Citat:
Mycket bra inlägg av s4nd33p ovan, instämmer i precis allt. Ett kompletterande råd angående Android-smart-tv, om du nu skulle landa där, är att försöka testa olika funktioner VÄLDIGT utförligt på plats i butik.
Rörigheten och laddningstiderna etc är mer störande än vad åtminstone jag kunde föreställa mig. När man står i butik och kollar på exempelvis en Philips så kanske försäljaren snackar under tiden man pysslar med TV'n, man snackar med sin partner etc, och glömmer man då de kritiska glasögonen och bara tycker att bilden är grym (och ljudet tolerabelt) så kanske man släpar hem en apparat som man kommer att störa sig på varenda dag. Köpte själv en Philips 8109, mest på utseendet, ambilight och bilden, vilket såhär i efterhand inte var så smart.
Rörigheten och laddningstiderna etc är mer störande än vad åtminstone jag kunde föreställa mig. När man står i butik och kollar på exempelvis en Philips så kanske försäljaren snackar under tiden man pysslar med TV'n, man snackar med sin partner etc, och glömmer man då de kritiska glasögonen och bara tycker att bilden är grym (och ljudet tolerabelt) så kanske man släpar hem en apparat som man kommer att störa sig på varenda dag. Köpte själv en Philips 8109, mest på utseendet, ambilight och bilden, vilket såhär i efterhand inte var så smart.
Hänt väldigt mycket med AndroidTV sedan PFS8109 kom. Den körde en version av Android som inte var optimerad från kärnan för tv-apparater och därav alla problem. Sen är Philips väldigt duktiga på att bygga in sköna buggar i sina skärmar kan jag säga... Kan annars gratulera till köp av fin TV rent bild- och designmässigt, PFS8109 har en extremt skön design som jag inte har sett maken till på 2015 års modeller från någon tillverkare. Skulle väl vara LG's UF860 då som kommer ganska nära.
Angående strulet med din tv - nu kommer jag låta som Philips berömda kundtjänst
- men har du kollat om det finns en mjukvaruuppdatering. Annars brukar en återställning till fabriksinställningar göra susen.Android TV är idag en helt annan historia än 2014 så man kan känna sig ganska lugn med att köpa en sån skärm

. SmartTV ser jag ingen större poäng med då jag varken använder musikspelare, netflix eller spotify. En dum fråga här men... vad är viktigast att tänka på med skärmar?