Citat:
Ursprungligen postat av
cochran
Du anser således det vara troligt, att en minderårig flicka frivilligt vill ha samlag med åtta killar vid samma tillfälle? Det tror inte jag! Det var visserligen några tiotals år sedan jag var tonåring, men jag kan försäkra dig om, att något sådant var totalt otänkbart för alla mina vänner i idrottsklubben, i det politiska ungdomsförbundet, i skolklassen och även hos mina mer ytligt bekanta. Varför anser grabbar numera, att det är helt naturligt att stå flera stycken på kö med byxorna nedhasade vid fotknölarna, när de ska ha sex? Hur i helsike kan "den mänskliga naturen" i Sverige ha ändrat sig så markant på några decennier?
Nåja, du har kanske rätt. Flickan ville ha sex med så många som möjligt och de stackars oskyldigt utpekade pojkarna blir förhoppningsvis frikända.
Nej, det är inte det minsta troligt. Uttryckte jag mig verkligen så att det kunde missuppfattas så gravt?
Jag menar att det exempelvis skulle kunna vara så att det visar sig att "bara" fyra av gossarna kan ha gjort sig skyldiga till brott. Rörigt i början av utredningen. Svårt att fastställa vem som har gjort vad. Det kan visa sig att några av dem inte var inblandade alls.
Då vore det väl lite taskigt att sprida de oskyldigas namn över hela internet? Att redan nu fastställa deras skuld? I nuläget är de misstänkta, inte bevisligen skyldiga.
Och så har vi exemplen jag tog med i mitt inlägg. Där var det ju faktiskt frågan om anklagelser från tjejerna som
bevisligen inte stämde. Jag säger inte att det är så i detta fallet, men i nuläget går det ju inte att säga hur det ligger till.
Därför är min hållning att "diskutera gärna men undvik att redan nu slå fast skulden hos samtliga".