Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-18, 19:04
Medlem
baggebo1s avatar
Den politiskt korrekta NWO-pajasen som kallas "påve" attackerar Trump och ifrågasätter hans religiösa tro:
Citat:
På torsdagen fick påven en direkt fråga om Trump och svarade då: ”En person som bara tänker på att bygga murar, varhelst dessa byggs, istället för broar är inte en kristen, det är inte det kristna budskapet”, skriver BBC.

På frågan om han uppmanade de amerikanska väljarna att inte rösta på Trump svarade påven:

”Jag säger bara att denne man inte är kristen om han har sagt sådana saker. Vi måste undersöka om han har sagt det på det sättet och jag kommer att ge honom möjligheten att jag kan ha fel.”
http://unvis.it/www.dn.se/nyheter/varlden/paven-om-trump-han-ar-inte-kristen/

Trumps svar:

https://www.youtube.com/watch?v=faqAQTtP0qQ
2016-02-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
USA behöver Trump mer än någonsin.

Eller som följande YouTubare yttrade sig kanske lite extremt men sant om man ser långt framåt:

Vad är det som är extremt? Han har helt rätt i sak. Jag säger ofta att jag skulle kunna tänka mig att leva som man gjorde i Sverige under artonhundratalet, om det är vad som krävs för att vi skall slippa undan barbarerna från tredje världen.
2016-02-18, 19:27
Medlem
freeriderXIIs avatar
Förresten H4XXM4N1337 om Donald Trump vinner presidentvalet och blir president kommer du fira rejält då?

Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-18 kl. 19:32.
2016-02-18, 19:33
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den politiskt korrekta NWO-pajasen som kallas "påve" attackerar Trump och ifrågasätter hans religiösa tro:

Trumps svar:

Det är nog inte många i världen som hade hanterat det lika bra.
2016-02-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner

Han är så jävla smart vips så kommer folk prata om det här fram till valet. Och evangelical vote lär skjuta i höjden.
2016-02-18, 19:40
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Trumps svar:

Att kalla påven för pajas är helt förkastligt, så uttrycker man sig inte om påven.
Däremot, utan att kritisera påven, tycker jag påvens uttalande kanske är en aning ogenomtänkt, kanske skulle påven uttryckt sig på ett annat vis?

Det är inte upp till mig att avgöra, men Trump är protestant och katolicismen och protestantismen har under en lång tid haft vissa svårogheter att stå sida vid sida som kristna.
Men det sker framsteg nu på den punkten, och därför är det kanske också viktigt att inte polarisera för mycket på vem som är protestant och vem som är katolik rent generellt.
Att vi däremot har olika ställningstagande i vissa frågor är naturligt och inget konstigt alls.
2016-02-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner

Undrar just hur många miljoner papperslösa Vatikanstaten tar emot varje år....
2016-02-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tycker att det var ett lågvattenmärke att höra Trumps gaggande gentemot tidigare president Bush.
Överhuvudtaget är kritiken svår att förstå eftersom ändamålet alltid helgat medlen.
Gällande muslimer och islam är det alltid värre att inte göra något och de som verkar tro att vi skulle haft kumbaya och världsfred bara för att USA inte hade störtat svinet Saddam Hussein kan inte vara riktigt navlade.
Trump har tappat greppet.

George Bush gaggande mot Trump är ju värre, vad tycker du Trump ska göra, stå och ta emot skiten som byfånen Åkesson?

Det patetiska är beta mannen Jeb Bush använder sin bror i kampanjen som en skrämd skolpojke som gömmer sig bakom brorsan.

George Bush anfallskrig mot Irak och Afghanistan har kostat miljoner liv och en idag befinner sig hela området i ett inferno.
Det sjuka är att Bush ljög, Irak hade inga kärnvapen och det visste han när han beordrade hundratusen man att storma och döda hundratusentals människor i syfte att destabilisera en hel region.
2016-02-18, 19:49
Medlem
freeriderXIIs avatar
Påven är för den illegala invandringen till USA av i huvudsak tre skäl , ett de flesta av dessa illegala är katoliker och sprider sin tro till det tidigare protestantiskt dominerade USA, två att deras etnicitet är av syd och mellanamerikansk mix vilket utmanar det vita. Och 3 att de flesta av dem talar spanska. Själv är påven etniskt italienare med två föräldrar därifrån men han är uppvuxen i Sydamerika, Argentina närmare bestämt och ser positivt på att Nordamerika blir mer som Sydamerika. Trots att denna invandring gör världen mindre mångfaldsrik.

Norr om gränsen skall protestantiska gringos dominera för omväxlingens skull.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-18 kl. 19:53.
2016-02-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Att kalla påven för pajas är helt förkastligt, så uttrycker man sig inte om påven.
Däremot, utan att kritisera påven, tycker jag påvens uttalande kanske är en aning ogenomtänkt, kanske skulle påven uttryckt sig på ett annat vis?

Det är inte upp till mig att avgöra, men Trump är protestant och katolicismen och protestantismen har under en lång tid haft vissa svårogheter att stå sida vid sida som kristna.
Men det sker framsteg nu på den punkten, och därför är det kanske också viktigt att inte polarisera för mycket på vem som är protestant och vem som är katolik rent generellt.
Att vi däremot har olika ställningstagande i vissa frågor är naturligt och inget konstigt alls.

Påven ska ge fan i att blanda sig i politik, speciellt i protestantiska länder.

edit, kolla på hans svar nu, det var väl det mildaste uttalandet Trump gjort någonsin i sin livstid.

Han kallade honom inte ens för pajas vilket han borde gjort. Riktigt sjukt gjort av Påven att angripa protestanter. Han om någon borde veta vad som händer när man eldar upp katoliker mot protestanter.
Senast redigerad av v6junior 2016-02-18 kl. 20:02.
2016-02-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Förresten H4XXM4N1337 om Donald Trump vinner presidentvalet och blir president kommer du fira rejält då?

Självfallet! Vore mycket förnämligt om man fick möjligheten att traversera till staterna och se hans segertal Efter lördagen vet vi troligtvis om han blir nominerad eller ej.
2016-02-18, 20:07
Medlem
freeriderXIIs avatar
Installationstalet kommer onekligen bli intressant om han vinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in