2016-02-12, 20:18
Medlem
halloj

varit borta över två år, hur går det med cipsofts jakt på fuskare? går det att botta eller är det stor chans för delete?

funderar på att börje igen, på morta, men att jag skulle manuella dom första levlarna händer bara inte

om folk fortfarande bottar, vilket bot är bäst? xenobot är nere ser jag

era åsikter om fuskare intresserar inte mig, så det undanbedes
Senast redigerad av ArnoOlsson 2016-02-12 kl. 20:23.
Citera
2016-02-12, 21:06
Medlem
Deathwanderers avatar
vissa klarar sig och vissa andra blir deleted...
bara chansa! har själv blivit av med några acc, ibot, windbot o xenobot har jag torskat på xD
men dom har dock varit freeacc(förutom 1), kanske e "större" chans o bli deleted då?

main acc kör jag bara manuellt på..

när fan försvann xenobot :O trodde d gick bra för dom... :/

:edit: dom verkar vara kvar? kmr in på deras hemsida, dock är forumet väldigt segt...

"From February 11th, 2016 at 6:00 AM PST until February 12th, 2016 at 00:00 AM PST, the XenoBot forums and website were offline. We had a major hardware failure in our main machine, but were able to bring the site back after many hours of work."
Senast redigerad av Deathwanderer 2016-02-12 kl. 21:09.
Citera
2016-02-17, 03:16
Medlem
Funderar på att börja lira tibia igen, körde Morta för några(?) år sedan, fortfarande en bra server med många svenskar eller?

Har en EK runt 60 samt en RP och MS runt 40, alla med bra skills eller ML då jag offlinetränade som fan. Vilken utav dessa vocs är bäst/roligast/smidigast att levla idag?
Citera
2016-02-17, 12:21
Medlem
Är lite sugen på Tibia igen. Spelade sist på OT-serverna Mastercores och Tibianic innan reseten som jag tycker hade perfekta rates med loot, exp och skills. Söker liknande OT-servers.
Helst med bra anti-bot system oxå och många online!
Citera
2016-02-17, 21:39
Medlem
Behöver lite huntingtips, 100+ Elder, vill ligga på minst 400k/h med Happy Hour.

Har kört
Grims (Teamhunt)
Lich Hell
Oramond
PoI DLs (alltid taget dock)
Hellspawns -1 (Teamhunt)

Ligger garanterat på över 400k/h på dessa ställen men vill ha mer då poi och lich hell oftast är taget och Oramond är bisarr waste. Kan jag börja med Serpent Spawns / medusas redan?
Citera
2016-02-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Behöver lite huntingtips, 100+ Elder, vill ligga på minst 400k/h med Happy Hour.

Har kört
Grims (Teamhunt)
Lich Hell
Oramond
PoI DLs (alltid taget dock)
Hellspawns -1 (Teamhunt)

Ligger garanterat på över 400k/h på dessa ställen men vill ha mer då poi och lich hell oftast är taget och Oramond är bisarr waste. Kan jag börja med Serpent Spawns / medusas redan?

Lizard city är fint. Du får ta det jävligt lugnt i din level dock, brukar börja där själv runt 110 sträcket.
Ta med SDs för dragon priests.
Citera
2016-02-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Lizard city är fint. Du får ta det jävligt lugnt i din level dock, brukar börja där själv runt 110 sträcket.
Ta med SDs för dragon priests.
Är det razachai du menar då eller? Surface? Förutom sds ska jag gfba eller?

En liten guide på hur jag kommer dit och hur jag huntar hade varit uppskattat, aldrig varit där!
Citera
2016-02-18, 01:21
Medlem
Citat:
Är det razachai du menar då eller? Surface? Förutom sds ska jag gfba eller?

En liten guide på hur jag kommer dit och hur jag huntar hade varit uppskattat, aldrig varit där!

https://www.youtube.com/watch?v=nvjBKo96OOs

Det stället, han har ju typ 2x så mkt hp som dig, så du får köra betydligt lugnare.
Men det fina där är att det finns dörrar över allt som du kan ställa dig i ifall det blir för mycket
Citera
2016-02-18, 08:45
Medlem
Yamals avatar
Smartast att typ lura på dig ett gäng mobs & sen springa in i en av alla "hus" som finns där, stå i dörren så 1 mob kan slå dig & sen bara AoEa sönder dom i din lvl : )
Citera
2016-02-18, 13:23
Medlem
Tack gubbar! Hur långt behöver jag ha gjort på WotE?
Citera
2016-02-18, 14:20
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Tack gubbar! Hur långt behöver jag ha gjort på WotE?
Man låser upp lizard city på mission 5, men du borde försöka få fram till 8 (går att göra 6 / 7 solo) osäker vilket mission man får access till att köpa supplies i norra Zao dock.. är efter 6 eller 7

Sen borde du göra postman quest så du slipper springa tebax till farmine dp efter varje runda, bara skicka iväg looten från Zao stället & köpa nya supplies & hoppa in i flamman och börja smälta saker igen ;D

http://tibia.wikia.com/wiki/Wrath_of_the_Emperor_Quest/Spoiler

http://tibia.wikia.com/wiki/The_Postman_Missions_Quest

EDIT: Mission 4 i wrath behöver du ett mindre team för att göra, man ska ner längst ner i deeper banuta typ -8 : >
Citera
2016-02-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoOlsson
halloj

varit borta över två år, hur går det med cipsofts jakt på fuskare? går det att botta eller är det stor chans för delete?

funderar på att börje igen, på morta, men att jag skulle manuella dom första levlarna händer bara inte

om folk fortfarande bottar, vilket bot är bäst? xenobot är nere ser jag

era åsikter om fuskare intresserar inte mig, så det undanbedes

Man blir deletad vänster och höger, fast folk bottar ändå, vissa för de tycker att de är kul, andra för sälja cash eller sälja scripts...

Om du ska börja på morta, lvla manuellt tills en viss level, det går mycket snabbare nu att levla eftersom lvl 1-49 tror jag har fått en boost...

XenoBot är bra, den var ej nere utan bara sidan som var nere, har använt den ungefär sen 2012...

Fast har testat WindBot, det är också hyfsat bra om du köper bra scripts, eller göra egna bra scripts...
Själv har jag lite tidigare erfarenhet av att göra scripts, har ej börjat göra scripts på WindBot än men jag tyckte att det såg enkelt ut för mig...

Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
vissa klarar sig och vissa andra blir deleted...
bara chansa! har själv blivit av med några acc, ibot, windbot o xenobot har jag torskat på xD
men dom har dock varit freeacc(förutom 1), kanske e "större" chans o bli deleted då?

main acc kör jag bara manuellt på..

när fan försvann xenobot :O trodde d gick bra för dom... :/

:edit: dom verkar vara kvar? kmr in på deras hemsida, dock är forumet väldigt segt...

"From February 11th, 2016 at 6:00 AM PST until February 12th, 2016 at 00:00 AM PST, the XenoBot forums and website were offline. We had a major hardware failure in our main machine, but were able to bring the site back after many hours of work."

Som jag sa, Xenobot sidan var bara nere under att antal timmar, ägaren bor i usa så sov nog under tiden den var off ^^

Citat:
Ursprungligen postat av HipsterSomFan
Funderar på att börja lira tibia igen, körde Morta för några(?) år sedan, fortfarande en bra server med många svenskar eller?

Har en EK runt 60 samt en RP och MS runt 40, alla med bra skills eller ML då jag offlinetränade som fan. Vilken utav dessa vocs är bäst/roligast/smidigast att levla idag?

Morta startades förra året i March, den har knappt varit uppe i ett år men hehe...

Helt okej server, finns mycket svenskar på båda sidorna...

Citat:
Ursprungligen postat av mr.dick
Är lite sugen på Tibia igen. Spelade sist på OT-serverna Mastercores och Tibianic innan reseten som jag tycker hade perfekta rates med loot, exp och skills. Söker liknande OT-servers.
Helst med bra anti-bot system oxå och många online!

Vill du lira OT så bör du ta en titt på eloth.net, 8.0 ot där de flesta kör, mycket svenskar också, skickar du ett pm till mig så kan jag fråga om du kan joina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in