Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det finns inte " högsta spårdensitet" där förutom en tillbakalagd tejprulle och en tappad handske. Brottsplatsen är inringad och det är mjölkrummet.
Sen är det långsökt att tro att hon bars iväg till mjölkrummet långt bort i andra änden för nån sorts sadistisk återupplivning. Det funkar inte fysiologiskt sett.
Jag har inte sagt att handlingen eller Nerijus följer normal logik.
Spår finns runt mopeden och upphör där enligt hund
Visa mig gärna en högre spår densitet i Blomberg
En personlig tillhörighet - Handske
En markering från en kriminalsökhund sid 624
En tänkbar mötesplats mellan teleskoplastare och brunn
En rulle silvertejp med Lisa Holms DNA
Är vad jag anser ger platsen hög densitet spår, att sedan hängning bara kan bevisas ha skett i mjölkrummet och också har skett där är inget jag tvekar ett ögonblick på. Graden av medvetslöshet i de olika skeendena kan jag naturligtvis inte svara på. Men hon kan nog ta av sig hjälmen själv utan att tappa örhängena just där. Men en rimlig anledning att ta av hjälmen skulle kunna vara kontroll av medvetenhetsgrad hos icke responsivt objekt. Alternativt ta av hjälmen för fortsatta aktivitet vilket möttes med vrålskrik varför Nerjus applicerande sövning. Det saknas tecken på strid i mjölkrummet och knappast någon större gungning förefaller ha skett på röret. Varför min gissning blir att hans handling där inte mötte något direkt motstånd. Javisst kan det vara mordplatsen där han mördar som då kanske redan är medvetslös. Visst. Jag försöker bara få samman trådarna på platsen. Har du någon bättre mer heltäckande förklaring så kom gärna med den.