Citat:
Ursprungligen postat av
Jinglebear-Cherry
Inspirerande läsning TS. Blev riktigt besviken när jag läste
Hade gärna läst mer om dina funderingar på allt och inget. Kan du länka bloggen?
http://only100items.blogspot.com/
Citat:
Ursprungligen postat av
Axelryckning
Skulle gärna vilja att du berättade mer om hur du handskas med kylan. Fryser du inte om ansiktet (näsa, kinder, etc.)? Vad har du på dig när du sover? Skulle det funka att sova i en säng om man i stället hade en skåpbil eller en mindre lastbil, med kylan menar jag. Tack på förhand

Kylan är inget problem, ner till cirka minus 25 - Sover gott hela natten men en bra sovsäck. En bra sovsäck är en komfortavgörande tillgång vars frånvaro drastiskt försvårar komfort av uthärdlig nivå.
1. Extremsovsäck - Köp den dyraste du har råd med. Min kostade 6000:- (North Face Inferno)
2. Låt alltid sovsäcken ligga utrullad - då får den loftet den behöver för att kunna isolera värmen
3. Gå inte på det där med att anpassa sovsäckens storlek efter din längd - ta den längsta som finns - du behöver utrymmet därnere för skor, kläder etc. Att stoppa fossingarna i -25 skor är rent skadligt för hälsan.
4. Mössa är ett måste
5. Näsan anpassar sig
6. Det är de första 2-3 minuterna som är spännande på kvällen.... sedan är det hur skönt och bra som helst
7. Liggunderlagets tjocklek bör anpassas efter din vikt. Jag väger 72-75kg och behöver ungefär 4-5cm. Har provat att sova utan liggunderlag en period men det är betydligt "jobbigare".
Citat:
Ursprungligen postat av
sidsix
Är imponerad av din disciplin. Är själv relativt asketisk och behöver inte mycket i form av bekvämlighet och prylar men skulle nog inte palla att sova i skuffen på en kombi utan värme hela vintrarna. Skulle kanske vara beredd försöka en månad om man visste det var tillfälligt.
Har du allt du behöver med dig i bilen hela tiden eller har du ( hyrt ) nått förvaringsutrymme där du magasinerar saker? Ryms ju relativt lite saker i en kombi.
Jag äger de facto inte särskilt många prylar. MEN - Hos mina kunder har jag kontor där jag har en väska ståendes med extra kläder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chola
Alla ni illitterata blockmongon som skriver om husbilar och husvagnar. Läs tråden för helvete!
Till ämnet, jag kan leva utan vare sig bil eller hem om jag slaggar, tvättar och så vidare hos någon annan. Du är en liten snål, snyltande apa som parasiterar på andra för att själv spara pengar. Om din story nu har någon som helst bäring.
En parasit frågar inte värden först. Det gör jag och respekterar mina vänners önskemål. När jag hälsar på kompisar händer det ofta att jag sover i bilen och ej i deras soffa t.ex. Turligt nog har jag en vän som gillar att jag kommer och hälsar på ofta. Sedan betalar jag denne för att tvätta även mina kläder 1 gång i månaden så jag gör rätt för mig.