2016-02-14, 22:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
I HR-domen står det på sidan 27/82 i PDF-en så här:
Tack, då räknade jag rätt.
2016-02-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Naturligtvis kan det ta olika tid beroende på hur komplicerat ärendet är. Mål där någon är häktad prioriteras. Det kan bli fler utredningar från båda parter.

Det är endast 3% som beviljas PT, övervägande majoritet avslås. Tror HD tämligen snabbt lämnar besked i det här fallet.
2016-02-14, 22:33
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Likstelheten släpper. Då är det relativ lätt att hantera en kropp. Då börjar det också rinna varför det är bäst att täppa till tex med tejp runt öron m m.

Ursäkta mig men nu uttalar du dig om något du uppenbarligen inte vet nånting om. Det börjar inte rinna något från en död kropp när likstelheten släpper, var har du fått det ifrån?? Rinna ut från öronen?

Du tror att kroppsvätskor stelnar när musklerna stelnar och sedan börjar rinna när likstelheten släpper?
2016-02-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Riktigt, är en symbol för kontroll, makt och och den totala förnedringen.

Instämmer med er båda. I sadism ligger uppsåtet, intentionen att tillfoga smärta och lidande. Att Lisa dog så snabbt var en missräkning. Han hann aldrig förfina tekniken på Adriana. Hade han gjott det hade han lagom innan hemresan kunnat få till ett riktigt långt och bra lidande för valfri mopedist. Skyla ansiktet? Med tejp?
2016-02-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är många krav på bevis (vilket har givits) men enbart skräp tillbaka. Undviker svar, svamlar om annat och kommer inte med minsta vetenskap som förankring.
Ett enda stort påhitt med allt från död på 20 sek, medvetslösa lider inte (helt ointressant) till en tejpande nekrofili som enbart står och glor.

Du lär få ta en köbricka och vänta till döddagar.

Jag trodde nekrofilen stod och runkade efter tejpning. Men det kanske räckte med att stå och glo. Jag tittade på en döing efter en trafikolycka en gång. Är jag nekrofil då? Var det kanske tejpen som fattades i mitt fall? Man tar sig för pannan åt en viss debattörs briljanta bidrag.
2016-02-14, 23:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag trodde nekrofilen stod och runkade efter tejpning. Men det kanske räckte med att stå och glo. Jag tittade på en döing efter en trafikolycka en gång. Är jag nekrofil då? Var det kanske tejpen som fattades i mitt fall? Man tar sig för pannan åt en viss debattörs briljanta bidrag.
Klädde du av döingen? I så fall skulle jag fundera.
2016-02-15, 00:00
Medlem
Citat:
Klädde du av döingen? I så fall skulle jag fundera.

Klädde NB av en döing eller en döende?
2016-02-15, 00:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Klädde NB av en döing eller en döende?
En döing.
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Ja, det är avsnörningen av stora artärer vid komplett hängning som gör att det blir mindre stas och mindre tendens till punktblödningar.
Hon hade inga blödningar i ögonen, så döden kom snabbt efter hängningen.
2016-02-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dravel och skitsnack. De har arbetat professionellt, på högtryck och är både besvikna och ledsna över en mördad 17 åring som de hoppats finna vid liv. De är en sällsynt inblick bakom kulisserna som delgavs och påverkar verkligen inte jobbet.

Och man skulle kunna säga att det ger en kvittens till allmänheten att de drivs av sunda motiv och är jävligt angelägna att få ett korrekt avslut på det hela. Inte sätta dit första bästa balt utan gärningsmannen och 100% "by the book".
2016-02-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Kroppen vätskar sig ja. Särskilt vid hantering. Det rinner ur kroppens öppningar som tex öron. Tejpning är ett sätt att hindra det. Detta är inga konstigheter.

Varför känner du dig så hotad av denna information?

Att känna sig hotad är inte riktigt samma sak som att nästan skratta ihjäl sig åt stupiditet.
2016-02-15, 00:11
Medlem
Citat:
En döing.

Hon hade inga blödningar i ögonen, så döden kom snabbt efter hängningen.

Så du tror han väntade 10 - 15 minuter innan han klädde av henne?

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-02-15, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Just därför att det är ett brottmål blir det märkligt när advokaten lägger ett genusperspektiv på sin insats.
Ja, som kvinna skäms jag å hennes vägnar när hon officiellt skyller sina förluster i TR och HR på att hon är kvinna. Intelligensbefriat och osmakligt.
Men, å andra sidan har hon beskyllt MP, polisen, NFC m.fl för att vara med i en konspiration så egentligen är jag inte förvånad att hon nu bortförklarar sin undermåliga insats med att hon har fel kön.
Lika låg nivå som övrigt hon presenterat.
Avsaknaden av självkritik är enorm.
Självgodhet och arrogans genomsyrar allt i hennes person.
Plus en släng av både hybris och vansinne.
I vart fall i försvarsarbetet av Nerijus.
Senast redigerad av zascha 2016-02-15 kl. 00:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in