2016-02-10, 13:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Den sexual sadistiske mördaren Nerijus Bilevicius känner enbart empati med sig själv. Någon annan empati känner han inte till.
Jag tror inte heller att han känner någon skam. Det enda han känner till ang. skam är att det brott han har begått är ett fruktansvärt skambrott.
Med tanke på hur han beklagar föräldrarnas sorg via att åberopa att han är pappa och säger sig känna medlidande, att han helt sjukt ringer upp morsan direkt han dumpat Lisa så får han mig att tänka på gamla termen "mania sans délir; vansinne utan förvirring" och då besitter han varken förmågan till det ena eller andra (empati, skam, ånger).
Så antisocial personlighetsstörning (ASP) är mitt stalltips varav psykopati uppfyller kriterierna (antisocialt beteende) men saknar diagnoskod (DSM) och skattas med PCL-R (emotionella och interpersonella personlighetsdrag).
Jag bryr mig inte ett skvatt att RPU inte är utförd för jag tycker hans horribla beteende indikerar starkt på detta.
2016-02-10, 13:40
Medlem
[quote=Skaraborg2|56304487]
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag tror att den dagen NB har något att tjäna på att lägga fram en berättelse om vad som hände, då gör han det.
Men vem kommer att tro på den?
NB ljuger om allt, så blir en berättelse från honom i framtiden något att tro på?
Jag kommer nog aldrig tro på något som den här sjuka lögnaren säger.[/QUOTE

Personligen tror jag aldrig att NB någonsin kommer att berätta något från kvällen den 7 juni då han mördade Lisa.

Han kan helt enkelt inte berätta något för det han har gjort är det värsta skambrott som finns och här kommer det aldrig att finnas några förmildrande omständigheter. Snarare tvärtom. Detta vet naturligtvis Nerijus och därför tiger han.

Även om han skulle berätta så kommer han inte att tjäna något sin berättelse. Då är det lika bra att säga "jag har aldrig träffat henne" m. m.

Om han nu blir kvar i Sverige och ska söka tidsbestämt straff om tio år så
är "jag har aldrig träffat henne" inte hans bästa argument skulle jag tro.
2016-02-10, 13:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bevisen visar på samröre mellan NB och Lisa, men inget visar på samröre före eller under Lisas död.
Men hur ointressant är det?
Lisa slutade jobbet, överfölls av en för henne okänd förövare som kletade ner hennes kläder med sitt DNA då han mördade henne.
2016-02-10, 13:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men hur ointressant är det?
Lisa slutade jobbet, överfölls av en för henne okänd förövare som kletade ner hennes kläder med sitt DNA då han mördade henne.
Det är inte alls ointressant för om det inte finns samröre mellan NB och Lisa före eller under hennes död har inte NB kunnat mörda henne.
2016-02-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bevisen visar på samröre mellan NB och Lisa, men inget visar på samröre före eller under Lisas död.

Vad skulle det vara menar du? Tror du att det behövs att man kan visa "samröre" innan brottet mellan offer och GM vid ett rånmord där personerna är helt obekanta med varandra t,ex?

Givetvis är det relevanta att GM lämnat spår efter sig på brottsplats och brottsoffer.
Senast redigerad av nosskirneh 2016-02-10 kl. 13:52.
2016-02-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ja, naturligtvis är det så.

Men är likförbannat nyfiken på IBs DNA.
Hade det varit ett blandat DNA så hade jag inte haft
några som helst problem med det.

Som jag sagt tidigare, är ingen expert på DNA, bara nyfiken.
Även jag är nyfiken på hur IBS dna kunde hamna på LHs trosor. Det fins två beröringstilfällen som jag ser det, dels via NB om han nyligen haft sex med frun och sedan ollat LHS trosor, dels via transportbilens lastutrymme eller säten som kan ha haft IBS dna i nån våtare form, handduk för att täcka över, mensfläckar på säte eller annat.
2016-02-10, 15:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Han får gärna också berätta vad han hade för ärende till Martorp på söndagskvällen vid 19.00-19.30 eftersom han setts av flera oberoende vittnen.

Att han setts av flera oberoende vittnen är knappast rätt definition av vad som föregått. Vittnesmålet från paret som bodde grannar är starkt – ett möte som även NB verifierar – men som han säger inträffade under lördagen. Parets vittnesmål försvagas dock av att de är oense om andra skeenden under helgen - kopplat till datum.
2016-02-10, 15:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Att han setts av flera oberoende vittnen är knappast rätt definition av vad som föregått. Vittnesmålet från paret som bodde grannar är starkt – ett möte som även NB verifierar – men som han säger inträffade under lördagen. Parets vittnesmål försvagas dock av att de är oense om andra skeenden under helgen - kopplat till datum.
Stanna vid att det är starkt - för det är det - och det finns inte minsta svammel om datum, hon är 100% säker på att det är söndag.
Det enda svamlet som finns är NBs försök att flytta det hela till lördagen dvs trovärdighetsfaktor noll.
2016-02-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Även jag är nyfiken på hur IBS dna kunde hamna på LHs trosor. Det fins två beröringstilfällen som jag ser det, dels via NB om han nyligen haft sex med frun och sedan ollat LHS trosor, dels via transportbilens lastutrymme eller säten som kan ha haft IBS dna i nån våtare form, handduk för att täcka över, mensfläckar på säte eller annat.

Eller handskar som Irina använt tidigare. Trädgårdshandskar kanske eftersom hon enligt egen utsaga brukade arbeta i trädgården. Alltså Irinas DNA på insidan. När Nerijus tar av sig dem tillfälligt kan han avsätta Irinas DNA.
Senast redigerad av X-pert 2016-02-10 kl. 15:34.
2016-02-10, 15:32
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Även jag är nyfiken på hur IBS dna kunde hamna på LHs trosor. Det fins två beröringstilfällen som jag ser det, dels via NB om han nyligen haft sex med frun och sedan ollat LHS trosor
Eller om han varit där med sitt organ direkt efter att han dragit ned hennes byxor och försökt genomföra en våldtäkt som av någon anledning inte blev av. Förslagsvis vid legan, nära hans spillning.
2016-02-10, 15:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Eller om han varit där med sitt organ direkt efter att han dragit ned hennes byxor och försökt genomföra en våldtäkt som av någon anledning inte blev av. Förslagsvis vid legan, nära hans spillning.
Legan är inte intressant - det står i FUP att detta är bortsparkat hö vid genomsökning som korrigering.
2016-02-10, 15:39
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Legan är inte intressant - det står i FUP att detta är bortsparkat hö vid genomsökning som korrigering.
OK. Annars är ju hö ett bekvämt underlag och det kanske inte syns var de låg.
Eller kanske drog han ner byxorna ungefär där örhängena låg. Mindre bekvämt underlag dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in