2016-02-12, 20:09
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag trodde enskild händelse, men det ser värre ut än vad det är. Att man dröjt med att starta en FU är för att hon inte anmält tidigare. Någon ser ut att vara extremt utnyttjad här av en bunt unga killar.
Jag tror att man inte vill ha rubriken gruppvåldtäkt enligt polisen.

Håller med dom uppdaterar sig inte. Men synnerliga skäl är nog korrekt eftersom dom är unga.
Att det inte tycks röra sig om en enskild händelse gör att jag ändrar min teori om att kanske inte alla kommer att anses skyldiga. Hade det varit en enskild händelse tänkte jag mig att den allmänna röran förmodligen skulle kunna gallra bort några stycken. Jag menar alltså att det inte kan ha varit så lätt för henne att ha koll på exakt hur många och vilka som var inblandade.

Men om det har pågått i över en månad kan man ju tänka sig att de har varit med henne en i taget, inte ens på samma dag. Då blir det lättare för henne att i efterhand veta exakt vilka som varit inblandade.

Men att leda det i bevis kan förstås bli knepigt.
Citera
2016-02-12, 20:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Att det inte tycks röra sig om en enskild händelse gör att jag ändrar min teori om att kanske inte alla kommer att anses skyldiga. Hade det varit en enskild händelse tänkte jag mig att den allmänna röran förmodligen skulle kunna gallra bort några stycken. Jag menar alltså att det inte kan ha varit så lätt för henne att ha koll på exakt hur många och vilka som var inblandade.

Men om det har pågått i över en månad kan man ju tänka sig att de har varit med henne en i taget, inte ens på samma dag. Då blir det lättare för henne att i efterhand veta exakt vilka som varit inblandade.

Nej dom har redan börjar sortera ut, och i nuläget är två häktade och två andra begärda häktade.
Två var unga så dom tar socialtjänsten hand om. En vecka har åklagaren på sig nu då det handlar om unga personer. Hur det gått till vet man ju inte än, men det är ju hemskt om det är så att det handlar om tvång eller utnyttjande.
Citera
2016-02-12, 20:12
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej dom har redan börjar sortera ut, och i nuläget är två häktade och två andra begärda häktade.
Två var unga så dom tar socialtjänsten hand om. En vecka har åklagaren på sig nu då det handlar om unga personer. Hur det gått till vet man ju inte än, men det är ju hemskt om det är så att det handlar om tvång eller utnyttjande.
Ja, men de två unga kan ju vara lika skyldiga ändå, bara att det inte går att döma dem.
Citera
2016-02-12, 20:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja, men de två unga kan ju vara lika skyldiga ändå, bara att det inte går att döma dem.

Nja, finns ju även andra vägar att ta till inom socialtjänsten även för dom yngre.
Men visst kan dom vara skyldiga ändå.
Citera
2016-02-12, 20:16
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:

Om dom varit en i taget och ev inte ens samma dag så är det ju inte gruppvåldtäkt.

Lite samma som att en person som skjuter 1 människa om dagen i en månad är en seriemördare INTE massmördare,då en massmördare slaktar en massa människor(minst 4 antar jag annars är det mord,dubbelmord och trippelmord) vid ett och samma tillfälle.

Om jag inte minns fel så har några frågat efter den eventuellt existerande filmen.
Antar att den inte finns särskilt lättillgänglig.

Om den nu finns bör det väl vara olagligt att titta på den då den bör räknas som barnporr då åtminstone gärningsmannen är under 18 eller missuppfattar jag någonting då?
Senast redigerad av SergeantPrepper 2016-02-12 kl. 20:23.
Citera
2016-02-12, 21:40
Medlem
Det ska alltså ha skett i nordöstra Göteborg, dit områden som Bergsjön, Hammarkullen och Angered hör till.

Det ringer en klocka.
Citera
2016-02-12, 23:06
Medlem
AssaultQueens avatar
Lite tröst : fick höra att en av somalierna bråkade med vårdarna, kaxade upp sig rejält varpå han sprejades med pepparspray trycktes in i väggen med sköld och tillslut hamnade i spännbälte naken (dom klipper av kläder om dom inte "orkar" visitera).
hoppas han fick uppleva lite av den kränkning tjejen känt av ..

väl mött
/AQ
Citera
2016-02-13, 12:12
Medlem
BrunkeMundts avatar
Tydligen så bor alla dessa "pojkar" i Hjällbo.
Citera
2016-02-13, 12:49
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssaultQueen
Lite tröst : fick höra att en av somalierna bråkade med vårdarna, kaxade upp sig rejält varpå han sprejades med pepparspray trycktes in i väggen med sköld och tillslut hamnade i spännbälte naken (dom klipper av kläder om dom inte "orkar" visitera).
hoppas han fick uppleva lite av den kränkning tjejen känt av ..

väl mött
/AQ
Kul att höra!

Vad är ett spännbälte förresten?
Citera
2016-02-13, 18:16
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Kul att höra!

Vad är ett spännbälte förresten?
Typ något liknande,kan man ju hoppas https://www.google.se/search?q=spännbälte&client=tablet-android-samsung&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0a hUKEwiomvPGnvXKAhWIPZoKHZcZAkMQ_AUIBygB&biw=800&bi h=1280#tbm=isch&q=sp%C3%A4nnb%C3%A4lte+psykriatin& imgrc=wxezkKt8f2qlkM%3A
Citera
2016-02-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
I detta fallet kan du såklart inte skylla på media. Media skrev ju om det så fort polisen anhöll grabbarna.

Nja, brottet i sig var ju känt sedan länge. Du kan slå upp en tidning vilken dag som helst och läsa om rapporterade brott som ej ännu har en misstänkt.
Citera
2016-02-15, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Hans föräldrar verkar vara zigenare från balkan efter lite spaning.
Zigenare från Serbien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in