Citat:
Ursprungligen postat av
therpgmaster
Vilken av dessa klarar sig bäst i kallt klimat? Är de auto?
Om man vet vad man gör och kan + tur med vädret. Då är Royal Dane som finns av lite olika breeders/forum helt klart en kandidat -60N (förmodligen högre).
Bildgoogla den jäkeln.
Men jag tror på mångfald. Aldrig alla ägg i samma korg. Blanda auto och early och kör flera strains. Man vet helt enkelt inte hur plantan + vädret blir. Sprid riskerna.
Det mest potenta jag odlat med hårda nuggets ute är WS07. Den var så sen att jag hade räknat bort den. Så blev det en torr varm höst och jag kunde klippa class A utegräs i slutet av oktober.
Mitt bästa i år var en UK cheese x Golden Dane. (12/12 x early). Så man vet inte riktigt vad som funkar.
Det är värt att ta ut svängarna (olika early/auto/12/12 korsningar) om man vet vad man gör(odling 1A+ mikroklimat). Det handlar inte om tur och att chansa utan om att göra någorlunda vettiga val och ha lite toleranser på allt.
Edit: Man får den skörd man förtjänar (alltid). Det är ingen förlåtande hobby. Folk som nu kör hos mamma/pc-chassi etc etc borde lägga ner och samla sina krafter till uteodlingen. Du kan för 500kr säkra en årsskörd (+). Värsta skiten inne jag någonsin sett var en kille som tejpat fast skalade kablar på en 200w le. Det duger inte. Folk kan dö. Då kör man ute.
Sen borde man fan flytta hemifrån eller alla vuxna under samma tak bör veta. Man blåser ingen, då kör man ute istället.