2016-02-18, 16:53
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Om örhängen
Inget fel på Xenias skiss. G102 och G103 är pärlörhängen. G104 är lås till örhänge. Det tredje örhänget, som hittades under slangen i mjölkrummet heter G100, den finns inte markerad i skissen, inget fel med det. Ni som bara kritiserar, gör något bra själva som underlättar visualiseringen bilder och verbala lägesbeskrivningar när man läser i FUP.

Fundera istället över hur sannolikt det är att man tappar 3 örhängen vid samma tillfälle. Örhängena stödjer planteringsteorin. En polisman med hund har intygat med 100 % säkerhet i ett PM att det inte fanns några örhängen innanför porten på söndagkvällen.

Är du efterbliven, det är ingen konst att tappa örhängen. Det behöver absolut inte blöda heller när dom lossnar. Krävs inte mycket kraft som sagt för att örhängen ska lossna. Och det har hänt Lisa förr att hon tappat örhängen då hon fumlade med hjälmen och frisyren. Så att det skulle stödja någon planteringsteori, är bland det dummaste jag läst på länge.

Citat:
Rebecka berättar om situationen då de gemensamt skulle lämna lokalen och låsa. Hon kommer ihåg att Lisa inne i Cafét höll på att göra sig i ordning för att kunna ta på sig hjälmen. Då Lisa höll på med detta råkade hon tappa ett av sina örhängen som föll ner på golvet. Hon tog upp det och satte det på plats igen. Exakt vad som fick örhänget att lossna kommer inte Rebecka ihåg. Hon tror att det blev så när Lisa rättade till klädseln eller möjligen att hon ordnade med frisyren för att denna skulle få plats i hjälmen
Senast redigerad av henkess 2016-02-18 kl. 16:56.
2016-02-18, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Tack! Lisa kommer väl in genom porten där gubbarna står? Örhängena hittas innanför dörren till vänster? Hur hamnade då handsken vid brunnen? Den är på andra sidan. Sprang hon dit?
En tänkbar förklaring är att hon först togs till brunnen -teleskoplastare. Sedan blev livslös och togs ned och en bit in i ladan så tog nerijus av hjälmen. varpå örhänge lossnade.
(FB) Nedkickad i påse - till brunnen - lilla dörren ladan - hjälm av sedan följer hängning av medvetslös i mjölkrummet tungbenet går av men andra skadebilder framkallas inte. Det följer en i mitt tycke ganska logisk densitet av spår
2016-02-18, 16:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Varför bära henne hela den vägen när han osedd kunde ta ut henne på närmare håll?
Därför att bilen stod där?
2016-02-18, 17:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Och den gick inte att flytta på eller? Enklare att bära en kropp hela vägen?
Dags att ropa på Ockham.
Hur troligt är det att hon kånkas genom den mörka ladan till andra änden till en port som AJ säger är stängd - när det finns en port på baksidan några meter från där snörena på diskbänken hittas?
2016-02-18, 17:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Den var öppen alltså ?
Enligt AJ i HR.
2016-02-18, 17:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Enligt AJ i HR.
Sa han inte snarare att den var stängd?
2016-02-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Enligt AJ i HR.
develi säger att han sagt att den var stängd. Ni får göra upp.
2016-02-18, 17:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Och den gick inte att flytta på eller? Enklare att bära en kropp hela vägen?
Vilken port skulle han annars ha valt? Den som gick ut från slaktrummet hade spanjolettlås och gick bara att öppna från insidan, så den kunde han inte välja när han kom med bilen. Det ser inte ut att gå att köra bil till nästa port, den som går till stalldelen.
2016-02-18, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahahaha - duell. Jag kan inte kolla just nu men tror han sa det.
2016-02-18, 17:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
AJ sa att dörrarna på baksidan av ladan, vid nybyggnadsdelen, var öppna.
2016-02-18, 17:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Bilen kan naturligtvis stå utanför porten med spanjolettlås för att inte väcka uppmärksamhet. Han går (utan kropp) hela vägen till porten mitt emot där Lisa har sin moped. Osv osv.
Okej, han bar ut kroppen genom den dörren och lade den i bilen, stängde dörren, plockade upp jackan, lade handskarna i en ärm, tog hjälmen och gick tillbaka samma väg. Vid brunnen ramlade handsken ur ärmen.
2016-02-18, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns inte " högsta spårdensitet" där förutom en tillbakalagd tejprulle och en tappad handske. Brottsplatsen är inringad och det är mjölkrummet.

Sen är det långsökt att tro att hon bars iväg till mjölkrummet långt bort i andra änden för nån sorts sadistisk återupplivning. Det funkar inte fysiologiskt sett.
Jag har inte sagt att handlingen eller Nerijus följer normal logik.

Spår finns runt mopeden och upphör där enligt hund

Visa mig gärna en högre spår densitet i Blomberg
En personlig tillhörighet - Handske
En markering från en kriminalsökhund sid 624
En tänkbar mötesplats mellan teleskoplastare och brunn
En rulle silvertejp med Lisa Holms DNA

Är vad jag anser ger platsen hög densitet spår, att sedan hängning bara kan bevisas ha skett i mjölkrummet och också har skett där är inget jag tvekar ett ögonblick på. Graden av medvetslöshet i de olika skeendena kan jag naturligtvis inte svara på. Men hon kan nog ta av sig hjälmen själv utan att tappa örhängena just där. Men en rimlig anledning att ta av hjälmen skulle kunna vara kontroll av medvetenhetsgrad hos icke responsivt objekt. Alternativt ta av hjälmen för fortsatta aktivitet vilket möttes med vrålskrik varför Nerjus applicerande sövning. Det saknas tecken på strid i mjölkrummet och knappast någon större gungning förefaller ha skett på röret. Varför min gissning blir att hans handling där inte mötte något direkt motstånd. Javisst kan det vara mordplatsen där han mördar som då kanske redan är medvetslös. Visst. Jag försöker bara få samman trådarna på platsen. Har du någon bättre mer heltäckande förklaring så kom gärna med den.
Senast redigerad av GoogleSEO 2016-02-18 kl. 18:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in