2016-02-10, 12:35
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Obegripligt är också att frun och modern envist hävdar att han är oskyldig. På något sätt är det än mer obegripligt. Om du förstår vad jag menar?

Det enda intressanta frun sagt är ju i förhören , det som hon sa i HR betyder ju ingenting .
Att morsan försöker skydda sin son är väl till viss del begripligt , men betyder noll .
Att AB vägrar försöka hjälpa sin bror säger kanske mer , han vill helt enkelt inte .
Jag tror att livet nu är ett rent helvete för alla dessa personer i Litauen .
2016-02-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secret1
Har tänkt på en sak, låt säga att Nb inte är mördaren då återstår hur hans blod / dna hamnade där. Nb s blod / dna är det fullt av på platserna då det är hans arbetsplats. Kan det vara så att mördaren använt handskar kanske N.b s handskar därav dna från honom på trosorna. Kan inte låta bli att tänka på att det är något som inte stämmer, fastän en del av mig säger att jag ska släppa det och att mördaren är dömd. Kan det vara att N.b ska vara lojal mot någon?

Nej. Allt är precis som det verkar. Bevisen emot honom finns där av en anledning, låt dig inte luras in i konspirationsträsket. Kom även ihåg att det fanns spår från NBs fru på Lisa. Fullt med spår från honom och ett spår ifrån henne, en person som NB kan ha daglig intim kontakt med.
2016-02-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33297
Då ber jag om ursäkt. Om Irinas kläder inte undersökts av NFC kan inte dna:t överförts där i alla fall. Irina har varit misstänkt men inte för mord.

Hennes kläder har undersökts på HFC. Läs FUP.
2016-02-10, 13:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer aldrig att berätta något men hoppas jag har fel.

[quote=Tamborino|56302679]Jag tror att den dagen NB har något att tjäna på att lägga fram en berättelse om vad som hände, då gör han det.
Men vem kommer att tro på den?
NB ljuger om allt, så blir en berättelse från honom i framtiden något att tro på?
Jag kommer nog aldrig tro på något som den här sjuka lögnaren säger.[/QUOTE

Personligen tror jag aldrig att NB någonsin kommer att berätta något från kvällen den 7 juni då han mördade Lisa.

Han kan helt enkelt inte berätta något för det han har gjort är det värsta skambrott som finns och här kommer det aldrig att finnas några förmildrande omständigheter. Snarare tvärtom. Detta vet naturligtvis Nerijus och därför tiger han.

Även om han skulle berätta så kommer han inte att tjäna något sin berättelse. Då är det lika bra att säga "jag har aldrig träffat henne" m. m.
2016-02-10, 13:03
Medlem
Beerzuuls avatar
Läste den här intervjun med Lars Johansson idag. Framstår ju som att polisen hade tur som fångat in NB innan dess att provresultat började komma?

Citat:
– Egentligen skulle de bara hämtas in till förhör, säger Lars Johnsson.
Att de tre lämnade olika uppgifter i förhöret gjorde att de blev misstänkta.
2016-02-10, 13:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
NB känner enbart empati gällande sin egen person.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja med tanke på att han kunde sitta och åberopa sitt faderskap gällande en dotter han inte ens träffar (patetiskt), beklaga sorgen och påstår han känner medlidande för Lisas föräldrar (SIC!) - så tror jag inte han har normala referensramar. Åberopar empati?!

Jag tror han blåljuger och vet inte ens vad skam är iom dessa ord.

Den sexual sadistiske mördaren Nerijus Bilevicius känner enbart empati med sig själv. Någon annan empati känner han inte till.

Jag tror inte heller att han känner någon skam. Det enda han känner till ang. skam är att det brott han har begått är ett fruktansvärt skambrott.
2016-02-10, 13:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Läste den här intervjun med Lars Johansson idag. Framstår ju som att polisen hade tur som fångat in NB innan dess att provresultat började komma?
Det spelar ju egentligen ingen roll eftersom svar från NFC ringat in honom. Det som var tur var att han inte hann göra sig av med kroppen, städa upp bättre och blödde.
2016-02-10, 13:14
Medlem
[quote=Skaraborg2|56304487]
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag tror att den dagen NB har något att tjäna på att lägga fram en berättelse om vad som hände, då gör han det.
NB ljuger om allt, så blir en berättelse från honom i framtiden något att tro på?

Personligen tror jag aldrig att NB någonsin kommer att berätta något från kvällen den 7 juni då han mördade Lisa.

Han kan helt enkelt inte berätta något för det han har gjort är det värsta skambrott som finns och här kommer det aldrig att finnas några förmildrande omständigheter. Snarare tvärtom. Detta vet naturligtvis Nerijus och därför tiger han.

Även om han skulle berätta så kommer han inte att tjäna något sin berättelse. Då är det lika bra att säga "jag har aldrig träffat henne" m. m.

Sanningen hur det gick till och om Lisa fick lida länge är det bara NB som vet om. Den makten behåller han gärna, lämnar han ut den så har han ingenting.
2016-02-10, 13:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Verkligen tur att det inte blev så.

Citat:
Det spelar ju egentligen ingen roll eftersom svar från NFC ringat in honom. Det som var tur var att han inte hann göra sig av med kroppen, städa upp bättre och blödde.

Ja verkligen!

Hade han lyckats att göra sig av med kroppen och de kläder som fanns på den, samt eldat upp rishögen med jackan och hjälmen, ja då hade NB helt säkert klarat sig.

Att det inte blev på det sättet dessbättre, beror helt och hållet på hennes pappa som reagerade så snabbt.
2016-02-10, 13:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sp0kplumpen
Är det inte bevisat i det här fallet?
Citat:
Jag frågar vad du vill ha sagt - jag hittade denna värdelösa mening då jag backade:

.. Vilket är fullständigt ointressant ur de aspekter som redan angivits och som ligger till grund för domen.
Hur fan ska ett överfallsmord bevisas och av vilken anledning?

Jag frågar vad du yrar om.
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du pratade om bevisning till att NB/mördare haft samröre med BO. Den samlade DNA bevisningen bevisar just detta i detta fallet, eller hur menar du nu?

Nej, det hängde inte, men bevisen är tydliga i att NB befattat sig med Lisas kropp

Edit; OCH mördade henne
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Blodbesudlingarna på jackan talar ju i någon mån för att NB har befattat sig med Lisa innan jackan vrängdes av, eller?

I ett scenario där NB försöker ta kontroll över Lisa passar besudlingarna bra tycker jag. Ett handgemäng där Lisa skadar NB eller att NB skadar sig på något så att han börjar blöda.
Bevisen visar på samröre mellan NB och Lisa, men inget visar på samröre före eller under Lisas död.
2016-02-10, 13:25
Medlem
Tamborinos avatar
[quote=Skaraborg2|56304487]
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag tror att den dagen NB har något att tjäna på att lägga fram en berättelse om vad som hände, då gör han det.

Ja det kan nog gå hur som helst med NB framöver , Mönsterfånge ! Självmord !
Att han betett sig så underligt kan vara starka skamkänslor , men ibland känns det som han kokar av ilska över att ha åkt fast för mordet .
Då tänker jag även på att han inte visat några känslor för Lisas öde .
2016-02-10, 13:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nerijus och hans "makt".

Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Sanningen hur det gick till och om Lisa fick lida länge är det bara NB som vet om. Den makten behåller han gärna, lämnar han ut den så har han ingenting.

Delar till fullo allt det du skriver i ditt inlägg!

Den "makten" är han ensam om att besitta. Skulle han berätta om händelseförloppet, så har han ingenting kvar i livet. Detta är det enda som han har kvar. Han har förlorat precis allt annat.

Han kommer ofta att tänka framöver på kvällen den 7/6 och hans livs största och bästa "njutning".

Kommer också att fantisera mycket om detta samtidigt som har har en "mysig stund" i sitt nya hem.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-02-10 kl. 13:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in