Alltså det är en låt som jag verkligen vill veta vad den heter. Har grubblat på det ett tag och är rätt säker på att jag har hört den innan med. I vilket fall så är låten med i tv-serien trevligt folk deluxe som sändes på kanal 5. Jag länkar till avsnittet och låten börjar ca 28:02 i det avsnittet.
Söker en känd rock låt från 90 talet, möjligtvis 80 talet... Hörde den idag och den är känd men glömt bort refrängen igen... Det är massa standon i låten(blir tyst), sen kör de refrängen direkt efteråt, nånting med Baby rock, eller Baby I rock tror jag...
Tänker inte på We will rock you..
Helix - Rock you
Det var signaturmelodin för ett hårdrocksprogram på SR, Diezel eller Rundgång, kommer inte ihåg.
Alltså det är en låt som jag verkligen vill veta vad den heter. Har grubblat på det ett tag och är rätt säker på att jag har hört den innan med. I vilket fall så är låten med i tv-serien trevligt folk deluxe som sändes på kanal 5. Jag länkar till avsnittet och låten börjar ca 28:02 i det avsnittet.
Undrar om en låt/artist som förhoppningsvis inte blir för svår. Lite äldre av vad jag tror är en svensk artist. Låter dansband (det buggas till den har jag för mig). Texten går något i stil med:
"Come and sing (my lover?)... rock and roll... sing a (rock and ro-o-oll)... du du du... high hope(s) come and sing...rock and roll"
Eller något i den stilen (kommer inte ihåg bättre melodin bara kom upp i huvudet nu).
Spelas någorlunda ofta på svensk radio och är en känd låt men det är inte min typ av musik alls så jag vet inte. Någon som har koll på artisten?
Senast redigerad av wazzobazzo 2016-02-12 kl. 23:49.
Letar efter en låt där jag bara har en textrad att gå efter: "och om du vill va med". En kille som sjunger, i stil med Mange Schmidt, blandat med lite ska kanske? Den är åtminstone 6-7 år gammal. Inte mycket att gå på, men förhoppningsvis så vet nån
Senast redigerad av NewDeer 2016-02-13 kl. 03:54.
Hörde en låt idag som skulle vara go' att ha på kvällens förkrök, men vet inte vad den heter. Det är någonting i stil med tysk techno och det enda jag minns att de säger är 'mazel tov'.
Hörde en låt idag som skulle vara go' att ha på kvällens förkrök, men vet inte vad den heter. Det är någonting i stil med tysk techno och det enda jag minns att de säger är 'mazel tov'.