2016-02-08, 17:44
Medlem
TroPelleDets avatar
-4,3%. Vilken jävla resa.

Vad tror ni långsiktigt?
2016-02-08, 17:53
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet

Vad tror ni långsiktigt?

Vet inte men det lär ju bli billigt att köpa aktier snart igen. Jag gick in i nordea efter rapporten och den har ju fortsatt ner speciellt idag. Men med ett PE runt 9 nu och direktavkastning inom kort och på över 7% så är det nog fortfarande värt det.
2016-02-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Vet inte men det lär ju bli billigt att köpa aktier snart igen. Jag gick in i nordea efter rapporten och den har ju fortsatt ner speciellt idag. Men med ett PE under runt 9 nu och direktavkastning inom kort och på över 7% så det var nog fortfarande värt det.

Vad blir P/E-talet när kreditbubblan spricker?
2016-02-08, 17:59
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holohoax
Vad blir P/E-talet när kreditbubblan spricker?

Det lär väl inte hända nu, RB ska sänka räntan t.o.m. Du har såklart rätt. Men i April så säljer jag förmodligen om det inte repar sig, tror inte finansvärlden går under innan det
2016-02-08, 18:08
Medlem
Citat:
Det lär väl inte hända nu, RB ska sänka räntan t.o.m. Du har såklart rätt. Men i April så säljer jag förmodligen om det inte repar sig, tror inte finansvärlden går under innan det

Man vet aldrig när det smäller. Svenska banker är tickande bomber.
Senast redigerad av holohoax 2016-02-08 kl. 18:12.
2016-02-08, 20:07
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holohoax
Man vet aldrig när det smäller. Svenska banker är tickande bomber.
Absolut, men sen är de ju "too big to fail" och t.o.m skräp har ett pris. Vi får se , problemet med nordea är det är exponerat mot norges oljeekonomi. Vi kan nog få en ny low i oljan snart. Fråga är hur länge vi kommer stampa med så billig olja.

brenten är strax nere och testar 33$ fibben för andra gången idag, om det inte håller vilket jag inte tror kommer det förmodligen se rött ut imorn med.

EDIT: å där var vi igenom
Senast redigerad av Grandesporros 2016-02-08 kl. 20:30.
2016-02-09, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet

Vad tror ni långsiktigt?

Det kommer rasa i USA eller Kina...sen är väl vi ganska beroende av USA och just Kina så om det helt plötsligt spricker så kommer det rasa rejält. Raset har ju bara börjat lite smått just nu.
2016-02-09, 08:04
Bannlyst
Citat:

Nja den har hållt i sig ganska bra än (bubblan) men nu börjar det bli riktigt spänt geopolitiskt och fed trycker pengar för att försöka hindra en krasch. Tror på efter sommaren. Det kommer ju spricka för eller senare..hoppas bara det inte blir en tyskland i repris bara så att folk går och sopar undan sedlar på gatan.

Kolla dow jones industrial average...det är en lång väg ner.
2016-02-09, 08:58
Medlem
Grandesporross avatar
klart som fan oljan går upp lagom till öppning när jag kan sälja och ta hem vinsten....

EDIT: 1. Rekylen var nog bara för att skaka av sig korta för att gå ner på djupet. Håller nog mina korta i oljan tills vi får ny low.

2 den extremt svaga rekylen imorse för att sen bara börja dumpningen igen. Recession ett faktum?
Senast redigerad av Grandesporros 2016-02-09 kl. 09:35.
2016-02-09, 09:55
Medlem
4nkans avatar
Hur tror ni att Kina kommer reagera när dom öppnar? Nån som vet när dom öppnar, för dom har väl stängt hela veckan pga nyår?
2016-02-09, 10:03
Bannlyst
Det är inte lätt när det är svårt..
2016-02-09, 10:14
Medlem
Grandesporross avatar
US råolja står precis över en fibb nu . därifrån har den gått ner konsekvent från igår. borde bli så nu också. Men fan... det är så svårt nu...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in