Citat:
Ursprungligen postat av
Neinzure
Söker efter ett jävligt ghetto spel. Detta innebär att det var ett extremt billigt, lite halvdåligt gjort spel. Köpte det till PC under tidigt 2000-tal, så jag anar att spelet är från den tidsperioden. Tidigt 2000-, sent 1990-tal.
Det är ett racingspel. Förarna hade extremt stora huvuden och bilarna var relativt små, har jag för mig. Spelets "narrator" var nån sorts blond snubbe liknande Johnny Bravo, Johnny Cage från Mortal Kombat och Johnny Gat från Saints Row. (Insåg även nu att alla dessa tre som liknar varandra väldigt mycket heter Johnny. Är det någon form av parodi på nån riktig människa, eller vad är detta?)
Det var i stort sett allt jag kan minnas. Har inga stora förhoppningar om att hitta det, men det är lika bra att slänga in det, känner jag.
Kom även att tänka på ett andra racingspel från sent 90-, tidigt 2000-tal. Detta har jag för mig att man såg typ snett uppifrån istället för bakom bilen, som man får göra i de allra flesta racingspel. Det hade många "creepy" banor, minns att man fick köra omkring i en mörk skog bland annat.
Förarna liknade de från Twisted Metal i det sätt att de verkligen såg ut som seriefigurer och var extremt karaktäristiska. Den enda jag minns är nån gangster som var klädd i lila kostym som körde omkring i en lila bil med EXTREMT lång motorhuv. När man körde över hopp skrek han "ha-yaa!". Alla karaktärerna skrek något när de gjorde något sådant. Har även för mig att man fick använda vapen i spelet.
Ha ha wtf. Med den beskrivningen blir det inte lätt..

Nått av alla James Bond bil spel? Longshot jag vet..
Sen låter det som det kan vara massor av "karting" spel också. Och där finns för många för att rabbla namn.
Destruction Derby? Näää hade inge vapen där.
Ser man föraren säger du? Inte bara bilen
Citat:
Ursprungligen postat av
Scenefag
Söker ett bilspel till PC, gissar på att det är 90-tal.
http://i1.wp.com/touchreviews.net/wp-content/uploads/2012/10/VS-Racing-2-review.jpg
Såg ut ungefär som det på bilden, har för mig att man kunde ha vapen och skjuta på varandra (minns ej detta till 100%)
Någon som har någon aning om vilket spel jag menar ?

Jag vet att det inte är detta spel, men bilden påminner om Pro Am Racing till NES litegrann.