Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Med Trump så vet man vad man får,

Jaså, vad är det för politik man får med Trump? Jag har sett ganska många timmar med Trump nu i debatter, Townhalls och intervjuer och inte fan kan han ge några svar kring hur han tänker utforma sin politik.

Typiskt Trump-svar: "Vi blir blåsta i handeln. Vi förlorar si och så många hundra miljarder dollar mot Kina. Detta tänker jag ändra på genom att tillsätta en mycket, mycket smart vän till mig från näringslivet att förhandla fram nya avtal. USA har världens bästa förhandlare i näringslivet. Mycket smarta. Vänner till mig. Vi skall förhandla om handelsavtalen."
Senast redigerad av Petronius 2016-02-21 kl. 12:14.
2016-02-21, 12:10
Medlem
Y2Ws avatar
Vinner Trump Nevada så vet jag inte vad som ska vända detta.

Har vi några aktuella Nevada-siffror?
2016-02-21, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W

Att kandidaterna hoppar av med förhoppningen att deras röster tillfaller Rubio, såklart.
2016-02-21, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W

Har letat runt inte ännu! Men dom lär börja rulla in under nästa vecka
2016-02-21, 12:16
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Med Trump så vet man vad man får, du underskattar det väldigt mycket, alla andra kandidater utom jude-kommunisten är köpta.

Tvärtom, problemet är ju att man verkligen INTE vet vad man får med Trump. Kan hålla med om att de flesta kandidater i praktiken är köpta och bedriver etablissemangpolitik, men det är ju den politiken vi "alltid" har haft och då vet vi vad vi får. Inte särskilt demokratiskt kanske, att val bara handlar om några procentenheter sjukförsäkring hit eller dit, men bättre för världen i stort än att man hela tiden ska behöva hålla ett öga på vilken snapsidé befälhavaren för världens överlägset största krigsmakt vaknar med i morgon eller i övermorgon.

Obama är ett underskattat geni och har redan deeskalerat Iran-konflikten så pass att ingen kandidat vill/kan ta strid med amerikanska näringslivet som redan nu börjar investera i den här extremt lukrativa marknaden och inte kommer acceptera ett krig där. Mellanöstern börjar alltmer bli ett avslutat kapitel i geopolitiken och aggressiv mot Kina, det måste varje kandidat vara/bli, inte bara Trump.
2016-02-21, 12:34
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Man skäms ju som SD:are när man ser hur många av ens partikamrater som hejjar på Trump.
Så får man vänster-stolle stämpeln på sig när man kritiserar Trump, trots att man röstar på samma parti som dem här i Sverige.

Om man INTE hejar på Trump så har man nog inte i SD att göra.
2016-02-21, 12:42
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Tvärtom, problemet är ju att man verkligen INTE vet vad man får med Trump. Kan hålla med om att de flesta kandidater i praktiken är köpta och bedriver etablissemangpolitik, men det är ju den politiken vi "alltid" har haft och då vet vi vad vi får. Inte särskilt demokratiskt kanske, att val bara handlar om några procentenheter sjukförsäkring hit eller dit, men bättre för världen i stort än att man hela tiden ska behöva hålla ett öga på vilken snapsidé befälhavaren för världens överlägset största krigsmakt vaknar med i morgon eller i övermorgon.

Obama är ett underskattat geni och har redan deeskalerat Iran-konflikten så pass att ingen kandidat vill/kan ta strid med amerikanska näringslivet som redan nu börjar investera i den här extremt lukrativa marknaden och inte kommer acceptera ett krig där. Mellanöstern börjar alltmer bli ett avslutat kapitel i geopolitiken och aggressiv mot Kina, det måste varje kandidat vara/bli, inte bara Trump.

Jag vill påstå att Trump är den kandidat, oavsett parti, med mest definerad politik. Man vet vad man får med honom, åtminstone i jämförelse med alla andra.

Och Obama som geni? Ja han är väl den mest hatade ex presidenten som lever idag, mer hatat än Bush hur nu fan man kan lyckas med det.
Senast redigerad av Y2W 2016-02-21 kl. 12:45.
2016-02-21, 12:44
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skateboard1
Att kandidaterna hoppar av med förhoppningen att deras röster tillfaller Rubio, såklart.

Jag tror inte att Rubio skall hoppas att få allt för många av Cruz väljare.

Sedan är ju Rubio den definitivt sämsta debattören av alla kandidater, och det hjälper honom inte direkt.
2016-02-21, 12:56
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Skulle det i slutändan stå mellan snattermaskinen Trump och garvade politikern Clinton lär demokraterna ta hem segern. USA liksom vi behöver ju ledare som är jordnära, inte superkapitalister typ Trump med ärvda förmögenheter

Trump är en rik kapitaist som äger och styr sig själv. Clinton och alla de andra ägs och styrs av världens absolut största och mäktigaste kapitalister, som Goldman Sachs.

Citat:
Skulle han vinna kampen om presidentposten så är det upplagt för ett djupare kallt krig med Ryssland och Kina. En svag president kan orsaka mycket elände för både USA och omvärlden under ämbetsperioden.

Du vet nog själv att det är tvärtom. Med Trump kommer det bli avspänning och bättre relationer mellan USA, Ryssland och Kina. Med Clinton kan det mycket väl bli tredje världskriget med kärnvapen.
2016-02-21, 12:56
Medlem
Citat:
Med Trump så vet man vad man får, du underskattar det väldigt mycket, alla andra kandidater utom jude-kommunisten är köpta. Som Svensk så kanske det kan vara svårt att förstå hur viktigt det är för Amerikaner.

Nej nu lurar du dig själv. Ingen vet vad de får om de röstar på Trump. Trots det kommer många att göra pga utbredd korruption från etablissemanget bland de övriga alternativen.
2016-02-21, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Trump är en rik kapitaist som äger och styr sig själv. Clinton och alla de andra ägs och styrs av världens absolut största och mäktigaste kapitalister, som Goldman Sachs.

Du vet nog själv att det är tvärtom. Med Trump kommer det bli avspänning och bättre relationer mellan USA, Ryssland och Kina. Med Clinton kan det mycket väl bli tredje världskriget med kärnvapen.

Många snackar om att Clinton är den som troligast skulle använda kärnvapen Var har ni fått det ifrån? Alla kandidater är lika troliga eller (icke troliga) trigger-happy
2016-02-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jaså, vad är det för politik man får med Trump? Jag har sett ganska många timmar med Trump nu i debatter, Townhalls och intervjuer och inte fan kan han ge några svar kring hur han tänker utforma sin politik.

Typiskt Trump-svar: "Vi blir blåsta i handeln. Vi förlorar si och så många hundra miljarder dollar mot Kina. Detta tänker jag ändra på genom att tillsätta en mycket, mycket smart vän till mig från näringslivet att förhandla fram nya avtal. USA har världens bästa förhandlare i näringslivet. Mycket smarta. Vänner till mig. Vi skall förhandla om handelsavtalen."

Jag tycker det är klara besked om att kompetens kommer anltas i stället som det brukar vara, korrupta politiker. Sverige borde vara ett avskräckande exempel, där en sluten klick av vänskapskorrupta politiker tagit skamgrepp på befolkningen. Kanske att du fattar hur bra tankar Trump har när du ser att frihet för individen inte är så tokigt?

Som Ronald Reagans bevingande ord " tear down down this wall" visade. Svårare var det inte. Folk gick och hämtade olika hackor och muren mellan öst och väst, revs ner och hamnade på historiens soptipp. Det var inte fru Merkels förtjänst. Eller någon politiker av den sort vi har fått stå ut med.

Våra politiker vill berika sig personligen, trots att de saknar både kompetens eller utbildning, genom att binda upp oss till en massa avtal. De vill bli rika själva, så som Margot har blivit, och gardera sina egna pensioner genom att drälla i Bryssel. När de bara behöver säga; att inga våldtäktsmän och kriminella ska få förstöra Europas civilisation. Det har Trump förstått när han diskuterar Europa, och jag köper det.

Trump var inte min favorit, men jag kan leva med honom som president. Det blir bra att folket i Europa ser att människor ska inte centralstyras och beskattas in på skinnet, för att uppfylla politiska mål som är en fara för vår framtid.

Det fria ordet är centralstyrt, i vad som är politiskt korrekt i de flesta länder, och jag fnissar av förtjusning när Trump säger det jag tänker. Sen inser jag att ingen dog! Och att det är många som tycker som honom.

Det är inte i arabvälden och i övriga Mena, som civilisationen har sin vagga. Det är en idioti att tro, att stöd till Afrika och arabländer är bra för oss i Europa. I skarpt läge är det USA, Israel och den anglosaxiska världen som är vår buffert mot the axis of evil. Med Trump som president är det många som inte kommer våga sticka fram sina fula trynen, och det inger mig trygghet. För huvudsaken är en president som ser till att USA är ett land som har förmågan att försvara civilisationen. Om det nu skulle bli tredje gången gillt som européerna slarvar bort freden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in