2016-02-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volkswille
Du menar: det räknas bara när von Grisknorre med vänner protesterar? Att vanliga människor gjort det i över 10 år är du blind för likt den ögonlösa fittan du är.

Du har ingen koll. Läs mitt inlägg ovan. Vendelsömalm är inget fint område. Helt vanlig förort med radhus, mindre villor, flerbostadshus. Ett stenkast från Brandbergen vilket tillsammans med Jordbro är så nära ghetto man kommer i Haninge. Det var helt vanligt folk som sa ifrån.
Citera
2016-02-08, 21:35
Medlem
Caravelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
den ena kommunisten sade alltsa att det var farligare att jobba pa ridskla än flyktingboende.

Hur manga polisutryckningar har skett pga valdsamheter pa ridskolor senaste 6 manaderna och hur manga mord har skett pa ridskolor senaste 6 manaderna??

Exactemente! Dagligen hör man hårresande och absurda uttalanden från pk-folket.
Citera
2016-02-08, 21:36
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBlopp
Situationen såg helt annorlunda ut då. Den borgerliga ekonomiska politiken var på pappret överlägsen, medan SD sprang på stan med järnrör eller räknade grovt fel i riksdagen. Då kanske det inte är så konstigt att valresultatet blev som det blev.

Nu har situationen förändrats. SD har rensat upp lite och beter sig mest professionellt i både riksdag och media av samtliga partier, och vi har en flyktingsituation som var rätt svår att föreställa sig för bara ett par år sedan.

Det är jäkligt lätt att sitta med facit i hand och säga vad var det vi sa. Fine, nu har ni gjort det. Gläds nu istället åt att SD får fler röster samt att folket reser sig och säger ifrån, även om de bor fint.

Alternativet är väl att de i samhället som är bemedlade ledsnar och flyttar. Vad händer då tror ni?

Den enda skillnaden mot förut är att utvecklingen går snabbare. Katastrofen närmar sig snabbare. Glöm heller inte bort att det fifflades med hur många som egentligen anlände.

"Järnrörskandalen" var bara ett sätt för media att vilseleda sådana som dig.
Citera
2016-02-08, 21:36
Medlem
Ja för att vara lite allvarlig så förvånar det ju mig att det blev det här som blev "Tändande gnistan" (jo jag har ju läst lite Karl jag också...).

Vart är alla vänstermänniskor nu då som klassiskt brukar dyka upp och skrika och banka för att störa mötet. Dom håller sig strategiskt undan...Så fort det är nazistrasister i görningen-

Dom rubrikerna skulle man vilja se.... Då vore nog skriverierna av annan art plötsligt.
Citera
2016-02-08, 21:37
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Du har ingen koll. Läs mitt inlägg ovan. Vendelsömalm är inget fint område. Helt vanlig förort med radhus, mindre villor, flerbostadshus. Ett stenkast från Brandbergen vilket tillsammans med Jordbro är så nära ghetto man kommer i Haninge. Det var helt vanligt folk som sa ifrån.

Ja men det handlar om den sovande medelklassen..
Att dom nu är på väg att vakna är ju tämligen positivt för den fortsatta kampen mot den här havererande "asylmaskinen"!
Citera
2016-02-08, 21:37
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Absolut. Håller med och förstår. Just hanteringen av SD och SD-väljare har irriterat mig långt innan den galna utvecklingen efter sista valet.

Jag försöker egentligen bara mana till lite strategiskt tänk.

Håna inte de som nu protesterar! Det må så vara att det är HVB-hem i villakvarter med moderater som är den plats där vågskålen tippar över. Folk har börjat protestera på allvar, och utan oro för att bli kallad det ena och det andra.
Det är riktigt bra, både för demokrati och för chansen att eventuellt vända skutan.

Jag håller med dig faktiskt, rent strategiskt ska man nu välkomna folk och "be the greater man".. (kommer inte på en bra svensk liknelse, haha..)

Men samtidigt så förstår jag alla skadeglada, jag själv kan inte låta bli att le lite ondskfullt när mångkulturisterna skiter på sig av skräck när deras röstval blir verklighet på DERAS dagis..

Men som du påpekat, man bör svälja denna lust att vara skadeglad, tänka strategiskt och få motståndet att växa till en ostoppbar, vrålande tsunami av missnöje till myndigheternas stora skräck.

Så som Sverigedemokrat hälsar jag dig välkommen till de vaknas skara, oavsett du tänker rösta SD eller sälla dig till "opolitiska invandringskritiker"..
Citera
2016-02-08, 21:38
Medlem
Självklart härligt att folk ställer sig upp och ryter till.
Men vill verkligen någon här på tråden att de skall få sina krav igenom?
Senast redigerad av anteW 2016-02-08 kl. 21:41.
Citera
2016-02-08, 21:39
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria

Det fanns på kvällens möte tydligen bara platser för ca 200 i lokalen. Hade det varit för ett år sen, hade den "agendasättande" journalistiken rapporterat att av tiotusentals människor, som bor i västra Göteborg, fanns det knappt 150 personer som kände tvekan över att möta det främmande och okända. Mer än nittionio procent vill göra skillnad!

Haha, men man undrar om inte detta tilltag är iscensatt av Sossarnas M Kaplan för att skrämma upp medborgarna så att han får bygga sitt miljonprogram och äntligen göra ett stort avtryck på svensk mark.

Tänk själva: Hela områden med muslimer och eftersom de bygger nytt så kan man ju lika gärna trycka in några Moskeer när man ändå håller på.

-"Ni ville ju inte ha baracker i Hovås så vi var tvungna att bygga Lilla Tahir med ett eget litet taharushtorg och lite minareter..."
Citera
2016-02-08, 21:40
Medlem
Vi måste prata om Göteborg.
Politikerna har alltså valt ut de ställen som är vitast och rikast, inget snack om den saken. Varför?
Är det för att alla ska få en släng av sleven eller tror de på fullaste allvar att de kommer integreras bättre och snabbare där?

Den vita överklassen är ju inte känd för att vilja beblanda sig med några andra än från sin egen samhällsklass, så varför i h-vete tror man Gustav och Filip ens kommer att kasta en blick på Mustafa och Omar. Vad är det för experiment som ska bedrivas här?

Sedan är det rent beklämmande hur den sociala oron sprids i vårt land. Allt handlar enkom om flyktingar och de lösningar man nu sätter in för att få dem i jobb. Allt medan svensken bara ser på. Ingen frågar svensken något.

Folk var mesiga ikväll. Man måste börja visa tänderna på riktigt.
Citera
2016-02-08, 21:41
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

1. Det är inte nära ett getto. Du har förmodligen inte råd att bosätta dig där
2. Det är inte heller nära Jonas Sjöstedts våning på Östermalm

Det är ett jordnära område.

∆∆
Citera
2016-02-08, 21:42
Medlem
greta75s avatar
Fy fan för att vara politiker en kväll som den här. Bara de skränigaste och vidrigaste människorna som gapar en sådan kväll. All respekt till de politiker som går upp och försöker genomföra det där.

Har INGENTING till övers för det generella politikerförakt som så ofta spyrs ut på den här sidan samt i den här tråden.
Citera
2016-02-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Ja men det handlar om den sovande medelklassen..
Att dom nu är på väg att vakna är ju tämligen positivt för den fortsatta kampen mot den här havererande "asylmaskinen"!

Men det är väl fantastiskt?
I Sverige är väl huvuddelen av befolkningen att kalla för medelklass. Tack vare fördelningspolitik och fackförbund har vi ingen riktigt fattig arbetarklass, som annars brukar vara mest benägen att revoltera.

Vad jag försöker säga med det är att just den sovande medelklassen är den stora massan av befolkningen. Då den vaknar blir den stark. Om Vendelsö blir starten, och inte bara ett undantag, så kommer det hända saker.
Ska blir intressant att se hur det utvecklar sig i Göteborg,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in