2016-02-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Du borde inte använda ord som "mörkat" och "outrett". Om A kontaktar polisen och berättar att han eller hans son kört en caddy kring ladan den söndagen så blir A anmälare och sonen som sedan hörs är vittne. Deras förhör finns i slasken. Om du inte tror mig så maila eller ring IR.

Hur kan så viktig information hamna i slasken?
En vit caddy syns vid ladan.
En grön lastmaskin syns vid ladan 20:20, en jätteviktig tid.
Samma familj som bor mycket nära ladan har både grön lastmaskin och vit caddy.
2016-02-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Handsken låg nära västra porten. Det vore den naturliga vägen när Lisa bars ut, inte när hon gick in.

Jag kan inte bedöma vilken väg in och ut som är naturligast. Än mindre vilken väg NB visade/tvingade Lisa in.

Kan du länka skissen som LOE2 nämner?
Senast redigerad av Prudent 2016-02-16 kl. 22:17.
2016-02-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Hur kan så viktig information hamna i slasken?
En vit caddy syns vid ladan.
En grön lastmaskin syns vid ladan 20:20, en jätteviktig tid.
Samma familj som bor mycket nära ladan har både grön lastmaskin och vit caddy.

Antagligen för att dom hade alibi för tidpunkten och kunde avskrivas. Som många andra bilägare.
2016-02-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Antagligen för att dom hade alibi för tidpunkten och kunde avskrivas. Som många andra bilägare.

Alibi..vem har alibi egentligen från någon annan än en nära familjemedlem...och det gäller ju inte har vi fått lära oss.
2016-02-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Alibi..vem har alibi egentligen från någon annan än en nära familjemedlem...och det gäller ju inte har vi fått lära oss.

Uppenbarligen OK. Kan varit en kompis, kan varit på bio ...

En sak är säker, han har inte gödslat med DNA på brottsplatsen ej heller på snören eller Lisas kläder.
Senast redigerad av Remark 2016-02-16 kl. 22:21.
2016-02-16, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag kanske bröt in i en diskussion jag inte hade läst ursprunget till.

Jag resonerade kring möjligheten att NB kanske inte noterat att Lisa hade några handskar och menar att i så fall har handsken i gropen tappats i inledningsskedet och den andra fastnade när jackan drogs av, vilket då måste ha skett någon gång innan hängningen för att förklara blodet under Lisas naglar som tecken på avvärjning. NB fick blodvite på arm/hand under tumultet och besudlade jackan.

Om det sedan är en logiskt, rimlig och ens möjlig slutsats får andra bedöma.

Nu tror ju jag att den som planerar att mörda någon är rätt observant på just den personen. De kalkylerar ju med en risk. Då går går de snabbt igenom hur de ska göra och varför. Framför allt tror jag de gör sin bedömning om offrets som person typ styrka / motstånd ev andra hotande faror etc.

Annat blir det ju om man står i nån buske och inte bryr sig om att någon ser att man klubbar ner sitt offer. Men då handlar mer utav instinkt än utav övervägande och planering.

Man ska aldrig förringa sin fiende. Därför gör man bäst i att tänka att de är smartare än en själv.

Vi ska nog utgå från att gärningsman studerar sitt offer från håll åtminstone ett litet tag. Då känner han dennes sätt att röra sig och kläder.

Det vimlar inte av mopedklädda flickor. Alltså kan vi med viss säkerhet veta att gärningsman vet det vi vet.

En gärningsman utför inte brott för att få städa. Därför vill han inte det. Han måste därför sköta sitt brott så snyggt och rent till dess han är i säkerhet.

Nu när vi vet detta då ska vi försöka räkna ut var och hur han begår sitt brott.

Jag tror alltså inte en gärningsman missar om hon är handskbeklädd eller vilka spår det kan lämna.
2016-02-16, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nej, nopomil.

Det är en käring, som har ett eget dagis och känner alla i byn. Hon tar in främlingars barn för pengars skull, och sänder i väg sin egen son. Djävla käring måste Nero ha tänkt!

Sen så kommer den skitkäringen, som du kallar för mamma och kvinna inte till Sverige när hennes son står åtalad för de vidrigaste av brott. Jag säger skitkäring, för det finns inte med på kartan att en mamma som tror att hennes barn är oskyldigt åtalad för mord kan vara så frånvarande.

Denna skitkäring har kontakt med media, och låter sig intervjuas. Det finns en tråd om två norrmän i Kongo, varav den ena dog i fängelset. Killen som lever, har sin mamma där hela tiden under farliga och vidriga förhållanden. För det är så mammor och kvinnor gör för sina söner om de tror på dem.

Nero är säkert ett offer för sin barndom. Han och hans mamma har en anknytningsproblematik, från det Nero var i analstadiet. Annar så ser jag ingen förklaring till varför han bajsar inomhus på golvet.
Tack!
Att kärringen dessutom skapar barn som inte är frigjorda utan behöver ha kontakt med henne varje dag kan också visa hur beroende hon är av den kontrollen. hon älskar att ständigt vara behövd och ha kontrollen, vilket troligen påverkat Nerijus en hel del åt det hållet. Det är en delkärna av handlingen.

Nerijus hatar nog att vara mammaberoende men är det likförbannat verkar det som. Men ingen av dem vill nog erkänna denna dubbelhet av beroenden. Skitkärringen verkar vara en van spelare och plockar oblygt för sig, vilket är granatkastande från skyttegraven aldrig rakt på.
2016-02-16, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Tack!
Att kärringen dessutom skapar barn som inte är frigjorda utan behöver ha kontakt med henne varje dag kan också visa hur beroende hon är av den kontrollen. hon älskar att ständigt vara behövd och ha kontrollen, vilket troligen påverkat Nerijus en hel del åt det hållet. Det är en delkärna av handlingen.

Nerijus hatar nog att vara mammaberoende men är det likförbannat verkar det som. Men ingen av dem vill nog erkänna denna dubbelhet av beroenden. Skitkärringen verkar vara en van spelare och plockar oblygt för sig, vilket är granatkastande från skyttegraven aldrig rakt på.

Jag tycker att den personutredning som gjordes på NB var mycket ynklig
och dåligt genomförd, som saknar många viktiga utredningar.

Om en person är åtalad för ett brott så kanske frivården gör en
Personutredning om honom eller henne.
Det är domstolen som säger åt frivården att göra en personutredning.
En personutredning är en undersökning av en person och personens liv.

https://www.kriminalvarden.se/lattlast/frivard-for-familj-och-vanner/personutredning/

Kanske var NB,s föräldrar i vissa avseenden själsligt fattiga. Rädda, självupptagna, snåla, bundna av konventioner, självutplånande, dominanta, deprimerade, ...

http://www.samtal.nu/psykologi/olycklig_barndom.htm

Om personutredning hade gjorts mer noggrann kanske många viktiga detaljer
kommit fram.
2016-02-17, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojavic
Jag tycker att den personutredning som gjordes på NB var mycket ynklig
och dåligt genomförd, som saknar många viktiga utredningar.

Om en person är åtalad för ett brott så kanske frivården gör en
Personutredning om honom eller henne.
Det är domstolen som säger åt frivården att göra en personutredning.
En personutredning är en undersökning av en person och personens liv.

https://www.kriminalvarden.se/lattlast/frivard-for-familj-och-vanner/personutredning/

Kanske var NB,s föräldrar i vissa avseenden själsligt fattiga. Rädda, självupptagna, snåla, bundna av konventioner, självutplånande, dominanta, deprimerade, ...

http://www.samtal.nu/psykologi/olycklig_barndom.htm

Om personutredning hade gjorts mer noggrann kanske många viktiga detaljer
kommit fram.

Vadå är du själv sån? Skyller allt på din taskiga barndom?

Man har val här livet. Val man är och förblir personligt ansvarig för.

Som vem man har som förebild. Vem man väljer att apa efter. Det behöver inte vara ens föräldrar. Det kan vara granntanten, ens klassföreståndare eller den där trevliga kvarterspolisen när ens föräldrar inte räcker till. Spelar ingen roll vem. Var och en är ansvarig för sina handlingar. Låt dom vara det.

Så totalt väck är inte NB att han inte förstår saker och ting på egen hand.

Tror du ärlig talat att en RPU skulle visa nåt som inte Arne eller andra i hans omgivning i så fall redan skulle sett?
Varför tror du det?
2016-02-17, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Vadå är du själv sån? Skyller allt på din taskiga barndom?

Man har val här livet. Val man är och förblir personligt ansvarig för.

Som vem man har som förebild. Vem man väljer att apa efter. Det behöver inte vara ens föräldrar. Det kan vara granntanten, ens klassföreståndare eller den där trevliga kvarterspolisen när ens föräldrar inte räcker till. Spelar ingen roll vem. Var och en är ansvarig för sina handlingar. Låt dom vara det.

Så totalt väck är inte NB att han inte förstår saker och ting på egen hand.

Tror du ärlig talat att en RPU skulle visa nåt som inte Arne eller andra i hans omgivning i så fall redan skulle sett?
Varför tror du det?

Vad surrar Du Om....självklart är var och en ansvarig för sina handlingar.
Men hade utredning genomförts mer ingående så kan vissa frågor och svar ha kommit fram.
Ex: Hans fd. fru kan ha gett svar på vissa frågor.
En personutredning ska beskriva personen ganska ingående, då det har viss betydelse i domstol som begär en sådan utredning.
I en seriös utredning kan man få svar på många frågor.
Men självklart är NB ansvarig för sina egna handlingar.
Och jag tror inte Arne har så djupa psykologiska kunskaper.
2016-02-17, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojavic
Vad surrar Du Om....självklart är var och en ansvarig för sina handlingar.
Men hade utredning genomförts mer ingående så kan vissa frågor och svar ha kommit fram.
Ex: Hans fd. fru kan ha gett svar på vissa frågor.
En personutredning ska beskriva personen ganska ingående, då det har viss betydelse i domstol som begär en sådan utredning.
I en seriös utredning kan man få svar på många frågor.
Men självklart är NB ansvarig för sina egna handlingar.
Och jag tror inte Arne har så djupa psykologiska kunskaper.

Allt kan inte alltid förklaras.

Tror inte RPU är sättet att få reda på mer om NB. Vill du veta mer om honom är nog att prata med honom det enklaste.
2016-02-17, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Allt kan inte alltid förklaras.

Tror inte RPU är sättet att få reda på mer om NB. Vill du veta mer om honom är nog att prata med honom det enklaste.

Ja..det verkar som du själv kanske behöver tala med någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in