2016-02-18, 19:05
Medlem
Handsken som hittades i ladan tappades förmodligen då hon blev attackerad. Det är också möjligt att handsken tappades då hon lämnade ladan.
2016-02-18, 19:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är ett sånt lås men du har rätt i att det verkar saknas handtag på andra dörren - jag förstorade bilden. Det hindrar dock inte att han burit ut henne där och antingen fört dörren tillbaka så den ser stängd ut - eller mer troligt gått in själv tillbaka och låst den.
Det låter däremot för krångligt - tungt och tar mer tid - att bära henne genom hela ladan.
Först in i slaktrummet och sen tillbaka genom mjölkrummet, genom stalldelen och ut.
Vad skulle han in i slaktrummet att göra har du tänkt dig?

Ut med Lisa:
http://z.cdn-expressen.se/images/c2/46/c24659c03fe1456ab947ff3494b218da/16x9/680@80.jpg
In tillbaka och låser igen via öppningen precis bredvid:
http://www.gp.se/image_processor/1.2960651.1453108686!/image/3443049397.jpg_gen/derivatives/wide/3443049397.jpg?maxWidth=635
Men, det har jag förklarat.
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Okej, han bar ut kroppen genom den dörren och lade den i bilen, stängde dörren, plockade upp jackan, lade handskarna i en ärm, tog hjälmen och gick tillbaka samma väg. Vid brunnen ramlade handsken ur ärmen.
2016-02-18, 19:14
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Och när han drar ner hennes byxor och tröjan upp, sen tejpar henne gör hon inte motstånd???
Byxor ned, låser benen, armarna är redan låsta av jackan. Chockad, rädd, visst ålar hon sig och försöker komma loss men hon blir snabbt medvetslös av tejpningen. Kroppen försöker hyperventilera men det går dock ej.
2016-02-18, 19:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Men, det har jag förklarat.
Citat:
Okej, han bar ut kroppen genom den dörren och lade den i bilen, stängde dörren, plockade upp jackan, lade handskarna i en ärm, tog hjälmen och gick tillbaka samma väg. Vid brunnen ramlade handsken ur ärmen.
... och jag skriver att det låter absolut inte rimligt med tanke på att det är två valbara öppningar i direkt anslutning till där hon mördades.
Du svarar inte ett dugg på det jag ifrågasätter:
Varför kånka på en otymplig kropp i onödan skriver jag.
Varför vara inne i slaktrummet däremellan.
Sen kan jag lägga till tidsperspektivet - du har ju redan gnällt över att det tidsmässigt är för snävt och det blir inte mindre snävt med din variant.
2016-02-18, 19:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
... och jag skriver att det låter absolut inte rimligt med tanke på att det är två valbara öppningar i direkt anslutning till där hon mördades.
Du svarar inte ett dugg på det jag ifrågasätter:
Varför kånka på en otymplig kropp i onödan skriver jag.
Varför vara inne i slaktrummet däremellan.
Sen kan jag lägga till tidsperspektivet - du har ju redan gnällt över att det tidsmässigt är för snävt och det blir inte mindre snävt med din variant.
Jag begriper inte vad du skriver. Han behöver inte kånka på kroppen särskilt mycket om han tar ut den genom dörren med spanjolettlåset direkt till bilen.

Alltså, han stannade bilen utanför spanjolettdörren, gick till öppna porten vid brunnen, in till slaktrummet, öppnade spanjolettdörren, skar ner kroppen, bar ut den i bilen, gick in, stängde spanjolettdörren, plockade upp handskar och jacka, lade handskarna i en ärm, plockade upp hjälmen, gick till porten vid brunnen, tappade en handske och fortsatte till bilen.
2016-02-18, 19:23
Medlem
Katten30s avatar
Tror inte man skall komplicera händelseförloppet så "inåthelvete". Oftast brukar förklaringen finnas i all sin enkelhet.
2016-02-18, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag begriper inte vad du skriver. Han behöver inte kånka på kroppen särskilt mycket om han tar ut den genom dörren med spanjolettlåset direkt till bilen.

Alltså, han stannade bilen utanför spanjolettdörren, gick till öppna porten vid brunnen, in till mjölkrummet, öppnade spanjolettdörren, skar ner kroppen, bar ut den i bilen, gick in, stängde spanjolettdörren, plockade upp handskar och jacka, lade handskarna i en ärm, plockade upp hjälmen, gick till porten vid brunnen, tappade en handske och fortsatte till bilen.
Det är inte lätt att hänga med när du byter dörr helt plötsligt.
Han går givetvis inte till andra änden av ladan om det finns en öppning ett par meter från spanjolettdörren.
2016-02-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Byxor ned, låser benen, armarna är redan låsta av jackan. Chockad, rädd, visst ålar hon sig och försöker komma loss men hon blir snabbt medvetslös av tejpningen. Kroppen försöker hyperventilera men det går dock ej.

Och vad tror du personligen? Att hon är medvetslös vid upphängningen eller fortf vid medvetande?
2016-02-18, 19:27
Medlem
Katten30s avatar
Citat:

Alltså, han stannade bilen utanför spanjolettdörren, gick till öppna porten vid brunnen, in till slaktrummet, öppnade spanjolettdörren, skar ner kroppen, bar ut den i bilen, gick in, stängde spanjolettdörren, plockade upp handskar och jacka, lade handskarna i en ärm, plockade upp hjälmen, gick till porten vid brunnen, tappade en handske och fortsatte till bilen.
Han hade 60 min på sig. Inalles. Inkl Martorp och hem. När spred han alla tillhörigheter?
2016-02-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jag har sett hundar som spårar människor. Alltså en specifik människa. De följer doftspår men kan inte göra någon markering ifall människan efter en stund förts bort i bil. Då förlorar hunden spåret och kan inte markera. Var det det som hände i ladan?

En annan sak. Var började hunden att söka? Logiskt sett borde de börjat vid mopeden? Går hunden då rätt över vägen in i ladan vad säger det?

Varför inte börja med att läsa hundförarens pm?
2016-02-18, 19:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det är inte lätt att hänga med när du byter dörr helt plötsligt.
Han går givetvis inte till andra änden av ladan om det finns en öppning ett par meter från spanjolettdörren.
Den dörren är blockerad av något på sid 653, bild 2.
2016-02-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Så vad är din förklaring till att Lisasr, örhängen, handske och dna fanns i ladan om hon aldrig varit där?

När hittades allt?
Efter att en "kollega" fått ett infall sent på kvällen. Visst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in