2016-02-11, 15:17
Medlem
Phyzicsftws avatar
Hejsan.
Så igår kväll hände något som chockerade mig så in i helvete så jag inte vet vad jag ska ta mig till, men ska ta historien från början.
Sitter och snackar med min flickvän på telefonen då hon plötsligt får ett meddelande på kik från en snubbe som gick under namnet "Axel Borg" med en visningsbild på någon snubbe som såg ut att vara typ 16-17 bast. Börjar med att han skickar bilder på "sig själv" och försöker få henne att skicka något tillbaka men hon svarar bara något i stil med "Nej låt mig va". Efter ett tag så börjar den här "Axel" säga att han har bilder på henne och ska sprida dessa till alla hennes kompisar osv om hon inte skickar fler bilder till honom. Har en hel hög med screenshots på hela konversationen men nämner det viktigaste nedan exakt som han skrev det:
Axel : "Du börjar gå på mina gränser! Du vet inte ens vad jag kan göra//hacka. Och om du inte gör som jag säger så kommer jag lägga upp några bilder som jag hittade under tiden du pratade med mig"
Axel : "Så bäst för dig att du lyssnar annars så är dittttt liv kanske så kört"
Axel : "Bilderna väntar, så vad har du att säga"
Flickvän : "Vilka bilder?"
Axel : "Det får du se om du inte gör som jag säger"
Axel : "Du får en minut på dig innan det är kört!"

Här bryter flickvännen ihop och jag tar kontakt med den här snubben på kik då jag har hans avändarid och skriver att jag ska polisanmäla honom osv, kör inga olaga hot utan skriver helt enkelt att vi kommer ta det här vidare till polisen om han inte ger sig och lite annat grejs. Han läser mitt meddelande och skriver sedan följande till min flickvän:
Axel : "Din kille började skriva, om han inte slutar så är det kört för dig!"

Sen börjar han skicka bilder. Han har tydligen 2 bilder på min flickvän, en på hennes röv och en på hennes bröst, hon visar dock inte sitt ansikte men hon vet att det är hennes bilder. Dessa bilder togs när hon var 14 år så han distribuerar och innehar barnporr. Kan säga att jag vid det här laget är så jävla förbannad så jag skakar och kan knappt skriva.
Här börjar han begära helkroppsbilder och ansiktsbilder på henne.
Sen fortsätter han att skriva följande
Axel: "Jag kommer inte lägga upp dom, jag lovar. Men du måste endå göra en grej "
Axel: "Du behöver inte vara rädd, jag kommer inte göra någonting me dom"
Axel: "Så vad säger du, tar du mitt erbjudande?"
Flickvän: "Om vad"?
Axel: "Jag kommer inte lägga upp några bilder och jag kommer ta bort dom om du inte säger något och bara skickar några bilder! Sen lämnar jag dig för evigt, jag lovar "
Flickvän "Bevisa det och ta bort allt nu!"
Axel "Jag tar bort allt och lämnar dig ifred om do gör det annars sa jag ju vad som skulle hända "

Sen så blockerade hon honom och allt då jag kände att han inte kunde göra direkt mycket med 2 bilder på henne där man inte ens ser hennes ansikte eller något annat som kan antyda att det är just henne på bilden.

Min fråga är. Vad fan ska jag/vi göra? Ska vi polisanmäla? Vet ju redan nu att polisen inte kommer göra ett jävla skit. Ska vi bara låta det vara? Jag är livrädd att han ska försöka igen, min flickvän har nog med problem och saker att oroa sig för utan att den där äckliga jävla individen ska lägga sig i.
Har ju som sagt var hans användarnamn på kik och massa bilder han skickade till henne. Känns inte som att det är första gången han gör detta. Och anledningen till att jag tror att det är ett peddo är främst för han skrev på ett sådant sätt. Att hon inte ska vara rädd och att allting kommer bli bra osv. Mår fan illa bara av läsa screenshotsen jag har
Citera
2016-02-11, 15:26
Medlem
hur lyckades han koppla ihop flera år gamla bilder på din flickvän där man inte ser hennes ansikte till att finna henne på kik?

är det någon ni känner eller?
Citera
2016-02-11, 15:53
Medlem
Öh... Blocka honom på kik så är problemet löst? Fan vad folk är dumma. Det är ju lite som med eurocops busringningar. Reagerar man inte på deras tramsande så har dom inget att jobba med. Lägg på luren bara/blocka kräket.
Citera
2016-02-11, 16:12
Medlem
slidsekret88s avatar
Skicka lite fittbilder så ger han sig nog sen.
Citera
2016-02-11, 16:25
Bannlyst
Jag tror att din flickvän frivilligt har skickat de här bilderna till honom. Hur i helvete ska han annars få tag i dem?
Nu vet jag inte vad Kik är för något, men gissar att man inte kommer åt andras bilder hipp som happ?
Citera
2016-02-11, 16:40
Medlem
Uphills avatar
Och vad skulle några anonyma bilder på ett par flickbröst göra?

Jag skulle kunna ta hundra bilder på min Petter Niklas,
som ni får hänga upp på Louvren om ni vill.
Varför skulle jag bry mig?
Citera
2016-02-11, 17:02
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Vad är ditt problem här egentligen? Han har ett par bilder på din flickvän men inte ansiktet. Då är det ju lugnt. Hon ska inte skicka nåt till honom och bör blocka och glömma.
Ett som är säkert är att fjanten inte kan ''hacka'' ett skit.
Citera
2016-02-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slidsekret88
Nej men jag tycker att "nätpedofiler" får för mycket skit. Han skrev ju att han endast ämnade använda bilderna för eget bruk. Jag ser ingen anledning att misstro det. Visst kan man tycka att han var lite bufflig i sin förfrågan men några bilder på muff och bröst har ingen dött av att ge ut.

Nej, vad är lite olaga hot mellan vänner? Det borde man ju få stå ut med som minderårig tjej när gubbar vill ha något att runka till.
Citera
2016-02-11, 17:18
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Och vad skulle några anonyma bilder på ett par flickbröst göra?

Jag skulle kunna ta hundra bilder på min Petter Niklas,
som ni får hänga upp på Louvren om ni vill.
Varför skulle jag bry mig?

Precis.

Om bilderna inte visar din flickväns ansikte över huvud taget i någon bild så förstår jag inte vad han skall kunna göra för "skada" genom att sprida dem.
Citera
2016-02-11, 17:19
Medlem
slidsekret88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Nej, vad är lite olaga hot mellan vänner? Det borde man ju få stå ut med som minderårig tjej när gubbar vill ha något att runka till.

Precis! En som förstår åtminstone.
Citera
2016-02-11, 17:28
Medlem
Juneauxs avatar
Vad säger din flickvän om det hela?

Största frågan i den här gröten är ju hur snubben fick tag i bilderna från första början?

Jag lägger mina dollar på att din flickvän har själv skickat dom till den här liraren.

Så vad säger tjejen om de?
Citera
2016-02-11, 17:44
Medlem
muneys avatar
Jag gissar också att din tjej har skickat bilderna frivilligt men det innebär ju inte att man kan hota och bete sig hursomhelst. Jag tycker du ska polisanmäla. Bara för att din tjej har blockat honom så betyder det inte att han kommer sluta pressa andra tjejer på bilder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in