Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-15, 22:41
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Aftonbladet anser att Trump förlorat stort på att attackera Jeb och hans inkompetenta bror i den senaste debatten. Vi får väl se. De verkar desperata att Trump ska förlora.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22265113.ab?ref=yfp

Svensk vänstermedia skiter i byxan över att det går så bra för Trump. Det är oerhört komiskt att se sändningarna i TV4 exempelvis, där Marcus Oscarsson sköter sig exemplariskt som vanligt, men de andra tar varje chans de får att spotta och förlöjliga Trump och människor som röstar på honom.
2016-02-15, 22:43
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skulle inte förvåna mig om fler etablissemangstyper börjar fundera på att stödja Cruz (hans fru jobbar ju på Goldman Sachs) så han kan vara kontrollerad opposition och fortsätta härma Trump, ger Cruz upp efter att han kanske tagit Texas men förlorat resten av Super Tuesday staterna så kommer de flesta av hans väljare gå till Trump så det ligger nog i en del av etablissemangets intresse att fortsätta denne hästhandlares kampanj som kan splittra högerrösterna.

Men Rubio är deras huvudval nu när Bush ligger svagt till i mätningarna.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-15 kl. 22:46.
2016-02-15, 23:09
Medlem
Sixts avatar
Hur många opinionsundersökningar har det kommit sedan den senaste debatten? Har Trump backat i mätningarna nu efter hans "förlust"?
2016-02-15, 23:10
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Hur många opinionsundersökningar har det kommit sedan den senaste debatten? Har Trump backat i mätningarna nu efter hans "förlust"?
Ingen såvitt jag sett. Om det kommer en ny poll imorgon bör den åtminstone delvis vara utförd efter debatten.
2016-02-15, 23:11
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Skulle inte förvåna mig om fler etablissemangstyper börjar fundera på att stödja Cruz (hans fru jobbar ju på Goldman Sachs) så han kan vara kontrollerad opposition och fortsätta härma Trump, ger Cruz upp efter att han kanske tagit Texas men förlorat resten av Super Tuesday staterna så kommer de flesta av hans väljare gå till Trump så det ligger nog i en del av etablissemangets intresse att fortsätta denne hästhandlares kampanj som kan splittra högerrösterna.

Men Rubio är deras huvudval nu när Bush ligger svagt till i mätningarna.

Kort och träffsäker analys. Jag får overklighetskänslor när jag hör och ser Cruz, han känns som en dålig skådis. Rubio är elitens val på den republikanska sidan och han är ett riktigt jävla svin, en latino som skall binda samman genom att kitta det starkt framväxande latinska USA med den traditionella euroamerikanska neo-con högern = samma multikulti sprängkraft som när Obama blev den förste minoritetspresidenten och allt som också gick fullständigt åt helvete med en kraftig ökning av krig, kallt krig, ekonomiskt kaos och social oro runt om i världen.

Trump är det enda alternativet som president. För fred, rättvisare handel och ett starkare Euroamerika och Europa.
Senast redigerad av BuzzMeeks 2016-02-15 kl. 23:22.
2016-02-15, 23:18
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ingen såvitt jag sett. Om det kommer en ny poll imorgon bör den åtminstone delvis vara utförd efter debatten.

Hur kan då så många vara så säkra på att Trump förlorade den senaste debatten? Om han inte har backat i mätningarna så är det väl ganska svårt att säga att han gjorde dåligt ifrån sig. Jag tyckte Trumps attacker på Bush var bland det mest underhållande som Trump gjort på länge. Hans förakt för Bush-bröderna är mycket uppfriskande och underhållande att ta del av.
2016-02-15, 23:21
Medlem
freeriderXIIs avatar
Man får hoppas att inte hela världen går upp i rök i Syrien innan Trump blivit president.

Israel och dess lobbygrupper vill ha bort Assad och vara aggressiva mot Ryssland. Jag säger inte att ryssarna är helgon eller alawitregimen men Assad är den ende i Syrien som skyddar landets kristna det bör man komma ihåg.

Saudirabien stödjer sunnimuslimer världen över och Iran stödjer shiiter dags att Väst börjar stödja kristna mer aktivt.

Trump har tagit upp de kristnas situation i Mellanöstern flera gånger vilket de andra kandidaterna i stort sett avstått ifrån.

Citat:

"We're going to protect Christianity," he said. "If you look at what's going on throughout the world...Christianity is under siege."
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-15 kl. 23:37.
2016-02-15, 23:25
Bannlyst
Citat:
Hur kan då så många vara så säkra på att Trump förlorade den senaste debatten? Om han inte har backat i mätningarna så är det väl ganska svårt att säga att han gjorde dåligt ifrån sig. Jag tyckte Trumps attacker på Bush var bland det mest underhållande som Trump gjort på länge. Hans förakt för Bush-bröderna är mycket uppfriskande och underhållande att ta del av.
Statsvetare finns lite överallt!

Annars utförde CBS en OU bland de republikanska väljare som kollade på debatten.
http://www.cbsnews.com/news/poll-who-won-the-cbs-news-republican-debate-2016/
https://www.scribd.com/doc/299248755/CBS-News-Republican-debate-poll-topline

Citat:
Which candidate do you think did the best job or won tonight's debate? Republican and independent voters who watched debate %
Marco Rubio 32
Donald Trump 24
John Kasich 19
Ted Cruz 12
Ben Carson 8
Jeb Bush 5
Citat:
Trump
The economy and jobs 55%
Terrorism 40%
Immigration 44%
Bringing needed change 45%
2016-02-15, 23:28
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Det är mest baserat på tyckande, men några elektroniska polls visade också att det inte gick lika bra som i övriga debatter.

De flesta angriper det faktum att han anklagade GWB för 9/11-attacken. Att göra det i en av få stater där han har ett starkt stöd kan visa sig kostsamt.

Jag undrar dock hur många av Trumps supportrar som faktisk kollar på debatten och bryr sig om den. Det har visat sig att Trumps supportrar är mer övertygade i sitt val av presidentkandidat än andra. Kanske blev detta en storm i den politiska tyckarklassens vattenglas mer än något annat.
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Styrs inte Rubio, Cruz, Jeb och Hitlery av Goldman Sachs, Bank of America, Rockefeller trust group och Council on Foreign Relations? Hade för mig att de är samma personer som finansierade Nazismen, Kommunismen och rasbiologin?

Kollar vi på USA idag så liknar de en militärdiktatur som gått samma väg som Nazi-Tyskland och inför militariserad polis, FEMA-koncentrationsläger, NDAA, Prism osv....

Den amerikanska medelklassen blir ständigt grundlurade av politiker från Bush och Clinton familjen om en bättre framtid men allt de gör är stjäl deras pengar med Federal Reserve fractional reserve banking, skatter från IRS (olagligt) och tvingar dom att betala för deras misstag till bankerna som redan dumpat värdet på deras dollar som folket slitit för att tjäna medan eliten tryckt dom som toalettpapper.
Medlem
Snapcounts avatar
Ja jösses...

Hota att stämma Cruz, hota att bli independent.., Trump spänner bågen mycket, mycket hårt. Man tycker ju att han bara borde gå på "cruise-control" inför valet i SC. Med ett litet "stick" hit eller en "jabb" dit..

Han var ju underdogen när allt drog i gång, nu är han i förarsätet.., och detta är då strategin..

Gillar det inte. (även om jag finner "sockerpappans" inlägg om Trump vs. media mycket intressanta)
2016-02-15, 23:34
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Det fanns väl ngn CBS poll som bara kollade på hur de gjorde sig i sj debatten.

Men håller med dig om att många verkar ha dragit stora växlar på debatten som var svåra att läsa in om man inte sitter med en tydlig republikansk etablissemangs officiella spelbok som referensram. Att Bush utkoras som vinnare av flera pundits är ju än mer förvånande, ribban måste vara otroligt låg för ngn att komma till den slutsatsen - nog för att Trump hudflängde honom mera med brute force än elegans.

Tappar inte Trump momentum efter debatten börjar det känns som att nomineringen börjar vara i hamn, Busharna har väl dock haft en historia av att med alla till buds stående medel ta hem SC så återstår att se om de hinner dra fram ngt ess ur rockärmen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in