2016-02-09, 21:40
Medlem
Köpte ett abbonemang från csports norska variant, valde alltså "svenskepakken" som innebar att man kan se hela fotbollsallsvenskan för 99 nok/månad. Sparar alltså in ett par kronor varje månad jämfört med att ha ett svenskt csportsabbonemang.
Cmore har sedan förra året tagit över allt från csports, och här stöter jag på lite problem. Loggar jag in från en dator på cmore.no kan jag se matcherna som vanligt. Loggar jag in på cmore.se funkar det ej. Så här långt är det ju inget problem.
Om jag däremot ska kolla på min mobil eller ipad måste jag logga in genom cmore-appen. Jag har dock inte kunnat sett en endaste match och jag antar att det har att göra med att jag inte befinner mig i Norge.
Finns det något sätt att få telefon eller ipad att tro att jag befinner mig i Norge?
Tack på förhand!
Citera
2016-02-09, 21:52
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvspecial
Köpte ett abbonemang från csports norska variant, valde alltså "svenskepakken" som innebar att man kan se hela fotbollsallsvenskan för 99 nok/månad. Sparar alltså in ett par kronor varje månad jämfört med att ha ett svenskt csportsabbonemang.
Cmore har sedan förra året tagit över allt från csports, och här stöter jag på lite problem. Loggar jag in från en dator på cmore.no kan jag se matcherna som vanligt. Loggar jag in på cmore.se funkar det ej. Så här långt är det ju inget problem.
Om jag däremot ska kolla på min mobil eller ipad måste jag logga in genom cmore-appen. Jag har dock inte kunnat sett en endaste match och jag antar att det har att göra med att jag inte befinner mig i Norge.
Finns det något sätt att få telefon eller ipad att tro att jag befinner mig i Norge?
Tack på förhand!

Du får fixa ngn slags VPN som du kan gå igenom, vet ej hur det kan funka dock med mobiler.
Citera
2016-02-09, 22:15
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Tack på förhand!

F-Secure Freedome funkar på mobila enheter. Tror att man kan sätta Norge som "hemland" vilket gör att du kan se i andra länder. Finns i alla fall mängder med länder att sätta som source. Brukar erbjudas ett par veckors gratis trial period dessutom.
Citera
2016-02-10, 07:25
Medlem
Beror på mobil tror ja. Har använt "Hola" på iPad. Tror även att det funkar på iphonen. Får gratis trial period som du kan göra 3883 ggr genom att hitta på random e-mail.
Citera
2016-02-10, 07:52
Medlem
Gustav.Frigolits avatar
Citat:
...
Tack på förhand!

Nu räcker det väl att leverantören tror du är i Norge, men jag förstår problemet.
Testa Tunnelbear-appen. En begränsning är dock att du bara har 500mb/mån fritt.
Sen behöver du betalversionen, och det kanske inte är aktuellt om du är ute efter att spara ett par spänn i månaden.
Citera
2016-02-22, 11:08
Medlem
Detta funkar väll inte längre då dom tagit bort "Svenskepakken."
Citera
2016-02-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rpk86
Detta funkar väll inte längre då dom tagit bort "Svenskepakken."
De som har "svenskepakken" sedan tidigare har kvar den abbonemangstjänsten för samma pris.
Citera
2016-02-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
F-Secure Freedome funkar på mobila enheter. Tror att man kan sätta Norge som "hemland" vilket gör att du kan se i andra länder. Finns i alla fall mängder med länder att sätta som source. Brukar erbjudas ett par veckors gratis trial period dessutom.
Får testa och se... Svårt dock nu när säsongen ej är igång...
Citera
2016-02-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav.Frigolit
Nu räcker det väl att leverantören tror du är i Norge, men jag förstår problemet.
Testa Tunnelbear-appen. En begränsning är dock att du bara har 500mb/mån fritt.
Sen behöver du betalversionen, och det kanske inte är aktuellt om du är ute efter att spara ett par spänn i månaden.
Hur menar du när du säger att du tror det räcker med att leverantören tror jag är i Norge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in