2016-02-18, 19:30
Medlem
Ni som googlat på sexualsadistiska mördare, har ni hittat många som mördat på detta sätt, med detta snabba förlopp?
För mig känns detta tillvägagångssätt ganska ovanligt, minst sagt. Den som vill mörda av sexual sadistiska skäl, brukar den inte göra detta på ett mer avskilt ställe där de kan vara lite mer ifred? Brukar de inte också ta lite mer tid på sig?
2016-02-18, 19:31
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Och vad tror du personligen? Att hon är medvetslös vid upphängningen eller fortf vid medvetande?
Vid medvetande då tampen slängs över röret, tejpningen, du är utan luft Max några minuter och strypning gm hängningen sker inom sekunder därmed. Tror det i princip sammanfaller. Personlig tanke.
2016-02-18, 19:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den dörren är blockerad av något på sid 653, bild 2.
Va? Menar du det blå som ses i vinkeln så är det väl samma sak som ses till vänster på denna bild:
http://www.gp.se/image_processor/1.2960651.1453108686!/image/3443049397.jpg_gen/derivatives/wide/3443049397.jpg?maxWidth=635
2016-02-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trams. Det är som jag skrev - hunden leker inte kriminaltekniker och hundföraren påtalade förhöjt intresse men styrde hunden då de letade efter en försvunnen tjej.
Det absolut enda som jag ser som märkligt i sammanhanget är handsken och ställer mig tveksam till att de ens var i det hörnet vid brunnen för den borde hunden ha hittat.
Men fortsättningsvis hittades den i dagsljus så det är skit det samma - du överfokuserar på trams retroaktivt som inte har nåt värde.

Lisa hittades, brottsplatsen hittades och domen föll x 2. Gilla läget din ältare.

Så jobbar inte ett tjänstehundsekipage. Läs pm:et.

Och du glömmer att hunden hittade avföring.
2016-02-18, 19:34
Medlem
Citat:
Den dörren är blockerad av något på sid 653, bild 2.
Jämför sid 674 bild 2.
2016-02-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Nej, jag menar att det finns en möjlighet att de inte bojades alls. Åtminstone tyder vissa bilder på att det kan vara så.
Fotograferna stod på långt avstånd och kan ha misstolkat/överdramatiserat det hela och alla tidningar har sedan grundat sig på felaktig ursprungsinformation.

För mig saknar det dock betydelse vilket som.

Expressen och VG hade fotograf där.

Så då menar du att polisen ljög.

Nästa fråga: Varför tror du att polisen ljög?
2016-02-18, 19:38
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så jobbar inte ett tjänstehundsekipage. Läs pm:et.

Och du glömmer att hunden hittade avföring.
Avföringen innebär inte att den skedde ihop med dådet. NB hade magproblem sedan gammalt.
2016-02-18, 19:41
Medlem
Citat:
På sid 604 framgår att Lisa hade fem hål, alltså fem örhängen.

På sid 626 och 627 syns att två örhängen hittades efter ingången till stalldelen, i enlighet med skissen. På sid 657 syns ett örhänge i mjölkrummet. Den som påstår annat har inte läst FUP eller ljuger.

Vi vet inte om Lisa hade fem hål. Sättet de kommer fram till det är inte övertygande.
Rättsläkaren har inte uttalat sig om det.
2016-02-18, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ni som googlat på sexualsadistiska mördare, har ni hittat många som mördat på detta sätt, med detta snabba förlopp?
För mig känns detta tillvägagångssätt ganska ovanligt, minst sagt. Den som vill mörda av sexual sadistiska skäl, brukar den inte göra detta på ett mer avskilt ställe där de kan vara lite mer ifred? Brukar de inte också ta lite mer tid på sig?
.. om googla är det samma som att läsa vetenskapliga artiklar, uppsatser, diss samt böcker så kan jag väl personligen meddela att den som senast diskuterade (Rader) var rätt snabb i sina förlopp när offret väl dödades. Enda skillnaden ligger i förloppet innan eftersom han anföll offren i hemmet och antingen väntade in dem eller trängde sig in. Han kallpratade lite och skulle få dem att tro att han gjorde inbrott, skulle stjäla bilen etc.
Gjorde de som han sa så skulle det ordna sig - det var hans modus som fick offren att bli lydiga.
Sen gick det undan på rälsen däremot när han väl skulle strypa dem, onanera till åsynen av deras död och så samlade han ihop sitt kit och drog därifrån.
2016-02-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vi vet inte om Lisa hade fem hål. Sättet de kommer fram till det är inte övertygande.
Rättsläkaren har inte uttalat sig om det.

Varför i hela friden skulle rättsläkaren uttala sig om detta?
2016-02-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag tror att Lisa åkte en bit och blev stoppad av en bil som stog framför cafeet. Det finns en bild i FP 2 (sida 325) av platsen där bilen stod. Om Lisa satte på en moped så därför hunden uppfattade inget spår av Lisa. Enligt vittnesuppgifter har denna "större sivlriga bil" setts av flera, men att den har setts framför cafeet bara en kort stund, så där ca 18.30-18.40 (eller ca 18.25-18.30).

Även mobilens mastuppkoppling och den location update som sker indikerar att Lisa börjat åka någonstans.
Skadorna på moppen kan mycket väl ha uppkommit söndag kväll. Skadorna på Lisa kan också stämma med att hon mött någon på moppen som kom att bli dräpare.

Att pseudonymen "Anders" dessutom är spårlöst försvunnen i fupen ska man också väga in här.

Frånvaron av undersökning av smutsen på kläderna liksom skorna förhöjer risken att något är mörkat här.
2016-02-18, 19:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Va? Menar du det blå som ses i vinkeln så är det väl samma sak som ses till vänster på denna bild:
http://www.gp.se/image_processor/1.2960651.1453108686!/image/3443049397.jpg_gen/derivatives/wide/3443049397.jpg?maxWidth=635
I så fall kan han ha varit orolig för att synas från vägen. https://goo.gl/maps/gLRtrus7HBv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in