Jag är alltid chill, eftersom härskarteknik mm osv ej biter på mig. Antingen är jag för korkad för att eggas upp eller också är jag för smart. Välj själv
Vill inte ha någon regelrätt debatt med dig heller, då debattunderlag verkar saknas. För nu verkar du ta avstånd istället för att ge ett argument till varför du vill placera
Sexualmotiv i periferin genom att beteckna det som förtecken?
Det kanske ser otrevligt ut när jag bemöter dig såhär, men jag är som sådan att jag vill se argumentation baserat på fakta kring din faktiskt ganska chockerande inställning. Du får jobba lite på att faktiskt sälja vad du anför.
Lägg
sadism med dess upplevda innebörd åt sidan, för det är inget jag lyft fram ens. Liksom dig, är jag inte speciellt fascinerad av fåtöljdiagnoser jag heller.
Men jag skulle vilja se ditt resonemang till varför du inte tror på att motivet varit av
sexuell natur?
Nä, vet du, jag menade inte juridisk praxis eller prejudikatspotential i den meningen vid jämförelse mellan hur Ida-fallet såg ut då, med icke-aktuell RPU ens för den GM då det begav sig.
Tror inte något av fallen kommer få PT.
Jag menade att om inte ens resonemanget fanns kring Ida´s mördare, så lär det knappast uppstå kring Lisa´s mördare.
Nu gjorde väl dock RR en annan bedömning kring KA, men det var alltså tvunget att dras så långt även för en nästintill uppenbart sinnessjuk mördare. Var hamnar då Nerijus? Jag vet svaret redan, och det visste jag redan då.
Av olika anledningar, svarar jag inte på PM på denna sajt annat än till moderatorer, och det kan jag bara beklaga utifall du faktiskt kan lägga fram argument (vilket jag tror du kan)?
Kram på dig.
Det fetade understrukna, är definitivt något att ta till sig, såvida man valt att vara öppen i sitt sinne. Det, ihop med vad som anförs ovan, är argumentation som iaf jag tycker att den borde se ut.
Men jag ger mig inte på att värdera den.