I början av 00-talet kom jag i kontakt med en vikingarocklåt som jag idag helt plötsligt började tänka på. Jag har för mig att artisten hette Röde Orm men jag finner fan ta mig inte låten någonstans.
Det är en man som sjunger verserna och en kvinna som sjunger refrängerna om jag inte minns fel. Jag har för mig att refrängen inleds med "Jag lever här i Norden, tillsammans kan vi..." och sedan är där lite luckor i mitt minne men den fortsätter med "Jag har dem rätta orden som får dig att förstå. Se Sveriges fana gul och blå...". Det är alla textrader jag minns från denna låt.
Jag har googlat och letat som fan, men hittar inte skiten. Är det någon jävel som vet vilken låt detta är?
Låten jag är ute efter börjar vid 3:46 och fortsätter fram till 4:25
Kan inte hitta den med Shazaam eller liknande tyvärr (antar att det är för mkt ljud i bakgrunden).
Såg en musikvideo av en 80-tals låt som jag tyckte vad bra. Jag kommer inte ihåg någon textsnutt men minns att i videon så gick sångaren runt i något konstigt hus. Det var hål väggarna som folk hade tryckt igenom sina läppar i, sedans så kunde det på konstiga ställen hänga snören från vägg till vägg mm.
Någon som kan lista ut vilken låt detta är? :P