2016-02-13, 20:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Motvärnskador? Tänk dig själv vad gör du om någon är ett rep runt din hals och drar åt, vad gör du? Försöker du få bort repet som LH gjorde eller inriktar du dig på förövaren? LHS händer var troligen helt upptagna med att få bort repet och därmed försvarslös kanske helt medvetslös .
Visst är det så - och det har förklarats tusentals ggr. i tråden.

En annan variant är att han stryper henne tillfälligt medvetslös och hon är helt omtöcknad.
Var säker på att det kommer två ton motfrågor på den kommentaren..
2016-02-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Du blandar nog ihop vetenska och religion nu.

Vetenska kan påvisa att uteblivna reaktioner är ett bevis för en hypotes. Den kan också påvisa att uteblivna förekomster är bevis som talar för en hypotes.

Det indikerar och talar för saker.

Låt mig illustera.

En åker är täckt av nyfallen snö. Det finns inga fotspår av varken människa eller annan varelse. Kan man då dra slutsatsen att det inte gått någon varelse där?

En religiös vill naturligtvis hävda att en övernaturligt väsen eller en gudomlig entitet kan ha tagit sig över åkern men de som litar till vetenskapen kan ju lungt dra slutsatsen att ingen varelse beträtt åkern sedan snön föll. Att det inte finns ett fotspår är alltså ett bevis.

Förstår du nu hur logik fungerar?
För att få till det behöver du kontrollen över såväl problemställningen, analysen som sättet att dra slutsatser. Logik har varit min professionella gren i en livstid, så jag vet vad jag vet, men framförallt vad man inte kan veta. Kan vi inte nöja oss så här ?
2016-02-13, 20:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Motvärnskador? Tänk dig själv vad gör du om någon är ett rep runt din hals och drar åt, vad gör du? Försöker du få bort repet som LH gjorde eller inriktar du dig på förövaren? LHS händer var troligen helt upptagna med att få bort repet och därmed försvarslös kanske helt medvetslös .
Och under tiden knöt NB snöret vid röret med båda händerna, utan sparkar och slag från Lisa?
2016-02-13, 20:41
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det tycker jag inte eftersom de hade mer än nog med bevis redan och chansen att hitta något är minimal.

Jag vet att IR försökt påvisa att det var en ensidig utredning men jag kan inte hålla med. Den gigantiska slasken visar på hur mycket man verkligen utrett. Utredningen är mycket utförligt gjord.
Sen finns det självklart mer utredningsåtgärder som skulle kunna utföras. Någonstans måste man sätta en gräns men i det här fallet är det en väldigt omfattande utredning som man gjort.

Jag tror inte det ger mer att diskutera det här. Du anser att utredningen är bristfällig och ensidig. Jag anser att den är väl utförd och väldigt omfattande.

Du talar emot dig själv. Med en sista spik i kistan så hade vi inte suttit här och argumenterat fortfarande.

Du valde bekvämligt nog att inte svara på mitt inlägg där jag frågar hur mycket rättssäkerhet får kosta. Där jag påpekar det osmakliga att tycka att en anklagad ska skylla sig själv om dennes advokat är kass.

Vi har olika åsikt. Jag anser utredningen är enahanda, dåligt genomförd, delvis pga en slask på 5000 och fortfarande så många frågetecken och där med ofullständig. Rättssäkerheten är åsidosatt, kanske pga att man välvilligt trodde man gjorde allmänheten en tjänst genom att kapa kostnader (även om jag snarare tror att det är det egna skinnet och budgeten man är orolig för i så fall), men i min värld spelar det ingen roll. Det är grader i helvetet och som jag likt en skiva med hack i så påpekar jag än en gång att man brukar säga att vägen till helvetet är asfalterad med goda intentioner.

Jag är verkligen inte övertygad om att det inte så småningom uppdagas att detta är en ny rättsskandal likt den i TQ-fallet, Da Costa fallet och satansincestfallet. När sexualsadistiska mördare skall frambesvärjas börjar jag ana att ugglor lagt ägg i mossen.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-02-13 kl. 20:54.
2016-02-13, 20:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han MÖRDADE Lisa och att hon plågades kan du vara förbannat säker på.
Nej det blir inte spår på tejpen om han har handskar på sig i det momentet.
Fångar Lisa, hänger henne, klär av henne, tar på handskar och tejpar henne i den ordningen? Han måste ha insett att hans DNA redan var spillt och att handskarna var onödiga.
2016-02-13, 20:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Visst är det så - och det har förklarats tusentals ggr. i tråden.

En annan variant är att han stryper henne tillfälligt medvetslös och hon är helt omtöcknad.
Var säker på att det kommer två ton motfrågor på den kommentaren..
Nej, däremot en invändning. Hon skulle ha fått blödningar i ögonen vid denna tillfälliga strypning.
2016-02-13, 20:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och under tiden knöt NB snöret vid röret med båda händerna, utan sparkar och slag från Lisa?
Han kan lika gärna stå bakom henne och är betydligt starkare.
2016-02-13, 20:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, däremot en invändning. Hon skulle ha fått blödningar i ögonen vid denna tillfälliga strypning.
Kan du citera in diskussionen om peteckier från rättsläkaren för jag har inte tillgång till den, tack, så ska jag ta den diskussionen med dig.

Syrgasbrist ger dessa märken.
2016-02-13, 20:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Han kan lika gärna stå bakom henne och är betydligt starkare.
Med armarna på varsin sida om huvudet? Var är bitmärkena? Missade rättsläkaren dem?

Sluta krångla till det så förb-nnat.
2016-02-13, 20:46
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Att hon hade hjälmen på sig inledningsvis vid striden i ladan tar jag för givet då det fanns spår av hennes blod insidan hjälmen.
Blod i hjälmen kan även ha kommit om hon haft hjälmen på armen och börjat blöda från näsan kanske? Tror inte hon hört NB om så vore fallet utan om hon haft hjälmen på och hon sett att han vinkat tex så hade hon tagit av sig hjälmen, öronpropparna och gått mot honom för att höra vad han ville. Men det är oväsentligt egentligen. Då hon kommer in fäller han henne, drar av jackan och låser därmed armarna, sätter på snaran, reser henne upp, tejpar men låter ett öga se, släpar henne mot röret i taket får upp BO genom ngn back eller dyl, drar ned byxor, av tejpningen förlorar hon medvetandet och tappar balansen och därmed hänger sig själv. Han har hunnit tillfredsställa sig, eventuellt, sperman i lampan kan ha varit gammalt. Allt går snett. Sedan går det fort.
2016-02-13, 20:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Kan du citera in diskussionen om peteckier från rättsläkaren för jag har inte tillgång till den, tack, så ska jag ta den diskussionen med dig.

Syrgasbrist ger dessa märken.
Jag pratade inte om petekier eller syrgasbrist.
2016-02-13, 20:48
Medlem
Citat:
Trodde du visste innan du utala dig om repet, allt anser jag vara förberett, även repet, va fick du knutarna i från? Fins inga knutar. Det var smidigare och snabbare med det replås han fixat till. Förmodligen samma på röret men den är inte kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in