2016-02-15, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hur många PT har han fått igenom?

Helt ointressant. Intressant däremot är hur många gånger parkeringsböter avhandlats i Högsta Domstolen. Det kan t o m förklara Hurtigs antal PT kanske.

Inte alltid åklagare får PT heller. Inte ens riksåklagare väl?
2016-02-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Hade det varit så konstigt om han hade haft handfängsel då, gjorde ju kraftigt motstånd sa man. Tycker nog att det ser ut som att de håller honom i grepp i alla fall.

Jag ser inget fel i att de satte handfängsel vid hämtningen om han gjorde motstånd.

Blev bara nyfiken på hur det egentligen låg till och det ser nästan ut som att de bara håller i armlås och inte har satt handfängsel.
Senast redigerad av Prudent 2016-02-15 kl. 21:11.
2016-02-15, 21:12
Medlem
Citat:
Med andra ord kan de inte med säkerhet säga om hon dog av kvävning eller strypning då eller?

En teori är att man inte ville höra att han tejpade över näsa och mun
av misstag, det va inte meningen att, osv, bla bla.

ÅK började med hängning, sedan kompletterade han med strypning.
Frånvaron av petekier skulle möjligen kunna tyda på kvävning.
Min gissning.
2016-02-15, 21:12
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Kan det menas med felvända att hon står på knäna så att fötterna kommer upp mot baken?
"felvända" kan vara att dom står rakt upp, alltså dubbelvikt från ljumskarna framåt eller bakåt för att få plats i ett smalt utrymme i bredd och djup räknat.
2016-02-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Nu är ju Hurtig duktig så man behöver ju smutsa ner honom bara för att.

Vore väl väldigt illa om vi på förhand skulle känna en utgång i ett mål beroende på vilket ombud som infann sig i rätten.

I Assangefallet har jag noterat advokaten Hurtig! Och jag har en åsikt! Mycket väsen för ingenting. Julian Assange har ett öde som har gripit mig, och jag har djup empati för honom som inte fått en enda svensk advokat att ryta ifrån om hur åklagaren skött formalia och den bristande legalitet i att jaga honom för ett brott han inte begått.

Det Hurtig skötte bra var barnläkarmålet. Men vissa mål ska ju en advokat vinna, om han är kändisadvokat. Sen vet jag inte mer om honom än vad jag ser på hemsidan och att han ger Jan Olsson allt för stor betydelse.

Hurtig har gett sig in i ett mål, där tidigare advokaten Inger Rönnbäck hänvisat till Flashback. Nu är du nyreggad för att du vill vara med i vår diskussion. Det finns två sidor av myntet, som kändisskap, som inte är något Hurtig eller Rönnbäck bestämmer själva över. Alla dessa offentliga personer, har haft det för bra i Sverige tididigare. Ingen granskning och villkorslös beundran från de okunniga; ögontjänande journalister som skriver om brott och rättsfall!

Min ribba om vad som får skrivas och diskuteras är den förträffliga debatt de har i USA när president ska väljas. Inget är tabu. Då ska det inte vara begränsningar när man diskuterar en lustmördare och de som försörjer sig på honom.
2016-02-15, 21:14
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En teori är att man inte ville höra att han tejpade över näsa och mun
av misstag, det va inte meningen att, osv, bla bla.

ÅK började med hängning, sedan kompletterade han med strypning.
Frånvaron av petekier skulle möjligen kunna tyda på kvävning.
Min gissning.
Tejpas man över näsa och mun, vad händer då... Man kvävs.
2016-02-15, 21:15
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
IR har sagt att NB hade svårt att "få upp den" om han inte druckit dagen innan och "dagen efter" är ju känt fenomen. Konstigt att det inte framkommer kvitton fr bolaget. 3.5% fr Källby blir man inte på lyset av. Dom kanske köpte brännvin av AJ?...tänkt på att han måste haft handskar på förutom vid jeansöppningen. Tejp, snara, är alla saker som finns innan m NBs DNA. Bilen ingenting, kroppen inget. Han har inte burit ut henne t bilen då inga fibrer hittats fr NB och hur vågar man i så fall göra det på framsidan det måste skett fr baksidan. Det var ljust ute. Nja det finns nog en del ? om hur det gått till. Knepigt.

Jaa jag har också läst att han hade svårt med fröjdepinnen. Om man dricker så brukar väl effekten bli tvärtom, slak. men ok denne karln är ju inte normal, tja bli på lurven kan man väl beroende på hur många såna öl man sätter i sig. AJ sälja sprit, kanske vem vet........

Det måste ha skett på baksidan när LH förflyttades, perfekt öppning där. Kollat. Alldeles för öppet som du säger med framsidan.

John Deere traktorn? Kanske hjälp av den karln som var med då ölen stod utanför ladan och Lena störde sig på det för då var de väl tre? Kanske fått hjälp den vägen.......

Jag är nyfiken på om nån hört var NB:s bror tagit vägen, vet de fortfarande ännu inget? och han som skulle kunna fria NB enligt honom själv, jahaja varför kom inte Aivaras och gjorde det då, NEJ för han VET NB:s SKULD!!!!!!!!!
2016-02-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tyvärr nej, dom var felvända. Vi skall nog vara tacksamma att alla detaljer är sekretessade. Just detta med benens läge var nog ett misstag att det nämndes.

Så kan det ju också va, vi vet inte.
2016-02-15, 21:16
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag ser inget fel i att de satte handfängsel vid hämtningen om han gjorde motstånd.

Blev bara nyfiken på hur det egentligen låg till och det ser nästan ut som att de bara håller i armlås och inte har satt handfängsel.

Finns det inga bilder från när de kliver ur polisbilen i Lidköping, borde vara detsamma som när de greps
2016-02-15, 21:18
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Jaa jag har också läst att han hade svårt med fröjdepinnen. Om man dricker så brukar väl effekten bli tvärtom, slak. men ok denne karln är ju inte normal, tja bli på lurven kan man väl beroende på hur många såna öl man sätter i sig. AJ sälja sprit, kanske vem vet........

Det måste ha skett på baksidan när LH förflyttades, perfekt öppning där. Kollat. Alldeles för öppet som du säger med framsidan.

John Deere traktorn? Kanske hjälp av den karln som var med då ölen stod utanför ladan och Lena störde sig på det för då var de väl tre? Kanske fått hjälp den vägen.......

Jag är nyfiken på om nån hört var NB:s bror tagit vägen, vet de fortfarande ännu inget? och han som skulle kunna fria NB enligt honom själv, jahaja varför kom inte Aivaras och gjorde det då, NEJ för han VET NB:s SKULD!!!!!!!!!
Inte kvällen "då" man dricker utan dagen efter!
2016-02-15, 21:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Det är en ilsken postare i tråden som ofta återkommer till påståendet att Litauerna greps och fördes bort i handbojor som någon slags "demonstration" för media.

För det första var det väl inget formellt gripande utan de hämtades till stationen för förhör och var inte samarbetsvilliga så polisen fick handgripligen leda åtminstone NB till polisbilen.

Jag behärskar inte uppladdning av bilder, men länkar ett bildsök på "lisa holm grips"

https://www.google.se/search?q=lisa+holm+grips&client=ms-android-samsung&source=lnms&prmd=inv&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwjd97HDwfrKAhUI_XIKHZs9ADsQ_AUIBygB&biw=360&bih =615

På bild nr.2 när de just lämnar bostaden är han definitivt inte fängslad (händerna långt isär)

På bild nr.1 och 6 när de är framme vid polisbilen (ofta visat i media) tycker jag det ser ut som att NB hålls i armlås av bägge poliserna.
Hade de behövt hålla fast bakom ryggen om han vore fängslad?
Någon som vet hur polisen greppar när de leder en fängslad/ofängslad?

Hade NB överhuvudaget handfängsel vid inhämtningen den 12/7?

Nerijus bojades, och faktum är att det sker på precis denna bild:
http://1.vgc.no/drfront/images/2015/06/12/c=0,187,1906,1114;w=652;h=381;219833.jpg

I övrigt vill man gärna hålla en persons händer bakom ryggen vid motsträvigt/stökigt inplock, och handbojor används rakt av på instinkt genom snabb bedömning i syfte att mer fullständigt säkra.
Man håller oftast naturligt fast armar/handleder oavsett bojor.

Det var inget gripande i den bemärkelsen, men det bjöds uppenbarligen på såpass motstånd, antingen verbalt och/eller fysiskt (tex genom att inte vilja röra på sig) att det på bilder ser ut som ett gripande.
Senast redigerad av rotesau 2016-02-15 kl. 21:22.
2016-02-15, 21:19
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Enligt kriminaltekniker i TR.
Ryggen mot bakväggen, något snett.
Knäna ned mot golvet, smalbenen uppåt.
Kroppen vriden så smalbenen var ytterst i skåpet.
Onaturlig vinkel, men inga frakturer eller sönderslitningar nämns i obduktionsprotokollet.

Ok tack! brrr, snacka om råhet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in