Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
I ärlighetens namn är Arvid rätt ...eh... direkt och uppriktig, och Anders Hamsten är inte den förste genom historien som han har velat se upphängd i en trädtopp. Därmed inte sagt att han brukar ha fel.
Kul att han fortfarande är tillräckligt pigg och kry för att bråka om sånt här, förresten. Han fyllde trots allt 93 för två veckor sedan.
Det är ju skönt att någon är det.
Det är en allvarlig skandal i sig, vid sidan av PM-historien, att ledningen försöker tysta visselblåsare. Det är ett samhällsfenomen som råder inom företagskulturer numera, men lika allvarligt för det.
Här har tydligen prestige och anseende gått före etiken, för KI?
Stämmer det att läkare som haft kritik om det här tidigare, har trakasserats, av ledningen (stod i DN häromdagen och dessutom säger de ju själva Thomas Fux m fl, att de hotades med att få en polisanmälan över sig, och sen att de skulle få en varning för att de inträtt i journalsystemen)?
Och det här med att KI nu försöker skjuta över ansvaret till KS, ligger det något i det? Annars är det fruktansvärt i sig, att de slingrar sig med det, också.
Jag kan till viss del förstå om folk kring PM haft skygglapparna på. Alla verkar ju ha bländats av den där kirurgen, på ett märkligt sätt (inte för jag förstår, för jag tycker han ser extremt opålitlig ut, men jag har ju inte mött honom), men just det här med att man tystar ner de läkare som larmar.