2016-02-14, 23:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Dum fråga kanske men varför vill man göra en refresh/repair-installation av windows och inte bara blåsa datorn och göra en clean install?

Jag har gjort en upgrade fr[n win 7 det win 7 var en nyinstallation, s[ det skulle nog inte skada med en nyinstallation av win 10

win 10 funkade bra n[gra m[nader sedan efter en st;rre win update har den kr[nglat mycket typ varannan vecka eller s[
Citera
2016-02-14, 23:29
Medlem
Enydrions avatar
kanske skulle satsa p[ en nyinstallation ist'llet
Citera
2016-02-14, 23:30
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det 'r ett nyskapat konto med engelska som defualt

Så det har inte varit på grund av problemet med datorn som det hela tiden har blivit felskrivningar?
Citera
2016-02-14, 23:30
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Så det har inte varit på grund av problemet med datorn som det hela tiden har blivit felskrivningar?

nej ska logga in med trasiga tillf'lliga kontot s[ f[r jag se hur det 'r
Citera
2016-02-14, 23:31
Medlem
Citat:
Jag har gjort en upgrade fr[n win 7 det win 7 var en nyinstallation, s[ det skulle nog inte skada med en nyinstallation av win 10

win 10 funkade bra n[gra m[nader sedan efter en st;rre win update har den kr[nglat mycket typ varannan vecka eller s[
Alright. Men nu har du väl en äkta licens på win10 i och med att du uppdaterat. Så kan du inte köra ut en win10-iso på en USB bara och köra en clean install från den?
Citera
2016-02-14, 23:32
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Alright. Men nu har du väl en äkta licens på win10 i och med att du uppdaterat. Så kan du inte köra ut en win10-iso på en USB bara och köra en clean install från den?

ja den ska vara 'kta jag har en win 10 p[ en sticka men kan vara en tidig version av den

Edit

har bytt konto nu och det verkar inte bli ;'; nu heller s[ forfarande engelskt tangentbord
Senast redigerad av Enydrion 2016-02-14 kl. 23:34.
Citera
2016-02-14, 23:35
Medlem
1FFs avatar
Citat:
nej ska logga in med trasiga tillf'lliga kontot s[ f[r jag se hur det 'r

Baserat på din första post om detta problem samt annan info om problem med datorn så skulle jag nu istället säga med ovan info att det nog är disken som kan vara på väg att lägga av så gör ett test på den med tillverkarens egna kontroll program.

Den där kloningen är nog en riktigt god idè.
Citera
2016-02-14, 23:36
Medlem
Enydrions avatar
stickan jag har med win 10 'r fr[n 10 januari I [r
Citera
2016-02-14, 23:40
Medlem
1FFs avatar
Citat:
stickan jag har med win 10 'r fr[n 10 januari I [r

Spelar ingen roll då Windows uppdaterar sig självt vid installationen eller strax efter d.o.
Citera
2016-02-14, 23:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:
ja den ska vara 'kta jag har en win 10 p[ en sticka men kan vara en tidig version av den

Edit

har bytt konto nu och det verkar inte bli ;'; nu heller s[ forfarande engelskt tangentbord

Fick du engelska i samband med problemet eller har det alltid varit det, Kort sagt; är det en del av problemet?
Citera
2016-02-14, 23:44
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Fick du engelska i samband med problemet eller har det alltid varit det, Kort sagt; är det en del av problemet?

Det var svensk version innan det blev den tempor'ra profilen

nu hittade jag en flärp längst ner på skärmen där jag kunde välja svenskt tangentbord
Citera
2016-02-14, 23:48
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Det var svensk version innan det blev den tempor'ra profilen

nu hittade jag en flärp längst ner på skärmen där jag kunde välja svenskt tangentbord

Det går att ändra allt språk till svenska. Funkar det med allt annat på det nya konton som det var problem med på det gamla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in