jag trànar hart pa gym och dricker en del alkohol vilket leder till att jag stàndigt àr torstig... konsumerar circa 3-4L kolsyrat vatten per dag finns det nagra risker med detta mer àn att jag pissar 10+ ggr per dag??
Ja drack själv kolsyrat vatten under en längre period men ja slutade med det eftersom jag tror det låg bakom en jäkligt skum magsmärta jag hade ibland. Men om du inte får någon magsmärta så ärre enda jag kan komma på att kolsyra inte är bra för tänderna, det sa min tandläkare faktiskt.
EDIT: Men då halsade jag fan inte 4 liter, ba typ 1-2 liter. O ingen alkohol heller.
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2016-02-13 kl. 22:02.
Kolsyran fräter på tänderna, det är nog främsta problemet. Hade en arbetskamrat som drack ramlösa osv hela tiden, hans tänder nästan försvann och han fick lägga enorma resurser på att sätta in fejktänder i hela truten.
jag trànar hart pa gym och dricker en del alkohol vilket leder till att jag stàndigt àr torstig... konsumerar circa 3-4L kolsyrat vatten per dag finns det nagra risker med detta mer àn att jag pissar 10+ ggr per dag??