Citat:
Ursprungligen postat av
Lysepinne
Inom vilken bransch är du konsult (bygg, IT, varuplockning, lager etc)?
Och hur lyckas du att kunna avstå från uppdrag den tiden du inte är i Sverige men sen kunna få uppdrag när du väl är i Sverige? Tänker mig att de kan bli jobbigt om en kund vill ha något gjort när du inte är i Sverige och när du väl kommer tillbaka har de hittat någon annan som de sedan fortsätter att jobba med.
Data-konsult primärt, men jag har många strängar på lyran.
Mina kunder har försökt att byta ut mig... men varje gång jag kommer hem ringer de och så fortsätter det.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Blir det inte väldigt fuktigt att sova i en bil sådär?
Hur ordnar du med tvätt, kläder och andra saker du behöver?
Hur fixar du mat? Kylskåp? Toalettbesök? Går du ut och sätter dig bakom en buske?
Ingen tanke på att uppgradera till husbil, eller i vart fall en ombyggd skåpbil?
Är syftet enbart att spara pengar, eller är det mer av en livsstil för dig?
1. Jo, men fukten stör mig inte så mycket. Tränger inte in i sovsäcken
2. Hos min kompis - tvättar 1 gång i månaden
3. Har ALDRIG vaknat mitt i natten NÅGONSIN för att gå på toa medans jag sovit i bilen
4. Spara pengar är en starkt bidragande orsak - ja. Sedan gillar jag det icke-konventionella och prova saker som ingen annan gör. T.ex har jag också provat att enbart äta snabbmakaroner i 30 dagar (kokta, men utan något annat) och bara dricka vatten i 10 dagar.
MEN - Resultatet är slående - Jag sover bättre, jag märker att jag inte behöver allt det där ett "vanligt" hem har. Jag känner LYCKA varje gång jag kryper ner i sovsäcken på ett sätt jag aldrig känner i en vanlig säng.
Citat:
Ursprungligen postat av
bennnann
Är inte helt hundra på att detta är sant, men om det är det finns det ju ingen anledning i världen att inte byta din audi till en större skåpbil med ståhöjd i. Då kan du ju ha en stol, bord och säng du kanske också kan ha en liten gas eller diesel värmare med. Det måste vara sjuk jobbigt att ditt enda privata område är ett ställe där du bara kan ligga.
1. Helt sant.
2. Har haft en Multivan. För långsam. Ny multivan - För dyr. Men du har rätt i att FICK jag en ny VW Transporter T5 Syncro så skulle jag bli överlycklig. Men just det är något jag överlåter till fantasin.
Många frågor om just bilvalet. Jag är ett SPEED-FREAK. Spenderade ett helt år på en sporthoj för många år sedan och gillar när det går fort. Tourade genom Europa 2 gånger med bara en ryggsäck och en 150 hästars 2 hjuling.
Nu ska det sägas att min Audi inte är särskilt snabb, men den gör ledigt 180 cruise. Vilket funkar för mig. Dessutom har den luftfjädring.