Citat:
Ursprungligen postat av
klurigkluring
Visst duger det åt mig som källa, men det har inget med fallet att göra. Vad du har missat är att fingeravtryck som planas ut genom slitage förändras inte, utan återgår till sitt ursprungliga utseende. Vid cellgiftsbehandling kan i sällsynta fall fingeravtrycken förändras permanent men cancersjuka brukar inte vara ute och mörda folk.
Jag tog bort ”teorierna” från hemsidan den 15 december snart efter att jag hade publicerat avsnittet om mordplats. Jag fick ofattbart mycket skit för det. Blev anklagad för att kränka och skulbelägga BO. Någon har t o m uttryckt att jag spottar på Lisas grav.
Men jag har sparat texten, jag tycker fortfarande att det var en mycket tänkbar teori. Varsågod, här kommer den i repris, oförändrad, ändast rensad på HTML taggar:
”Samtliga DNA träffar kan ha avsatts på annat sätt än genom mord via hängning. Nerijus har genomfört omfattandr arbeten i utrymmet och kan ha lämnat sitt DNA sen gammalt. Man kan även fundera över varför mördaren skär loss korta snörstumpar från ”mordvapnet” istället för att låta det vara kvar på snöret som offret hängde i.
Den 7/6 var Lisas 6:e arbetsdag i blomberg. Lisa kan ha besökt ladan och utbyggnaden en/flera gånger under andra arbetsdagar en just den ödesdigra dagen då hennes liv ändades. Av ren nyfikenhet och upptäckarlust. Kanske för att söka efter användbara prylar till små egna händiga uppfinningar. Snören kan man göra mycket skoj med om man har den sortens kreativa läggning. T ex binda en krans inför midsommarafton.
Studerar man planlösnigen av utbyggnaden inser man att även det sexualsadistiska motivet kan ifrågasättas. Det finns inga spår som visar på sexuell aktivitet har förekommit på slaktavdelningen. Spermafynden har hittats i en het annan del av byggnaden. För att komma till hörnrummet (gult fält) måste man gå via ladan eller utomhus. Man kan inte se offret lida varken från hörnrummet eller toaletten där lampskärmen med sperma påträffades.”
En helt orimlig diskussion. NB sysslade med takarbeten sen några månader tillbaka vid tidpunkten för brottet. Hade NB saknat användbara fingeravtryck när han togs in hade det stått i FUP.
klurigkluring----Du tjatar om att man inte kan ha eller inte ha fingeravtryck.
Då ska jag berätta följande.
En kompis som arbetade med att byta tegelpannor på ett stort tak under en sommar.
Han blev misstänkt för ett brott som han inte hade gjort. (Jag återkommer till det).
Han skulle testas med fingeravtryck hos Polisen, men dom fick inte fram några avtryck då dom var utslitna.
Han hade arbetat med dessa tegelpannor under en hel sommar och det var säkert 500-1000 tegelpannor som skulle bytas ut. Det betyder då att man får fördubbla antal tegelpannor han
hanterade för att färdigställa arbetet.
Men Polisen kunde inte få fram fingeravtryck på honom då fingrarna var slita efter allt arbete med
alla dessa tegelpannor.
Så ta dig en funderare.
Skulle troligen inte skada.
Kompisen blev frikänd, men det berodde på starka Vittnen om att han var oskyldig.