2016-02-09, 09:28
Medlem
Tjena,
Har två barn på 4 och 7 år som är helt galna i SuperMario. Finns det fler liknande spel av kvalité till Nintendo Wii? Jag har ingen koll måste jag erkänna. Vill ha sköna tv-spelskvällar med mina pojkar. Tar tacksamt emot tips...
Citera
2016-02-10, 00:04
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemmyRamone
Tjena,
Har två barn på 4 och 7 år som är helt galna i SuperMario. Finns det fler liknande spel av kvalité till Nintendo Wii? Jag har ingen koll måste jag erkänna. Vill ha sköna tv-spelskvällar med mina pojkar. Tar tacksamt emot tips...

Jag listar några spel så kan du kolla in dem o se ifall något av dem skulle passa.

-Donkey Kong Country Returns (riktigt kul spel i 2D)
-Kirby's Epic Yarn
-Epic Mickey 1 eller 2
-Wario Land: The Shake Dimension
-Crash: Mind over Mutant eller Crash of the Titans
-Klonoa - Door to Phantomile
-Rayman Origins
-Rayman Raving Rabbids
Citera
2016-02-10, 01:03
Medlem
Knutgaards avatar
Hej. jag har spelat

först Mario
sen lösa pussel spel
sport spel
RTS
Civilization 1+2
UT
DoD
Natural Selection (hl1 mod, i ett par år)

sen efter det WoW i 10 år, wat fan ska jag spela nu? mer WoW?
Citera
2016-02-10, 13:01
Medlem
dovAkins avatar
Söker nytt MMORPG

Inte asiatisk som Blade and soul eller Black Desert!

Men typ som Rift/WoW lirar endast PVE

Har lirat både GW2 och Eso men fastnade inte för något av dem.

Spelet ska vara aktivt dvs mycket spelare

några rekommendationer?
Citera
2016-02-10, 18:45
Medlem
Knutgaards avatar
jifflar vad entusiastiska ni e, få vällä bli lite skjut spel jag är ju 34 & stark.
Citera
2016-02-10, 21:47
Medlem
bobhnuds avatar
Söker brett tips på något roligt spel till PS4. Det mesta utom sportspel är av intresse. För att ge en liten hint om vad jag gillar för spel, och för att ingen ska slösa tid på att tipsa mig om ett spel som jag redah har spelat, ska jag lista vilka spel jag har kört igenom/ tröttnat på (rör sig om ändå typ om bara 15-talet spel). De fetmarkerade spelen är spel som jag har gillat:

Man kan också sammanfatta det som att jag är lite extra intresserad av FPS-, action- och survival horro-rspel.
Citera
2016-02-10, 22:54
Medlem
Finns det något skönt och roligt jakt spel till PC? Brukar inte spela så har noll koll på spel.
Citera
2016-02-10, 23:00
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobhnud
Söker brett tips på något roligt spel till PS4.
Dying Light har släppt en ny DLC nyligen. Bra spel man lätt lägger ner några tiotal timmar på. Just Cause 3 är kul att bara flyga omkring i och skapa kaos. Star Wars-spelet kanske? Until Dawn är ett mycket bra skräck/överlevnadsspel. Life is Strange stämmer kanske inte in jättebra på vad du vill ha, men värt att i alla fall kolla upp tycker jag. Ganska unikt spel. Består av ett antal mindre episoder - 5 st tror jag.
Citera
2016-02-10, 23:05
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Finns det något skönt och roligt jakt spel till PC? Brukar inte spela så har noll koll på spel.
http://store.steampowered.com/app/322920]theHunter: Primal är helt okej, om du inte något emot att jaga dinosaurier. Uppdateras fortfarande och har multiplayer-servrar.
Citera
2016-02-10, 23:14
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutgaard
Hej. jag har spelat

först Mario
sen lösa pussel spel
sport spel
RTS
Civilization 1+2
UT
DoD
Natural Selection (hl1 mod, i ett par år)

sen efter det WoW i 10 år, wat fan ska jag spela nu? mer WoW?

Fallout 4 kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson

Thehunter finns gratis på Steam
Cabelas Big Game Hunter Pro Hunts finns också på Steam men är ej gratis
Citera
2016-02-11, 03:50
Medlem
Knutgaards avatar
Fallout 4 säger du,,, HMMMMMM, v3erkar skit, vad som verkar nice vore xb3's arkad spel men jag har ingen television. .. säger jag som äger 500+ PC spel...... kom till baka NES snyft

true story
Senast redigerad av Knutgaard 2016-02-11 kl. 03:54.
Citera
2016-02-11, 09:58
Medlem
Korvabengts avatar
Det är så att min mor bad mig kolla upp lite spel.
Det är så att jag har ett PS4 stående hemma och när mina föräldrar samt yngre syskon är över och hälsar på så brukar de fastna i ett spel som heter Dust: An Elysian Tail till PS4:an.
https://www.youtube.com/watch?v=taRJkbnEgK4

Ett PS4:a eller dylikt skall nu införskaffas och jag behöver tips på spel liknande dessa, hittar ingen tråd för detta riktigt.
Så tips om bra spel mottages gärna.
Tänker tex Journey och Unravel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in