2016-02-10, 15:51
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkspace
Håller med dig.
"Ika i rutan" om något barn program var ju rätt läskigt på sitt vis när man var liten. Men inte gjorde man någon karusell av det hela.
Tycker till och med att det fortfarande är lite creepy när man ser gamla snuttar från det haha

Ja, Jävlar!

www.youtube.com/watch?v=349knWMfCGo
Citera
2016-02-10, 18:28
Medlem
Knullkungens avatar
Eberhard var som vanligt fullkomligt lysande i radiodintervjun.
Citera
2016-02-10, 19:16
Medlem
beardbraids avatar
Om de inte klarar av att se på alfons på dagis kommer de inte palla koncentrationslägerfilmer i högstadiet och då kanske de tror att det är ok att rösta SD!
Citera
2016-02-10, 19:20
Medlem
Katzyns avatar
Jag blev kränkt på min förskola av att böckerna om mumintrollet fanns, där bland annat de läskiga hattifnattarna förekommer. Var ansöker jag om mitt skadestånd? Ett så allvarligt brott mot mina mänskliga rättigheter kan väl inte vara preskriberat efter ynka 25 år? Hur mycket kan jag få tror ni?
Citera
2016-02-10, 19:23
Medlem
insectqueens avatar
Jag blir allvarligt oroad för denna generationens barn, föräldrarna verkar ha en helt snedvriden syn på hur livet faktiskt är. Som om man kan eliminera allt obehagligt åt barnen. Det är bara sunt att känna lite obehag och oro ibland eftersom man lär sig vad man bör undvika tex att vara taskig mot en kompis eller ljuga.
Man undrar ju hur dom här föräldrarna tacklar dom problemen när dom dyker upp.
Citera
2016-02-10, 19:26
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Jag blir allvarligt oroad för denna generationens barn, föräldrarna verkar ha en helt snedvriden syn på hur livet faktiskt är. Som om man kan eliminera allt obehagligt åt barnen. Det är bara sunt att känna lite obehag och oro ibland eftersom man lär sig vad man bör undvika tex att vara taskig mot en kompis eller ljuga.
Man undrar ju hur dom här föräldrarna tacklar dom problemen när dom dyker upp.
Dessa föräldrar kommer arbeta hemifrån och följa med sina barn till skolan. Curlandet finner inga gränser, detta är andra generationens curlingföräldrar.
Citera
2016-02-10, 19:27
Medlem
ministryofdrugss avatar
När jag var liten var jag alltid tvungen att blunda i början av Björnes magasin. Tyckte att det var så himla läskigt när han går in i stugan, för att sedan snabbt sticka ut huvudet igen. Mina föräldrar tänkte aldrig tanken på att anmäla någon för det. De skrattade gott och klappade mig kärleksfullt på min lilla kalufs. Sen var det bra med det.

Tror verkligen man gör barn en otjänst genom att försöka skydda dom för ALLTING i 18 år - för att sedan fösa ut dom (som Bambi på is) på en stenhård arbetsmarknad i världens våldtäktsland nr 1.
Citera
2016-02-10, 20:08
Medlem
nötallergikers avatar
Märkligt att ni alla här får sådan panik över vad föräldrarna till ETT barn tycker.

Barnet kanske är överkänsligt på nåt sätt? Har ett trauma från tidig barndom? Nej, sådant tänker vi inte på i landet mellanmjölk. Så fort någon säger nej till att ens barn ska behandlas på ett visst sätt, så dras varenda förälder över samma kam, och de gamla slagorden som "curling" fram på en gång.

Den nya tidens moralpanik är vad det är. Pinsamt.
Citera
2016-02-10, 20:23
Medlem
18ablaze1113s avatar
Å, älskade Alfons och odjuret när jag var yngre!

Det där var bara pinsamt och barnsligt av föräldrarna. Då skulle man ju kunna anmäla vad som helst som skrämmer barn.
Citera
2016-02-10, 21:51
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Kolla här vilket exemplariskt exempel jag är på att inte alla flashbackare är våldsbenägna misogyna rasistiska inavlade riksmongon! Japp, tutar i min egen trumpet här men vad fan. Kul att det blivit så generöst delat och att jag tio minuter efter att jag skickat in texten krävdes på en omedelbar porträttbild mot vit bakgrund när jag inte tvättat håret på fyra dagar (försöker avgifta det från schampo).

http://www.sydsvenskan.se/asikter/mot-barnets-radsla-efter-alfons-film-i-stallet-for-att-anmala-forskolan/

Välskrivet och klokt!!
Citera
2016-02-10, 22:20
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Välkommen till Sverige 2016.
Landet som gått från trygghet till barnmassvåldtäkter på dagis. Muslimsk våldtäktsepedemi från MENA. Landet där terrorister lurar runt varje hörn. Landet där barn inte längre kan leka pga muslimpedofilernas framfart.
Dvs landet där SD skapat masshysteri över farligheter...

Om jag får gissa så är det just relativt nytillkomna invandrare som har anmält dagiset.

Den generation 'ursvenskar' som nu har barn i dagisåldern växte själva upp med Alfons, och skulle aldrig få för sig nåt så dumt som att anmäla barnets förskola för att ha visat dessa filmer.

Det rör sig naturligtvis om någon som inte vet vad/vem Alfons Åberg är sedan tidigare, som undrar vad dagiset har visat för slags film, när barnet drömmer mardrömmar och pratar om att hen har sett en film med "massa blod och monster under sängen" på dagis.
Citera
2016-02-10, 22:23
Medlem
Attunes avatar
Tro fan att det kommer finnas föräldrar som kommer sätta på sin unge en cykelhjälm när det är dags för bolibompa..

Va i helvete....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in