2016-02-11, 09:15
Medlem
Hejsan!

Jag har ett spel till jag funderar över.

Det är ett PC-spel för barn där man är eller kan välja att vara trollkarl eller häxa. Man åker upp igenom ett torn eller liknande och ska blanda olika trolldrycker och bemästra vissa trollformler eller så tror jag.
Vill tro att det hette något med bland trolldrycker och trollformler eller bland häxor och trollkarlar eller liknande.

Tror framsidan var blåish och kom i ett jewelcase!

Hoppas det går att hitta!
Citera
2016-02-11, 09:20
Medlem
TarzansFarsas avatar
hej letar spel

man är en hund

playstation 2 från typ 2003 eller nått.
Citera
2016-02-11, 12:18
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
hej letar spel

man är en hund

playstation 2 från typ 2003 eller nått.
Dog's Life.
Citera
2016-02-11, 17:31
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Dog's Life.

Ja det var rätt, tack tack. Spela du det själv mycket när du var liten?
Citera
2016-02-12, 10:44
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Ja det var rätt, tack tack. Spela du det själv mycket när du var liten?
Näe, jag googlade Playstation 2 dog game
Citera
2016-02-12, 14:32
Medlem
Neinzures avatar
Söker efter ett jävligt ghetto spel. Detta innebär att det var ett extremt billigt, lite halvdåligt gjort spel. Köpte det till PC under tidigt 2000-tal, så jag anar att spelet är från den tidsperioden. Tidigt 2000-, sent 1990-tal.

Det är ett racingspel. Förarna hade extremt stora huvuden och bilarna var relativt små, har jag för mig. Spelets "narrator" var nån sorts blond snubbe liknande Johnny Bravo, Johnny Cage från Mortal Kombat och Johnny Gat från Saints Row. (Insåg även nu att alla dessa tre som liknar varandra väldigt mycket heter Johnny. Är det någon form av parodi på nån riktig människa, eller vad är detta?)

Det var i stort sett allt jag kan minnas. Har inga stora förhoppningar om att hitta det, men det är lika bra att slänga in det, känner jag.

Kom även att tänka på ett andra racingspel från sent 90-, tidigt 2000-tal. Detta har jag för mig att man såg typ snett uppifrån istället för bakom bilen, som man får göra i de allra flesta racingspel. Det hade många "creepy" banor, minns att man fick köra omkring i en mörk skog bland annat.

Förarna liknade de från Twisted Metal i det sätt att de verkligen såg ut som seriefigurer och var extremt karaktäristiska. Den enda jag minns är nån gangster som var klädd i lila kostym som körde omkring i en lila bil med EXTREMT lång motorhuv. När man körde över hopp skrek han "ha-yaa!". Alla karaktärerna skrek något när de gjorde något sådant. Har även för mig att man fick använda vapen i spelet.
Citera
2016-02-17, 01:06
Medlem
mistercaps avatar
Någon som kommer ihåg Kalles tetris ? någon som sitter på zip filen ?
Citera
2016-02-17, 08:52
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Körde ett spel förut kanske 2008 om inte längre fram eller bak i tiden men runt där så spelade jag ett action krigsspel man kunde åka tankar och cross moped och man var i olika teams sen var spelet gratis också.
heroes and generals?
Citera
2016-02-17, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Söker efter ett jävligt ghetto spel. Detta innebär att det var ett extremt billigt, lite halvdåligt gjort spel. Köpte det till PC under tidigt 2000-tal, så jag anar att spelet är från den tidsperioden. Tidigt 2000-, sent 1990-tal.

Det är ett racingspel. Förarna hade extremt stora huvuden och bilarna var relativt små, har jag för mig. Spelets "narrator" var nån sorts blond snubbe liknande Johnny Bravo, Johnny Cage från Mortal Kombat och Johnny Gat från Saints Row. (Insåg även nu att alla dessa tre som liknar varandra väldigt mycket heter Johnny. Är det någon form av parodi på nån riktig människa, eller vad är detta?)

Det var i stort sett allt jag kan minnas. Har inga stora förhoppningar om att hitta det, men det är lika bra att slänga in det, känner jag.

Kom även att tänka på ett andra racingspel från sent 90-, tidigt 2000-tal. Detta har jag för mig att man såg typ snett uppifrån istället för bakom bilen, som man får göra i de allra flesta racingspel. Det hade många "creepy" banor, minns att man fick köra omkring i en mörk skog bland annat.

Förarna liknade de från Twisted Metal i det sätt att de verkligen såg ut som seriefigurer och var extremt karaktäristiska. Den enda jag minns är nån gangster som var klädd i lila kostym som körde omkring i en lila bil med EXTREMT lång motorhuv. När man körde över hopp skrek han "ha-yaa!". Alla karaktärerna skrek något när de gjorde något sådant. Har även för mig att man fick använda vapen i spelet.
Ha ha wtf. Med den beskrivningen blir det inte lätt.. Nått av alla James Bond bil spel? Longshot jag vet..

Sen låter det som det kan vara massor av "karting" spel också. Och där finns för många för att rabbla namn.

Destruction Derby? Näää hade inge vapen där.

Ser man föraren säger du? Inte bara bilen

Citat:
Ursprungligen postat av Scenefag
Söker ett bilspel till PC, gissar på att det är 90-tal.

http://i1.wp.com/touchreviews.net/wp-content/uploads/2012/10/VS-Racing-2-review.jpg

Såg ut ungefär som det på bilden, har för mig att man kunde ha vapen och skjuta på varandra (minns ej detta till 100%)

Någon som har någon aning om vilket spel jag menar ?
Jag vet att det inte är detta spel, men bilden påminner om Pro Am Racing till NES litegrann.
Senast redigerad av discoHITLER 2016-02-17 kl. 09:02.
Citera
2016-02-17, 13:23
Medlem
bmwhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
heroes and generals?

Nope för mig att det hette något mer Warrock
Citera
2016-02-17, 13:28
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Nope för mig att det hette något mer Warrock
Det är inte War Rock då? Eller menar du att spelet är liknande War Rock?
Citera
2016-02-17, 15:46
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Ha ha wtf. Med den beskrivningen blir det inte lätt.. Nått av alla James Bond bil spel? Longshot jag vet..

Sen låter det som det kan vara massor av "karting" spel också. Och där finns för många för att rabbla namn.

Destruction Derby? Näää hade inge vapen där.

Ser man föraren säger du? Inte bara bilen.

I det första spelet jag nämnde ser man även föraren, ja. Inte i det andra. Jag vet att det är jävligt dåligt beskrivet, men detta är de enda detaljer jag kommer ihåg. Längesen man spelade dem, du vet.

Inget av spelen har något med James Bond eller något "större" namn att göra. Jävligt underground.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in