Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-18, 22:38
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den politiskt korrekta NWO-pajasen som kallas "påve" attackerar Trump och ifrågasätter hans religiösa tro:
http://unvis.it/www.dn.se/nyheter/varlden/paven-om-trump-han-ar-inte-kristen/

Trumps svar:

https://www.youtube.com/watch?v=faqAQTtP0qQ
Bra svar av Trump. Som assyrier med katolsk bakgrund och självutnämnd teologisk expert på kristendomen, kan jag säga det att Trump har gjort tusen gånger mer för assyrier och andra kristna i mellanöstern än vad påven har. Jag respekterar visserligen denna påve eftersom han tar upp GMO-frågan (vilket är rent principiellt viktig), men han ska fan inte ge sig på Trump sådär. Not cool! Trump är det bästa som har hänt kristendomen på århundraden.

Mer av påvetalet här (11 min):

​Donald J. Trump Response to the Pope - Pope Francis Suggests Donald Trump Is 'Not Christian':
https://www.youtube.com/watch?v=A6KuU2zDmts

Trump har helt rätt i att ISIS vill erövra vatikanen (de har själva sagt det), så påven kan sluta snobba sig över humanism.

Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Och hur ska han lyckas med det senare? Att han vinner primärvalet är jag rätt säker på men i november gäller andra regler. Trump är den minst valbara av republikanerna. Allt tyder på att han skulle ha svårast av alla mot Clinton och mot Sanders tyder inget på att han skulle ha en chans överhuvudtaget. Hur kan man tro något annat?=s Polls kan man argumentera emot men Trumps fan verkar välja ut dem de gillar och ignorera resten. Han har samma problem som Clinton fast ännu värre, att det är för många av väljare som ogillar honom så mycket att dem skulle offra sin egna arm och hellre rösta på en trebent muslimsk ko än att se honom som president. Republikaner i senaten inkluderade.
Hillary kommer inte vinna eftersom hon har problem med emailskandalen (hon kommer bli stämd om hon vinner, det vill säga, om hon inte är bakom lås och bom innan hon vunnit).

Vinner inte Trump, ja då är det bästa som kan hända att USA kollapsar ā la Sovjet, så att vi slipper det ondskefulla amerikanska imperiet som förstör världen och dödar allt liv på denna planet.

Alla kandidater förutom Trump, kommer att kollapsa USA.
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-02-18 kl. 22:45.
2016-02-18, 23:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Klart han har. Först vinner han republikanernas nominering, sen vinner han över Clinton/Sanders. Enkelt eller hur? Cirka 33% procents chans enligt min bedömning.

Problemet med honom är att han skapar många ovänner (pengastinna lobbyister om inte annars).

Är nog medveten att i primärvalen kan tongången bli hårdare, men tillslut så enas partiet om vinnaren och sluter sig kring henne/honom.

Men syns Trump går "all in" för ofta, att han t.o.m häromdagen hotade med att bli independent.., det är att "press your luck" för långt. Nu när processen är igång.

Hade för ca 15 år (dåvarande jobb) sedan en bra chef som skulle "rydda upp" och få debet/kredit mera ihop. H¤n fick närmast fria tyglar.
Fria tyglar räcker bara "så långt", när förändringar skall på plats.., trots "fria tyglar"..

Den första gången min chef mötte motstånd ifrån ledningen, så hotade h¤n med att säga upp sig..(mot min inrådan, kom in ca. samtidigt som h¤n, och hade dennes nära öra.., jag sade till chefen : 1) Aldrig ultimatum. 2) Förstör inte det du påbörjat..)

Min chefs ultimatum fungerade en gång, då gav ledningen med sig..

Den andra gången (efter ca ytterligare ett år), så var ledningen förbered.., och min (goda) chef sade upp sig..

Trump är inte större än det republikanska partiet. Men han beter sig som sån, och det kommer att bli hans fall.., för han är sin egna största fiende.

Trist, men sant. Så ser jag på saken som denna cirkus "rullar på"..
Senast redigerad av Snapcount 2016-02-18 kl. 23:25.
2016-02-18, 23:18
Medlem
Sixts avatar
Trump kommenterar ett utspel från Obama där han kritiserar Trump. Fox News verkar nu ställa sig bakom Trump. Han tillåts dominera nyhetsflödet och de andra kandidaterna börjar falla bort.

https://www.youtube.com/watch?v=R0V3HT8NQos
2016-02-18, 23:22
Medlem
baggebo1s avatar
Trump i Gaffney - Live - 23:30

https://www.youtube.com/watch?v=pq4wA_jQ8-k
2016-02-18, 23:31
Medlem
ziracorns avatar
South Carolina verkar tighta till sig något. Trump ca 12 före i 3 olika mätningar enligt RCP. Clinton verkar dra ifrån Sanders i samma delstat, but who knows? Hillary kan va 30 före, för att dagen efter va "enbart" 15 före. Men det spelar väl inte så stor roll eg.
2016-02-18, 23:47
Medlem
ziracorns avatar
The donald har det inte lätt just nu... Obama, republikanerna, Clinton, Great Britain, RUSH LIMB., artisteliten, PÅVEN(!) - alla är de emot honom. Han får förlita sig på Putin...
2016-02-18, 23:50
Medlem
freeriderXIIs avatar
Eller på det amerikanska folket.

Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-18 kl. 23:55.
2016-02-18, 23:50
Medlem
Snapcounts avatar
Okej.., nu talar Trump om att sänka skatter..
2016-02-18, 23:52
Medlem
Prodelins avatar
Som sagt pengar styr världen och Trump kan pengar, enda sättet vända USA med en person som kan driva landet som ett företag, kommer bli bra detta.
2016-02-18, 23:58
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Problemet med honom är att han skapar många ovänner (pengastinna lobbyister om inte annars).
Du har fel mentalitet: detta är inte ett problem; tvärtom, är det bra, eftersom det rör sig om onda människor. Om Trump vore gillad av dem, då hade han inte varit en bra presidentkandidat.

Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
The donald har det inte lätt just nu... Obama, republikanerna, Clinton, Great Britain, RUSH LIMB., artisteliten, PÅVEN(!) - alla är de emot honom. Han får förlita sig på Putin...
Detta är bara bra, det är Trump against the evil world

Trist att påven beter sig så, men det är förväntat eftersom han är vänsterextremist, pga hans sydamerikanska bakgrund (vänster är också ondska förresten). Annars är resten av packet ondskefulla människor, särskilt Obama. Rush Limbaugh är inte så mycket ond som han är en iDiot.

Putin + Trump är det bästa som kan hända denna planet. Båda är gillade av, och representerar folket, till skillnad från sedvanliga AIPAC-kandidater och deras vana att representera lobbyister och springa ärenden åt olika corporations.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Trump i Gaffney - Live - 23:30

https://www.youtube.com/watch?v=pq4wA_jQ8-k
Vad heter låten som Right Side Broadcasting alltid spelar på Trump rallies?
2016-02-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn

Annars har han 100 miljoner supportrar att förlita sig på, men att göra eliten glad är väl viktigare
2016-02-19, 00:09
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v6junior
Annars har han 100 miljoner supportrar att förlita sig på, men att göra eliten glad är väl viktigare
Är själv "trumpen" likt dig själv och EliasAlucard om det inte har framgått.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in