Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Det spelar ingen roll hur kunnig man är om man är ovetande. Jag citerar lite mer ur artikeln jag länkade nyss.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6283662
Advokat Hurtig kan mycket väl syna det här i sömmarna och göra en bättre bedömning än
#develi: "Därav ser jag det inte som ett rättegångsfel och isf ovidkommande för PT".

Jag tror du har fel i slutsatsen när du gör en jämförelse mellan
Develi och Hurtig.
Develi är mycket insatt i detta specifika fall, och det hon inte vet, är inte värt att veta.
Hurtig har gått på en mina. Det är Inger Rönnbäck som är klienten, som dumpat sin klient på honom. Hurtig, den arme stackare som råkar ha henne som kollega och vän. Han jobbar nu oavlönat till ingen nytta. Det finns inget Hurtig kan göra för Nero inom den rättsordningen vi har att förhålla oss till i det verkliga livet.
Det är kört! För ingen kollega använder den enda ventilen som finns, och framför ett nytt prejudikat. Där en kollegas hantering av ett brottmål är rättegångsfel, då det bristande försvaret är i strid med god advokatsed. Trist, men så är det.
Det är dags att Nero finner sig tillrätta med att nu är han inlåst, och snart ska hem till fängelset i Litauen. Det advokaten kan hjälpa Nero med är att förlänga plågan för svenska skattebetalare, genom att Nero klamrar sig fast vid lyxen i ett svensk fängelse så länge det går.
HD tar inte upp bevisfrågor, och hovrätten har sett till att det är en stark dom genom att koncentrera sig på de bevis åklagaren styrkte sin sak med.
Det enda som sker är att vi kan fortsätta att spåna och underhålla oss med Nero, och detta läskiga mord.