Citat:
Ursprungligen postat av
MrFool
Haha du är dig lik. Petar och pillar i perifera fakta och bevisning, spekulerar i brottsliga polisutredare som planterar bevis och ägnar dig åt kvasipsykologiskt nonsens: Hade NB varit skyldig så skulle han ha flytt från Sverige - alltså måste DNA-bevisningen vara förfalskad
Du är så fånig med din halmgubberetorik. Om du vill diskutera så får du hålla dig till saker jag verkligen har sagt.
Mycket av den "perifera fakta och bevisning" jag angriper är sådant som dina älskade domstolar anger som domskäl i sina välskrivna och välstrukturerade domar.
Citat:
Det är också underhållande att du bjussar på hur du självförstärker dina teorier om den justitiemördade, litauiske snickaren och grovjobbaren. Jag gillade verkligen inlägget där du satt och grät av oro över att advokaten skulle förmå Nerijus att göra något slags partiellt erkännande fast han kanske visst var oskyldig. Du rullar liksom ut gången du går på framför dig själv. Skulle ett medgivande i någon del komma så har du redan sagt det: Det är antagligen taktik från den dumme advokaten - min lille baltelalt är oskyldig som liljorna på marken och har fått dåliga råd. Tacka vet jag Inger - hon klämde åt etablissemanget och justitemördarna ordentligt!
Du övertolkade nog min oro där. Men det finns faktiskt en viss risk att NB i desperation gör något medgivande om advokaten intalar honom att det är hans enda chans. Jag tror och hoppas dock att så inte kommer ske utan att BH istället fokuserar på att ifrågasätta tillförlitligheten i DNA-bevisen.