Tog mig friheten att kika lite på hur det har varit i valen tidigare. Svensk media gillar ju att måla ut Trump som största stolpskottet någonsin. Rent historiskt har dock demokraterna enbart 2ggr sedan slutet av 1800-talet haft två presidenter på raken. Ena gången var efter andra världskriget, och den andra gången var när Kennedy fick en kula i skallen.
Med det sagt, och Obamas sådär lyckade politik, kan vi ju förmodligen räkna med att Republikanerna kommer vinna valet. (Tyvärr.) Då är ju bara frågan hurvida Trump vinner eller inte, och om Trump inte vinner, vem som vinner istället.
Personligen tycker även jag att Trump känns som en sådär kandidat. O andra sidan, så som jag förstår det ligger Rubio på andra plats efter Trump? En snabb koll beträffande Rubios utrikespolitik så verkar den, milt utryckt,
fullständigt jävla galen. Inte bara har han sagt att han är villig att riskera krig med Ryssland för Syrien, utan även ser ett krig med Iran som ett alternativ. Plötsligt känns Trump som en väldigt sund och stabil person.
Jag kan ju dock här ha fullständigt fel. Hur ligger det egentligen till med Trump på den utrikespolitiska sidan? Det enda jag vet är i princip att han skrattat åt att riskera ett krig med Ryssland över Syrien.