2016-02-16, 07:26
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Fanskapet kan ha halvstrypt henne, sedan tejpat henne, han kan
ha gjort det i etapper tom. Sträckt och släppt på av snaran.
Det vet vi inte, men nog skulle två händer räcka.

Säkrast å betona att det är en teori.

Tror LH blev nedslagen innanför den stora dörren i ladan där örhänge hittades.
2016-02-16, 07:34
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Jag har också tänkt på det alternativet, "blanka fingeravtryck" d.v.s slitna fingertoppar p.g.a sitt arbete i kombination med psoriasis. Han behöver ju inte ha helt blanka fingeravtryck men kan räcka att de till viss del är slitna. Efter att ha läst FUP där det inte verkar finnas fingeravtryck av honom någonstans, inte ens på "normala" ställen där det borde finnas, som arbetsplatsen, bilen, solglasögonen etc så förstår man att det kanske måste finnas någon förklaring till frånvaron av hans avtryck.

Oxivan - ny salva

Huden blir som plast och man river inte upp hudflagor som gör ont när man kommer åt dem. Salvan gör att man klarar vardagen.
En "lustig" sak, fingertoppar som börjar gå sönder är förlorade fingeravtryck.
2016-02-16, 07:36
Medlem
CatTheHunters avatar
nån som haft med silvertejp att göra? Besvärligt. Gott att man inte tejpar in sig själv, vet det av erfarenhet när jag skulle greja på balkongen. Handskar och silvertejp, tja, inte vet jag men får en känsla av att det skulle vara väldigt kladdigt
2016-02-16, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Vågar man be om en ritning?
Som jag förstår det har då hela benet bänts från höften ett halvt varv så att knäna kommer neråt och skenbenet uppåt, eller missar jag något. Fullständigt underligt...

Undrar hur det är möjligt att nå ett sådant resultat. Ledband borde väl rykt etc... Allt detta är så j*vla vridet. Hela legimitationen av handlandets signatur.

Tyvärr, ritning ger jag mig inte på.

Ett halvt varv?
Svårt att riktikt tolka teknikerns beskrivning, men jag får det till en variant av knästående med överkroppen vriden knappt 90 grader. Det kan kanske vara smalbenens placering framför rumpan istället för det normala, under rumpan, som är det mest onaturliga.
En ung och normalvig kvinnokropp som är helt utan muskeltonus kommer sjunka ihop rejält och kan nog uppnå rätt extrema kroppsställningar undan att något går sönder för det.
2016-02-16, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Möjlig sammanhang med "John Deere" mysteriet ?

Det kan ha varit någon annans "John Deere" som var ute att köra och som stod bakom ladan den 7 Juni, 2015.

Här en kopia av ett inlägg jag postade den 14 januari:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det finns en person (ca 60 år) i FUP som bor på en större gård få km n/o om Martorp som äger 2 stycken gröna "John Deere", samma typ teleskoplastare som av vittne sågs kl 20:20 den 7 Juni parkerad i portöppningen på baksidan av ladan.

Denna person har ett familjemedlem (ca 30 år) som också finns nämnd i FUP, och som bor på en mindre gård ca 1.5 km s/o om Martorp.

60-åringen äger dessutom en vit VW Caddy
30-åringen äger dessutom en svart EPA-Traktor och använder sannolikt den ena av 60-åringens "John Deere" teleskoplastare på sin gård.

Dessa tre fordon; En grön "John Deere" teleskoplastare, En vit VW Caddy* och en svart EPA_Traktor är all 3 fordon som förekommer i FUP iom dom sägs att ha sets vid och omkring ladan ved tiden/dagrna då Lisa försvann.

Det finns dessutom en viss mystik angående dessa två personer i FUP.

De två personer i fråga är dessa två härunder och det mystiska är att den äldre, LA, är listad som Anmälare, MEN han finns inte med i FUP annat än på sidan 1 i innehållsförteckningen över FUP's "aktörer", så VAD anmälde han ?

Och den yngre, VA, står listad som vittne, men inget förhör med honnom i FUP utan också han står enbart på sidan 1 i innehållsförteckningen över FUP's "aktörer", så VAD bevittnade han :

Apel*, Lars Olof Ingemar Anmälare (*=l) 60 år
Apel*, Viktor Thomas Johannes Vittne (*=l) 30 år

* I Tingsrätten (ljudfil) komplementerande förhör med NB säger NB att AJ har berättat att hans son Gösta J såg en vit VW Caddy stå utanför ladan. (interessant är ju att Adriana skickade en bild på en bil, till AJ eller också var det till polisen, som hon menade såg ut som den bil mannen med kartan körde i, och det var en bild på en vit Caddy !!!

Här är link till det komplementerande förhör med NB där han berättar om den vita Caddy:

http://www.xn--rttegng-5wan.se/lisa-holm-blomberg/

Nerijus Bilevicius, Tilltalad, Kompletterande frågor, 20660553.mp3 (2 MB)

Mycket intressant information.
Knyter ihop teleskoplastaren, vita caddyn och anmälaren.
Skapar förstås mer frågor än det ger svar....
Men mycket intressant information du sammanställt.
2016-02-16, 09:59
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Mycket intressant information.
Knyter ihop teleskoplastaren, vita caddyn och anmälaren.
Skapar förstås mer frågor än det ger svar....
Men mycket intressant information du sammanställt.

Visst är det! Men då kan ju NB haft medhjälpare och en orsak till varför han tiger, för att skydda den/dom? Mycket frågor blir det........ är också nyfiken på den där kopplingsstationen där han skulle ha vägbeskrivning av joggerskan. Nån som varit inne där och kollat upp så att han inte förberett med silvertejp och blå snören där också?

Jag har ställt frågan så många gånger nu i tråden men ingen svarar och kanske de inte vet.
2016-02-16, 10:00
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det såg nog värre ut än det var, om du förstår mig? Vi har hört att kroppen låg/satt i en onaturlig vinkel och även att kroppen var svårt misshandlad för att få plats. Men som sagt, inga skador mer än blåmärken så du har nog rätt.

Det var ju ett blåmärke hö. underben och ett litet mindre märke i bak samma ben vill jag minnas.
2016-02-16, 10:04
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Det var några veckor sen som jag såg något snickarprogram (tror jag) där de använde handskar och tejpade bra mycket med silvertejp. Jag tänkte, det där gick ju konstigt nog väldigt bra. Jag blev förvånad. Men så var de vana hantverkare också.

Ok, men min erfarenhet som amatör och tummen mitt i näven är att silvertejp är inte helt lätt att ha att göra med, fastnar i sig själv, bara att börja om.......grrr, och har man då en vild 17-åring som skall tejpas är väl risken att man fastnar själv stor och lämnar DNA. Märkligt att bara Lisas DNA fanns på den?
2016-02-16, 10:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Det var ju ett blåmärke hö. underben och ett litet mindre märke i bak samma ben vill jag minnas.
Varför försöka minnas när det är så lätt att slå upp?
Citat:
29. På baksidan av högra benet har överhuden fläckformat avskrapats inom ett
uppifrån höger snett nedåt vänster förlöpande 11 x 2 cm stort område med
nedre begränsning 25 cm ovanför knävecket. Ytan är något brunröd.
[Maskerat avsnitt]
Ca 2,5 cm längre ner har överhuden strimformat avskrapats inom ett
längsgående 13 x 4 cm stort område som består av parallella, upp till 13 x
0,2 cm stora, brunrött intorkade områden och mellan områdena ses upp till
0,5 cm breda band av tämligen blek hud. Nedre begränsningen är belägen
11 cm ovanför knävecket och centrum ca 8 cm till höger från lårets bakre
mittlinje (skador som har uppstått vid utdragning av kroppen på fyndplatsen
enligt den undersökande rättslåkaren på platsen).
2016-02-16, 10:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Det där är en bra poäng. En del på den här tråden uppvisar just den typ av mentalitet som man tänker sig hos en planterare. De skulle utan tvekan se det som en god gärning att förstärka bevisläget mot ”baltäcklet” om det behövdes för att försäkra sig om att han får det straff han förtjänar.
Det tycker du minsann.
Ja, jag skulle i min tur kunna föreställa mig folk här som gladeligen skulle ha försökt
avlägsna spår från käre Nero så långt det vore möjligt så att han framstod som aningen
mindre skyldig. Vad sägs om det? En del här som uppvisar just den typen av mentalitet
som man tänker sig hos en genuin mördarkramare.
2016-02-16, 10:15
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför försöka minnas när det är så lätt att slå upp?

jaså vaken? jag ställde fråga till dig igår utan svar.

Inte lätt att slå upp när jag inte har kvar fup:n. Men tack ändå.
2016-02-16, 10:18
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Visst, det är nog bökigt för en del att tejpa med handskar. Men det förklarar varför bara Lisas dna fanns på rullen.

Joo, alternativt om han använder Oxivan som blir som plast. Skrivit om det förut i morse i tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in