2016-02-11, 10:11
Medlem
Beatriceaurores avatar
En av många delförklaringar till våldtäkter av det här slaget kan vara att islam förbjuder onani (jag har rådfrågat den svenska sajten "Fråga imamen"). Hur allvarligt marockanska gatubarn ser på sin religion vet jag inte, men för många muslimer känns det nog som en enkelbiljett rakt ner i helvetet på domens dag om man ägnar sig åt masturbation.
Efter att i hemlandet kanske endast sett kvinnor i burka får man plötsligt obegränsad tillgång till stänkande porr på nätet. Resten kan ni räkna ut själva.
Citera
2016-02-11, 10:12
Medlem
fredricomartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Gatubarnen är här helt utanför systemet, hur skulle de fått tillgång till en lägenhet?

Någon batikhäxa som har förbarmat sig över "barnen"
Citera
2016-02-11, 10:13
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Du anser således det vara troligt, att en minderårig flicka frivilligt vill ha samlag med åtta killar vid samma tillfälle? Det tror inte jag! Det var visserligen några tiotals år sedan jag var tonåring, men jag kan försäkra dig om, att något sådant var totalt otänkbart för alla mina vänner i idrottsklubben, i det politiska ungdomsförbundet, i skolklassen och även hos mina mer ytligt bekanta. Varför anser grabbar numera, att det är helt naturligt att stå flera stycken på kö med byxorna nedhasade vid fotknölarna, när de ska ha sex? Hur i helsike kan "den mänskliga naturen" i Sverige ha ändrat sig så markant på några decennier?
Nåja, du har kanske rätt. Flickan ville ha sex med så många som möjligt och de stackars oskyldigt utpekade pojkarna blir förhoppningsvis frikända.
Nej, det är inte det minsta troligt. Uttryckte jag mig verkligen så att det kunde missuppfattas så gravt?

Jag menar att det exempelvis skulle kunna vara så att det visar sig att "bara" fyra av gossarna kan ha gjort sig skyldiga till brott. Rörigt i början av utredningen. Svårt att fastställa vem som har gjort vad. Det kan visa sig att några av dem inte var inblandade alls.

Då vore det väl lite taskigt att sprida de oskyldigas namn över hela internet? Att redan nu fastställa deras skuld? I nuläget är de misstänkta, inte bevisligen skyldiga.

Och så har vi exemplen jag tog med i mitt inlägg. Där var det ju faktiskt frågan om anklagelser från tjejerna som bevisligen inte stämde. Jag säger inte att det är så i detta fallet, men i nuläget går det ju inte att säga hur det ligger till.

Därför är min hållning att "diskutera gärna men undvik att redan nu slå fast skulden hos samtliga".
Citera
2016-02-11, 10:22
Medlem
powderfuckers avatar
Har svårt o se marockanska gatubarn då en verkar ha åkt dit för misshandel rån o olovlig körning. Känns mer som "babbe i orten"
Citera
2016-02-11, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Därför är min hållning att "diskutera gärna men undvik att redan nu slå fast skulden hos samtliga".

Om samtliga 8 har befunnit sig i lägenheten och det inte fastslås att någon/några gjorde vad de kunde för att förhindra det som skett så är min hållning att alla ska skuldbeläggas.
Diskutera gärna och fastslå skulden för alla tills ev utredning visar att det fanns personer som bevisligen försökte avstyra det hela.
Citera
2016-02-11, 10:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manidatoz
Om samtliga 8 har befunnit sig i lägenheten och det inte fastslås att någon/några gjorde vad de kunde för att förhindra det som skett så är min hållning att alla ska skuldbeläggas.
Diskutera gärna och fastslå skulden för alla tills ev utredning visar att det fanns personer som bevisligen försökte avstyra det hela.
Håller med dig om att den som inte försöker förhindra en våldtäkt är ett avskum som förtjänar skuldbeläggning, men vi vet ju inte någonting alls än egentligen. Mitt minne av föräldrafria fester i bostäder är att det kunde vara folk lite överallt, och att inte alla hade fullständig koll på vad som skedde i andra delar av bostaden.
Citera
2016-02-11, 10:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Ska röra sig om ensamkommande.

Vadå "ska"?
Citera
2016-02-11, 10:36
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Varför samlas 8 killar och en tjej i en lägenhet? Varför följde hon med?
Vilken lägenhetsinnehavare lånar ut en lägenhet till en grupp på 10 minderåriga? Ingen granne som reagerat?

I vilken rapportering framgår det att våldtäkten har utförts i en lägenhet?
Citera
2016-02-11, 10:36
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag trodde i min enfald att marockaner inte är asylberättigade men där ser man.

Jag har egentligen bara ett exempel till bevis. Jag har dock inte efterforskat för att finna fler heller.

Det är fallet där marockanska gatubarn, sedermera ensamkommande, mördade en transa i Bergsjön. Den som mördade honom ansågs som ett gatubarn från Marocko, som hade blivit tvungen att först fly till Algeriet pga sin homosexuella läggning.
Trots sin läggning så blev han så pass kränkt att han slog ihjäl en kvinna som visade sig vara en man.
Citera
2016-02-11, 10:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gestalt
De SÄGER sig vara födda mellan 1998 och 2001. Så trött på att media tar påståenden från "ensamkommande barn" och "gatubarn" som givna. Dom låtsas vara barn och vi låtsas att de är barn. Charaden måste få ett slut.

Det finns inga uppgifter som tyder på att de misstänkta är ensamkommande flyktingar, eller gatubarn.
Citera
2016-02-11, 10:38
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
I vilken rapportering framgår det att våldtäkten har utförts i en lägenhet?
Tidigare postat i tråden men vi kör en repris.

Citat:
Den grova våldtäkten uppges ha skett i augusti 2015 i en lägenhet i nordöstra Göteborg.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2987227-atta-pojkar-misstanks-for-grov-valdtakt-mot-barn#sthash.5jdf7lrB.dpuf
Citera
2016-02-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Håller med dig om att den som inte försöker förhindra en våldtäkt är ett avskum som förtjänar skuldbeläggning, men vi vet ju inte någonting alls än egentligen. Mitt minne av föräldrafria fester i bostäder är att det kunde vara folk lite överallt, och att inte alla hade fullständig koll på vad som skedde i andra delar av bostaden.

Nu vet jag inte hur stor din bostad var, men ditt resonemang hade varit rätt om två personer varit inblandade. Nu verkar det vara åtta personer inblandade och ryktet har naturligtvis spritt sig att det fanns saker att göra. Även om stället varit stort så har förmodligen fler än de åtta hört ryktet, men de har förstått vad man inte gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in