2016-02-19, 23:50
Medlem
Hej alla

Jag ska få lön snart och undrar om jag kan lägga lönen hos syrras konto tills vidare hon är 17 år.
Får man göra det eller är det olagligt?. Vad händer om skatteverket eller någon annan ser det kommer jag råka illa.

Mvh

Olle
Citera
2016-02-20, 00:12
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Varför?
Citera
2016-02-20, 00:22
Avstängd
Man får överföra till vilket konto man än önskar. Dock får den som äger kontot en uppgörelse om tillgodohavande vid årets slut, och denna skickas till skattemyndigheten, och är det ett sparkonto, så får vederbörande betala skatt på räntan.
Citera
2016-02-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Varför?

Har låst mitt konto helt sen sa jag av mig från min bank ska hitta en ny. så vill lägga pengarna där tills jag hittar en ny bank.
Citera
2016-02-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Man får överföra till vilket konto man än önskar. Dock får den som äger kontot en uppgörelse om tillgodohavande vid årets slut, och denna skickas till skattemyndigheten, och är det ett sparkonto, så får vederbörande betala skatt på räntan.

Tack för förklaringen, så hon förlorar på det jag förstår inte riktigt. Tar de inte skatt på pengarna innan de lägger in det i kontot?
Senast redigerad av OlleN 2016-02-20 kl. 00:47.
Citera
2016-02-20, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Men räntan är ju högre än skatten på densamma.
Citera
2016-02-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20161616
Men räntan är ju högre än skatten på densamma.

kommer hon att förlora på det om jag lägger min lön hos henne. Och tar de inte skatt på lönen innan den kommer in i kontot?
Citera
2016-02-20, 00:59
Medlem
Skaffa ett eget konto Olle.
Citera
2016-02-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleN
kommer hon att förlora på det om jag lägger min lön hos henne. Och tar de inte skatt på lönen innan den kommer in i kontot?
Skatten brukar arbetsgivaren fixa men får du restskatt är det du som skall betala och inte hon även att pengarna ligger på hennes konto. Hon kommer vinna på det men med räntorna idag får man inte många kronor. Tror till och med att banken drar skatten innan de sätter in ränta .
Citera
2016-02-20, 01:15
Medlem
Vart satt du in pengarna i från förra lönen.
Citera
2016-02-20, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EboLa^
Skaffa ett eget konto Olle.

ska göra det snart måste bar fixa några grejer kommer ha ett eget konto till nästa lön
Citera
2016-02-20, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Far2late
Vart satt du in pengarna i från förra lönen.

mitt konto nu har jag inget konto vill bara ha in lönen nu så fixar jag en ny bank till nästa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in