Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-08, 01:44
Bannlyst
Tycka vad man vill om presidentkandidaterna. Vore det inte ballt om de spelade den här på ett sånt där Donald Trump konvent. https://www.youtube.com/watch?v=q2fizeoT22g Irish Rovers version av låten Donald Where's Your Troosers
2016-02-08, 06:08
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll New Hampshire, Monmouth University 2/4-2/6, 508 Likely Voters - Republican:

Donald Trump 30%

John Kasich 14%

Jeb Bush 13%

Marco Rubio 13%

Ted Cruz 12%

http://www.monmouth.edu/assets/0/32212254770/32212254991/32212254992/32212254994/32212254995/30064771087/2114e68d-b5a1-46c5-a375-2d112a71d050.pdf
2016-02-08, 09:16
Medlem
E.Merckxs avatar
Intressant poll om hur många väljare till respektive kandidat som kan tänka sig att ändra sig i New Hampshire.

Who could debate hurt?

https://twitter.com/umasspoll
2016-02-08, 10:07
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Intressant poll om hur många väljare till respektive kandidat som kan tänka sig att ändra sig i New Hampshire.

Who could debate hurt?

https://twitter.com/umasspoll
Intressant att Trump ändå har rätt många väljare som är villiga att byta. Det kanske kan tyckas oroväckande för en del. Men man skall icke ängslas. Detta visar att Trump också har en dragningskraft att locka till sig redan icke-frälsta.
2016-02-08, 11:49
Medlem
Tog mig friheten att kika lite på hur det har varit i valen tidigare. Svensk media gillar ju att måla ut Trump som största stolpskottet någonsin. Rent historiskt har dock demokraterna enbart 2ggr sedan slutet av 1800-talet haft två presidenter på raken. Ena gången var efter andra världskriget, och den andra gången var när Kennedy fick en kula i skallen.

Med det sagt, och Obamas sådär lyckade politik, kan vi ju förmodligen räkna med att Republikanerna kommer vinna valet. (Tyvärr.) Då är ju bara frågan hurvida Trump vinner eller inte, och om Trump inte vinner, vem som vinner istället.

Personligen tycker även jag att Trump känns som en sådär kandidat. O andra sidan, så som jag förstår det ligger Rubio på andra plats efter Trump? En snabb koll beträffande Rubios utrikespolitik så verkar den, milt utryckt, fullständigt jävla galen. Inte bara har han sagt att han är villig att riskera krig med Ryssland för Syrien, utan även ser ett krig med Iran som ett alternativ. Plötsligt känns Trump som en väldigt sund och stabil person.

Jag kan ju dock här ha fullständigt fel. Hur ligger det egentligen till med Trump på den utrikespolitiska sidan? Det enda jag vet är i princip att han skrattat åt att riskera ett krig med Ryssland över Syrien.
2016-02-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Tog mig friheten att kika lite på hur det har varit i valen tidigare. Svensk media gillar ju att måla ut Trump som största stolpskottet någonsin. Rent historiskt har dock demokraterna enbart 2ggr sedan slutet av 1800-talet haft två presidenter på raken. Ena gången var efter andra världskriget, och den andra gången var när Kennedy fick en kula i skallen.

Med det sagt, och Obamas sådär lyckade politik, kan vi ju förmodligen räkna med att Republikanerna kommer vinna valet. (Tyvärr.) Då är ju bara frågan hurvida Trump vinner eller inte, och om Trump inte vinner, vem som vinner istället.

Personligen tycker även jag att Trump känns som en sådär kandidat. O andra sidan, så som jag förstår det ligger Rubio på andra plats efter Trump? En snabb koll beträffande Rubios utrikespolitik så verkar den, milt utryckt, fullständigt jävla galen. Inte bara har han sagt att han är villig att riskera krig med Ryssland för Syrien, utan även ser ett krig med Iran som ett alternativ. Plötsligt känns Trump som en väldigt sund och stabil person.

Jag kan ju dock här ha fullständigt fel. Hur ligger det egentligen till med Trump på den utrikespolitiska sidan? Det enda jag vet är i princip att han skrattat åt att riskera ett krig med Ryssland över Syrien.

Trump är helt emot att USA skall forsätta vara "the policemen of the world" och han talar ofta i termer om att låta andra länder lösa deras inrikeskonflikter utan hjälp av USA.
2016-02-08, 13:22
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Intressant att Trump ändå har rätt många väljare som är villiga att byta. Det kanske kan tyckas oroväckande för en del. Men man skall icke ängslas. Detta visar att Trump också har en dragningskraft att locka till sig redan icke-frälsta.
Jag tror du läser diagrammet fel. Trump är den som har överlägset störst andel övertygade väljare.
2016-02-08, 13:36
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Trump är helt emot att USA skall forsätta vara "the policemen of the world" och han talar ofta i termer om att låta andra länder lösa deras inrikeskonflikter utan hjälp av USA.
Jag tycker det där är en av Trumps vettigare sidor. Han har oxå dissat Irakkriget rätt mkt av ekonomiska skäl, dvs att USA inte tjänat ett skit på det men oxå att det destabiliserade regionen vilket ju låter lite som Bernie.

I grunden är ju Trump främst populistisk som man brukar säga
2016-02-08, 13:56
Medlem
Turrluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
[...]

[...]

Om Hillary möter en republikan är den risken stor men om det är Bernie Sanders som får möta en republikan är de chanslösa. Merparten av de mätningar som gjorts på senare tid visar att Sanders skulle vinna över samtliga republikaner och hans stöd ökar ständigt. Jag tror att Ted Cruz i slutändan kommer att slå Donald Trump då han är bättre på att få folk att gå och rösta och jag tror att Trumps oförmåga att säga något konkret kommer att kosta honom dyrt senare i valet. När folk på allvar sätter sig och jämför kandidater tror jag inte att "jag är bäst och jag kommer att vinna för att jag är en vinnare" kommer att vara tillräckligt övertygande.

Om Trump möter Hillary och vinner (utgår från att han förlorar mot Sanders) är det nog dags för oss svenskar att rusta för en storkonflikt startad av Trumps inkompetens och arrogans.
2016-02-08, 14:01
Medlem
Trump fortsätter visa vart skåpet ska stå och varför han är USAs sista hopp. Det bästa under senaste debatten var hans kommentar till den ängslige Ted Cruz uteblivna svar när moderatorerna frågade honom huruvida Trump var redo att bli president eller inte: https://www.youtube.com/watch?v=fdRCiSBaWwo

Fullständigt klockrent svar. Än bättre att se hur Cruz börjar svettas och sträcker sig efter sitt vattenglas i samband med att Trump tar ordet. Trump är en man bland pojkar i detta presidentvalet. Han har gorillapungkulor som någon skriver i kommentarsfältet till videon.
Senast redigerad av Satanyahu 2016-02-08 kl. 14:04.
2016-02-08, 14:01
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag tror du läser diagrammet fel. Trump är den som har överlägset störst andel övertygade väljare.
Jag ser det, men det är antalet osäkra väljare som jag trodde skulle vara ännu mindre. Visst det är inte mycket, men för att vara Trumps väljare kan jag tycka att det ändå är en ganska stor andel. Man kan jämföra med SD här i Sverige där de har om jag inte minns fel runt 90% "övertygade" väljare. Hur många väljare som röstar SD utan att vara säkra har jag inte koll på.
2016-02-08, 14:16
Medlem
E.Merckxs avatar
UMass Lowell/7News har släppt sin dagliga poll för New Hampshire, 1,411 Registered Voters:

Donald Trump 34%

Ted Cruz 13%

Marco Rubio 13%

John Kasich 10%

Jeb Bush 10%

Trump’s support remains the most stable, with only 25% of his supporters saying they could still change their mind. That number is 43% for Cruz, 49% for Rubio, 47% for Kasich and 37% for Bush.

http://www.uml.edu/docs/2-8%20HIGHLIGHTS%20-%20UMassLowell-7NEWS%20NH%20PRIMARY_tcm18-230872.pdf

Hillary Clinton fortsätter att ta in på Bernie Sanders, nu är skillnaden 16%, den var 33% när UMass Lowell/7News började mäta.

Bernie Sanders 56%

Hillary Clinton 40%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in