2016-02-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBeltes
Nu ska han försöka verka stadig och slå handen i bordet.När han ska försvara en lägenhetsaffär som kanske iofs inte är så väldigt märkvärdig.
Men Hallå!!!! Svetsarn lelle.
Du kunde valt ett lite bättre tillfälle att försöka verka statsmannamässig.

Löfven har ju helt rätt. Sluta hacka på honom när det inte är befogat.
Citera
2016-02-18, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag håller helt med. Det hela är fjanterier från journalister. Tyvärr är ju SvD med om att publicera smörjan.

Felet är att man inte tillhandahåller bostäder åt regeringsmedlemmar. Det gör man däremot för riksdagsledamöter, vilket är fullt rimligt. Av ca 10 miljoner invånare bor ca 2 miljoner i Stockholmsområdet. Det väljs riksdagsledamöter från alla områden i Sverige och de kan faktiskt inte dagpendla..
Ursäkta, jag citerar endast en liten del.

En gedigen och bra redogörelse. Jag hoppas att detta kan lugna många avundsjuka.
Citera
2016-02-18, 23:20
Medlem
Lifewringers avatar
Han "förhandlar" i EU just nu för att förmå Storbrittanien att inte lämna.
Citera
2016-02-19, 01:12
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
Han "förhandlar" i EU just nu för att förmå Storbrittanien att inte lämna.

Han är mycket löjlig när han gör detta.
Ut ur EU är vad varje stat borde propagera för.

Roligt att statsministern utvecklar språket med ordet tjollra.
Det går nog hem på dagisverksamheterna runtom i landet.

Edit: Såg nu att det tydligen var ett gångbart ord i norrland, men jag tycker inte att det passar sig att nyttja slang i riksdagen.
Senast redigerad av snusmumrik50 2016-02-19 kl. 01:25.
Citera
2016-02-19, 08:38
Medlem
Jag tycker det är roligt att läsa att Steffe är med och förhandlar med/om GB. Killen har inte mer att säga till om är min Tax hemma. När de är klara kanske de informerar honom. Vem tar honom på allvar?
Citera
2016-02-19, 08:51
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Jag tycker det är roligt att läsa att Steffe är med och förhandlar med/om GB. Killen har inte mer att säga till om är min Tax hemma. När de är klara kanske de informerar honom. Vem tar honom på allvar?
Jag tror hans strategi är att impa på de stora grabbarna genom att mot slutet av förhandlingarna be dem sluta tjollra.
Citera
2016-02-19, 09:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Tydligen kan han inte frigöra sig från S's messias-syndrom.
Citera
2016-02-19, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag tycker det var ett bra svar. Det är fjanterier journalister håller på med. Självklart att vår försvarsminister måste ha någonstans att bo under sin tjänstgöring i Sthlm i statens tjänst.

Likadant gällande Margot Wallström.

Ett annat, intressant, uttalande från vår statsminister är att han stöder Englands krav att få reducera välfärden till asylsökande och flyktingar. Löfven tyckte det var tillåtet om landet var högt ansträngt av många invandrade.

Varför kommer han inte med ett dylikt välfärdsreducerande då det gäller Sverige? Eller har vi inte tagit emot tillräckligt många?.

Det vore fel att ordna boende åt ministrar. Delvis för att ministrarna representerar den politiska elit som bestämt att vi skall reglera sönder hyresmarknaden. Ifall samma politiska elit tillåts att på ett smidigt sätt kringå effekterna av politiken kan vi glömma att något kommer att hända.....
Citera
2016-02-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det vore fel att ordna boende åt ministrar. Delvis för att ministrarna representerar den politiska elit som bestämt att vi skall reglera sönder hyresmarknaden. Ifall samma politiska elit tillåts att på ett smidigt sätt kringå effekterna av politiken kan vi glömma att något kommer att hända.....

Jag rekommenderar dig att läsa Winston Smith inlägg nr 2015. Han gör en riktig redogörelse för hur det ligger till. Jag kan inte se varför man ordnar bostad åt riksdagsmän och inte åt ministrar.
Citera
2016-02-19, 12:13
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ja, det är mycket löjeväckande. Det handlar till största del om att lura i hemmaopinionen vilket betydelsefullt och kapabelt högdjur Löfven är. Dom riktiga högdjuren irriterar väl sig mest på honom när han försöker tränga sig med på bild.
Citera
2016-02-19, 12:34
Medlem
Sixts avatar
Mycket käbbel på sistone.

Citat:
Löfven ryter ifrån om ministerns bostad: ”Sluta tramsa”

Ministrarnas bostäder är en het politisk fråga. I januari meddelade Riksenheten mot korruption att man ska utreda om det rörde sig om en muta när utrikesminister Margot Wallström fick hyra en lägenhet som ägs av fackförbundet Kommunal. Och i går skrev Svenska Dagbladet om den lägenhet som försvarsminister Peter Hultqvist hyr av Militärhögskolans bostadsstiftelse MHS-Bostäder.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-ryter-ifran-om-ministerns-bostad
Citera
2016-02-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Löfven har ju helt rätt. Sluta hacka på honom när det inte är befogat.
Fast karln är ju patetisk och rent löjeväckande retoriskt. Vill han ändra reglerna, så kan han säga det samt göra det (han är lagstiftare), och därefter agera utifrån det nya regelsystemet. Nu försvarar han alltså en svågerpolitik, för att reglerna är fel buhuu. Gör nåt åt reglerna då, säger jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in