina. Detta tänker jag ändra på genom att tillsätta en mycket, mycket smart vän till mig från näringslivet att förhandla fram nya avtal. USA har världens bästa förhandlare i näringslivet. Mycket smarta. Vänner till mig. Vi skall förhandla om handelsavtalen."
Jag tycker det är klara besked om att kompetens kommer anltas i stället som det brukar vara, korrupta politiker. Sverige borde vara ett avskräckande exempel, där en sluten klick av vänskapskorrupta politiker tagit skamgrepp på befolkningen. Kanske att du fattar hur bra tankar Trump har när du ser att frihet för individen inte är så tokigt?
Som Ronald Reagans bevingande ord "
tear down down this wall" visade. Svårare var det inte. Folk gick och hämtade olika hackor och muren mellan öst och väst, revs ner och hamnade på historiens soptipp. Det var inte fru Merkels förtjänst. Eller någon politiker av den sort vi har fått stå ut med.
Våra politiker vill berika sig personligen, trots att de saknar både kompetens eller utbildning, genom att binda upp oss till en massa avtal. De vill bli rika själva, så som Margot har blivit, och gardera sina egna pensioner genom att drälla i Bryssel. När de bara behöver säga;
att inga våldtäktsmän och kriminella ska få förstöra Europas civilisation. Det har Trump förstått när han diskuterar Europa, och jag köper det.
Trump var inte min favorit, men jag kan leva med honom som president. Det blir bra att folket i Europa ser att människor ska inte centralstyras och beskattas in på skinnet, för att uppfylla politiska mål som är en fara för vår framtid.
Det fria ordet är centralstyrt, i vad som är politiskt korrekt i de flesta länder, och jag fnissar av förtjusning när Trump säger det jag tänker. Sen inser jag att ingen dog! Och att det är många som tycker som honom.
Det är inte i arabvälden och i övriga Mena, som civilisationen har sin vagga. Det är en idioti att tro, att stöd till Afrika och arabländer är bra för oss i Europa. I skarpt läge är det USA, Israel och den anglosaxiska världen som är vår buffert mot
the axis of evil. Med Trump som president är det många som inte kommer våga sticka fram sina fula trynen, och det inger mig trygghet. För huvudsaken är en president som ser till att USA är ett land som har förmågan att försvara civilisationen. Om det nu skulle bli tredje gången gillt som européerna slarvar bort freden.