2016-02-13, 10:26
Medlem
S.Gangbangsdottirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
På vilket sätt var den inte färdig skriven......

Du behöver lite mera tid ser jag...
Citera
2016-02-13, 10:27
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Om du hade sett mina första quotes så skulle du se att jag redan från första början quoterat gamla eftersom jag håller på går runt tråden.
Och är då ditt syfte att undvika motstånd?
Citat:
Dessutom ingen som frågat mig en fråga på sistoende.
Tittar du längre bak i tråden så hittar du obesvarade frågor, som adresserats specifikt till dig.

Citat:
Finns inget motstånd här hittils eftersom alla har haft fel, väldigt enkelt disskutera med folk som inte tror på gud. Väldigt enkelt visa dom fel.
Hittills har du inte presenterat några belägg för dina postulat.
Citera
2016-02-13, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.Gangbangsdottir
Du behöver lite mera tid ser jag...

Kul alltid att inte kristna försöker slingra sig, inte konstigt att dom kommer acceptera bibeln om dom slingrar sig när man ger saker som visar att bibeln är sann och liknande.
Citera
2016-02-13, 10:28
Medlem
Citat:
Kul alltid att inte kristna försöker slingra sig, inte konstigt att dom kommer acceptera bibeln om dom slingrar sig när man ger saker som visar att bibeln är sann och liknande.

Är du helt jävla bränd?
Citera
2016-02-13, 10:29
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Han följde en bok som ännu inte var färdig skriven "perfekt"?
Och ännu inte färdigtolkad. Eftersom så många bibeltroende försöker förstå sig på den, utan att lyckas - däribland dristar sig till att lägga ord i mun på t.o.m bibelförfattarna post mortum.
Citera
2016-02-13, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Och är då ditt syfte att undvika motstånd?

Tittar du längre bak i tråden så hittar du obesvarade frågor, som adresserats specifikt till dig.

Hittills har du inte presenterat några belägg för dina postulat.

Nej eftersom jag älskar alla vill jag svara eller hjälpa folk i tråden inte bara dom senaste 1-2 sidorna.....

Så istället för säga vilken sida säger du nånstans i tråden, så jag ska leta? Nej tack.

Har gett många indikationer för bibeln är sann, bara varje gång man gör det så ändra sig satanister/ateister sig för det inte passar ihop med doms syndiga livsstil.
Citera
2016-02-13, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Och ännu inte färdigtolkad. Eftersom så många bibeltroende försöker förstå sig på den, utan att lyckas - däribland dristar sig till att lägga ord i mun på t.o.m bibelförfattarna post mortum.

Indeedie doodie.
Citera
2016-02-13, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue

Om man inte kan tolka en text eller objekt så kan man ju inte kalla sig inom det området.....

Om man inte kan tolka bibeln rätt så kan man ju inte kalla sig kristen.....

Samma sak om man inte kan tolka svenska lagboken, hur ska man kunna kalla sig advokat i sverige.
Citera
2016-02-13, 10:39
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Indeedie doodie.
Vilket, beroende på hur långsökt man "tolkar" i princip är ute efter att revidera hela verket. Men då är det inte längre bibeln man är ute efter att förstå - utan det blir liksom gråzoner.. av viljor som snarare vill tillfredsställa sin oförmåga att helt enkelt förstå sig på den, genom att förvanska betydelsen så dem som försöker sig på exegesis istället gör överhopande retoriska snedsprång men med teologiskt formulerade beräkningar över *the gaps , så det ska se ut som om de verkligen förstått.

Men jag betvivlar det mycket, mycket starkt. Men då talar vi om ultrafundamentalistiska överidealiserande rörelser och sekter och enskilda som redan förlorat förmågan att acceptera att de håller i en bok som är skriven av och för en viss tidsanda, med kraftigt begränsad livskunskap.

Ändå är det ju så med religioner, att man krampar det enda man har, för gud har man ännu inte i handen, en som ingen sett röken av.
Citera
2016-02-13, 10:53
Medlem
Citat:
Nej det är inte omöjligt med tanke på att Jesus sa att man ska följa honom och han följde bibeln perfekt.
Jag tvivlar på att Jesus följde alla lagar i GT.
Citera
2016-02-13, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag tvivlar på att Jesus följde alla lagar i GT.

Varför skulle han inte göra det? Han gav lagarna själv.....

Vilka lagar skulle han inte ha följt?
Citera
2016-02-13, 11:01
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Så istället för säga vilken sida säger du nånstans i tråden, så jag ska leta? Nej tack.
Du har inte varit aktiv här så länge så det kommer inte medföra någon större ansträngning för dig.

Citat:
Har gett många indikationer för bibeln är sann, bara varje gång man gör det så ändra sig satanister/ateister sig för det inte passar ihop med doms syndiga livsstil.
Indikationer är inte samma sak som belägg. Du har svårt för att tillgodogöra dig en skriven text.
Ditt missionerande består därför till stor del av dina generella ad hominem-argument, istället för att du presenterar belägg.
Belägg är för övrigt en bristvara i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in