2016-02-14, 20:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Tror Ranegie + DIF är en bra kombination. Johnson till Kina då?
2016-02-14, 20:15
Medlem
Lillemess avatar
Känns minsann som att Sam Johnson är på väg bort om vi tar in Ranegie och Olunga.
2016-02-14, 20:33
Medlem
mishimas avatar
Ranegie är snart 32. Jag tror nog han kan bidra med något, men skriv inte för långt kontrakt bara. Något säger mig att hans motivation snabbt kan sjunka.
2016-02-14, 20:51
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ranegie är snart 32. Jag tror nog han kan bidra med något, men skriv inte för långt kontrakt bara. Något säger mig att hans motivation snabbt kan sjunka.
Rör sig om ett lån tydligen.
2016-02-14, 21:03
Medlem
Jontalinens avatar
Är det någon som sett Ranegie spela sen han lämnade Malmö?
2016-02-14, 21:28
Medlem
Jag tror att om Ranegie hittar rätt på det personliga planet nu när han bor nära sitt barn så blir det en tillgång för Djurgården. I Malmö var han grym på planen men bredvid var det lite struligt och jag tror att man var rätt nöjda med att ha skickat iväg honom till Italien innan det blev ett riktigt problem.

Hans mål mot Helsingborg i matchen 2012 är ett av mina absoluta favoritmål.
https://www.youtube.com/watch?v=kC1JbE8MVQg
2016-02-15, 00:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Snacka om att Ranegie är en riktig fiasko/succévärvning. Ska bli intressant å se.
2016-02-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Finns det någon här med bra koll på Sundsvall som kan berätta vad Joakim Nilsson är för spelartyp och hur pass duktig han är? Såg Sundsvall alldeles för lite förra säsongen för att bilda mig en uppfattning om honom. Skrivs ju att Elfsborg försöker värva honom.
Nilsson var med i Januari turnén senast. En spelande mittback med fin vänster fot. Spänstig herre som i u 21 landslaget har kommit rätt på offensiva hörnor. Tog en ordinarie plats i Giffarna förra säsongen. Tyvärr så fick han hopparknä under januari turnén så risken är stor att han blir borta ett halvår lagom till OS.
2016-02-15, 08:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag tror att om Ranegie hittar rätt på det personliga planet nu när han bor nära sitt barn så blir det en tillgång för Djurgården. I Malmö var han grym på planen men bredvid var det lite struligt och jag tror att man var rätt nöjda med att ha skickat iväg honom till Italien innan det blev ett riktigt problem.

Hans mål mot Helsingborg i matchen 2012 är ett av mina absoluta favoritmål.
https://www.youtube.com/watch?v=kC1JbE8MVQg

Jävlar vad bra han var i den matchen. Helt jävla dominant. Har han kvar lite av det där blir han en tillgång för Djurgården.

Annars, som du säger, inte en helt stabil typ. Rätt tankspridd också. En bra historia är när han kom till träningen en dag, precis när han parkerade bilden så svarade han i telefonen så gick han därifrån pratandes och glömde stänga av bilen. Den stod där på tomgång under hela träningen.
Senast redigerad av mishima 2016-02-15 kl. 08:22.
2016-02-15, 10:09
Medlem
Elvis avatar
Ryktas att Ranégie bjöds ut till alla Sthlms klubbar, kalla handen från Björn & Jingblad medan Bosse tackar ja.

Vi får se hur det går, en spelare som förmodligen är rätt dyr och börjar bli gammal. Jingan gjorde rätt beslut känner jag spontant, det är inte långsiktigt att plocka in en sådan värvning. Men samtidigt kanske det passar Dif som behöver en anfallare snabbt.
2016-02-15, 10:14
Medlem
AgentDirekt skriver att Ellos vill ersätta flyktade Holmén med GIFs Jocke Nilsson. Spontant känns det som att han är som klippt och skuren för Ellos
2016-02-15, 11:25
Medlem
Ackermann skall nu även iväg och träna med United, och Sjögrell får prova på Spurs.

Citat:
Angered MBIK har många talanger i sina led. Nu får två av de största testa lyckan i engelska storklubbar. Kevin Ackermann, som nyligen var och tränade med Sunderland, ska provträna med Manchester United.

Under måndagen reser han, som en av tio utvalda i världen, för att göra två träningar och två matcher med den engelska ligafemman.

Lagkamraten Herman Sjögrell får göra en lika spännande resa. Tottenham Hotspur har fattat tycke för talangen. Nu får Sjögrell, som precis som Ackermann är fyllda 14, träna och spela med laget kommande vecka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in