Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Han säger ju att han kunde ha gömt sig i Ryssland, de har inget utlämningsavtal vad jag vet.
Nå, det rimliga nu är väl att NB kommer att snacka, frågan är bara om vad. Vem har han hjälpt? BH säger att man synar DNA-bevisningen. Men det är nog ett spel för galleriet, liksom advokatbytet. Det första han sa i media var att NB har förklaringsbörda. Jag tror inte han säger så utan att NB har gett klartecken. I en annan mening betonar ju BH att advokater jobbar på klientens order (apropå att han inte hade någon kritik att framföra mot IR:s insats).
Nerijus säger det i förhör ja, han kan ju såklart aldrig ljuga i förhör. Tydligen hade han koll på utlämningsavtalet, var han förberedd på att fly men ångrade sig? Men hade Nerijus hunnit med att fly landet verkligen. Han ville självklart göra sig av med kroppen på ett bättre ställe först, och städa upp efter sig. Men den hanns inte med, som sagt jag anmärkte på att det mest logiska
inte vore att försöka fly landet när man är skyldig till ett mord. Han stannade kvar i Sverige dessutom, som dom flesta skyldiga gör. Du kan ha rätt att Nerijus börjar snacka, av ånger eller kanske ren desperation - men samtidigt så borde han ha gjort det tidigare om han vore oskyldig.