2016-01-26, 22:42
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therpgmaster
Vilken av dessa klarar sig bäst i kallt klimat? Är de auto?

Om man vet vad man gör och kan + tur med vädret. Då är Royal Dane som finns av lite olika breeders/forum helt klart en kandidat -60N (förmodligen högre).
Bildgoogla den jäkeln.
Men jag tror på mångfald. Aldrig alla ägg i samma korg. Blanda auto och early och kör flera strains. Man vet helt enkelt inte hur plantan + vädret blir. Sprid riskerna.

Det mest potenta jag odlat med hårda nuggets ute är WS07. Den var så sen att jag hade räknat bort den. Så blev det en torr varm höst och jag kunde klippa class A utegräs i slutet av oktober.
Mitt bästa i år var en UK cheese x Golden Dane. (12/12 x early). Så man vet inte riktigt vad som funkar.

Det är värt att ta ut svängarna (olika early/auto/12/12 korsningar) om man vet vad man gör(odling 1A+ mikroklimat). Det handlar inte om tur och att chansa utan om att göra någorlunda vettiga val och ha lite toleranser på allt.

Edit: Man får den skörd man förtjänar (alltid). Det är ingen förlåtande hobby. Folk som nu kör hos mamma/pc-chassi etc etc borde lägga ner och samla sina krafter till uteodlingen. Du kan för 500kr säkra en årsskörd (+). Värsta skiten inne jag någonsin sett var en kille som tejpat fast skalade kablar på en 200w le. Det duger inte. Folk kan dö. Då kör man ute.
Sen borde man fan flytta hemifrån eller alla vuxna under samma tak bör veta. Man blåser ingen, då kör man ute istället.
Senast redigerad av 10L 2016-01-26 kl. 22:58.
Citera
2016-02-01, 22:33
Medlem
Förra året gick ganska så åt skogen för min del. Var dum nog att köra på grop och fick mögel så den blir det inte detta år.

Har funderat på att både köra autos tidigt i bedd, femmade. Och kanske testa ett gäng earlys.
Förra året var mitt första år utomhus så tar gärna emot tils på earlys strains som klarar zon 4, kust, nordlig.
Citera
2016-02-04, 20:03
Medlem
therpgmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Då är Royal Dane som finns av lite olika breeders/forum helt klart en kandidat -60N (förmodligen högre).

de som nu kör hos mamma/pc-chassi etc etc borde lägga ner och samla sina krafter till uteodlingen. Du kan för 500kr säkra en årsskörd (+). Värsta skiten inne jag någonsin sett var en kille som tejpat fast skalade kablar på en 200w le. Det duger inte. Folk kan dö. Då kör man ute.

Sen borde man fan flytta hemifrån eller alla vuxna under samma tak bör veta. Man blåser ingen, då kör man ute istället.

Jag bor nu på ca 65N men det kanske inte är så petnoga.

Nej någon sunkig odling i ett datorchassi låter ju inte trevligt, lite kvalitet ska det va.

Ja de vore ju inte överdrivet roligt för föräldrarna om polisen skulle hitta ungens odling i deras egen källare.

Fråga: vad är ditt val om tidig skörd ska prioriteras, early eller auto, vilken sort har störst chans att bli klar fortast?
Senast redigerad av therpgmaster 2016-02-04 kl. 20:07.
Citera
2016-02-04, 23:18
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Jag bor nu på ca 65N men det kanske inte är så petnoga.

Nej någon sunkig odling i ett datorchassi låter ju inte trevligt, lite kvalitet ska det va.

Ja de vore ju inte överdrivet roligt för föräldrarna om polisen skulle hitta ungens odling i deras egen källare.

Fråga: vad är ditt val om tidig skörd ska prioriteras, early eller auto, vilken sort har störst chans att bli klar fortast?

Mitt val hade varit att köra ett gäng dieselryder, early wonderskunk och Royal Nepal.
Sen hade jag pollinerat DR med den av de early som ser ut att vara tidigast i blom och jobbat fram en egen.
Här är EWS från SovietFinland
https://seedheaven.net/index.php?cPath=26&osCsid=tbfskfu7o82lvhqi0ka69q2n 13

Här har du RN
https://seedheaven.net/product_info.php?products_id=84

De här har jag gjort och det mesta i genetiken har gjort en vända 65N i Finland. Sist jag länkade frön jag gjort blev jag bannad några veckor. Här tjänar jag 0kr, fröna är skänkta för att driva seedshare servern.
https://seedheaven.net/product_info.php?products_id=65
Citera
2016-02-13, 20:58
Medlem
therpgmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Mitt val hade varit att köra ett gäng dieselryder, early wonderskunk och Royal Nepal.
Sen hade jag pollinerat DR med den av de early som ser ut att vara tidigast i blom och jobbat fram en egen.
Här är EWS från SovietFinland
https://seedheaven.net/index.php?cPath=26&osCsid=tbfskfu7o82lvhqi0ka69q2n 13

Här har du RN
https://seedheaven.net/product_info.php?products_id=84

De här har jag gjort och det mesta i genetiken har gjort en vända 65N i Finland. Sist jag länkade frön jag gjort blev jag bannad några veckor. Här tjänar jag 0kr, fröna är skänkta för att driva seedshare servern.
https://seedheaven.net/product_info.php?products_id=65

Tack det var mycket hjälpsamt, jag är dock inte i Finland just nu. Men det kanske inte är någon betydande skillnad..?
Citera
2016-02-13, 22:14
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Tack det var mycket hjälpsamt, jag är dock inte i Finland just nu. Men det kanske inte är någon betydande skillnad..?

Haha nej det spelar ingen roll. Finnarna är generellt på en lite högre nivå och har generna varit och vänt långt upp i Finland så kan man vara rätt säker på att det är tuff skit.
Citera
2016-02-13, 23:19
Medlem
Kan man/är det lönt att toppa/super-cropa/binda ner o.s.v. eller förlänger det blomtid och liknande så att det gör mer skada än nytta?
Citera
2016-02-14, 17:25
Medlem
Säg att man skulle förvegga typ 3-4 plantor i typ 45-50 dagar för att sedan sätta ut dom har läst att man ska vänja dom för sol ljus. Men jag kommer inte ha möjlighet till de så frågan är skulle dom klara sig om jag sätter ut dom direkt? Kan jag göra något för att få dom att ha större chans?
Citera
2016-02-14, 19:11
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truck2002
Säg att man skulle förvegga typ 3-4 plantor i typ 45-50 dagar för att sedan sätta ut dom har läst att man ska vänja dom för sol ljus. Men jag kommer inte ha möjlighet till de så frågan är skulle dom klara sig om jag sätter ut dom direkt? Kan jag göra något för att få dom att ha större chans?

Sätt ut när det nalkas skitväder 5-6dagar.
Citera
2016-02-15, 23:42
Medlem
Ni som odlar utomhus, hur ofta vattnar ni? Räcker regnvatten? Veggar ni inomhus eller nej? Vilken månad placerar ni era plantor/frön och hur vet ni odlingen är busted
Citera
2016-02-16, 00:13
Medlem
10l vad tror du om sweet seeds f1 fast version frön? börjar dem blomma utomhus i Finland?
Citera
2016-02-16, 00:22
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedyboy
10l vad tror du om sweet seeds f1 fast version frön? börjar dem blomma utomhus i Finland?

Vet inte.
Dock har jag mer tilltro till odlare från Danmark/Finland/Kanade-ish. Den utegenetik som säljs av ex Tanska är så bra och långt man kommit.
Finns ingen anledning att bränna mycket cash på frön för de bästa är billigast i detta fall.
Skit i stora seedbanks och kör forumgenetik/cuts. Billigare, roligare och bättre.

Autos från Norden duger bra och early's från Tanska. Mycket frön för liten peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in