2016-02-08, 21:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrBlopp
Situationen såg helt annorlunda ut då. Den borgerliga ekonomiska politiken var på pappret överlägsen, medan SD sprang på stan med järnrör eller räknade grovt fel i riksdagen.

Det är jäkligt lätt att sitta med facit i hand och säga vad var det vi sa.

Du har tyvärr helt fel.

För den som studerade statistik som antal asylsökare, anhöriginvandrare, förvärvsgrad, brottsstatistik, skolresultat, ökningen av illegala invandrare osv. så var detta hur uppenbart som helst.

Dvs. om man studerade själva källorna och försökte tänka själv.

Om man däremot trodde att tidningarna och övriga medier speglar verkligheten och inte förstår att media är 100 % propaganda så hade man naturligtvis inte begripit det.

Dags att vakna och försöka förstå hur denna gigantiska lögn tillkommit och inte minst VARFÖR.

/Johan
Citera
2016-02-08, 21:16
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Du missförstår. Vi är helt överens, det var ett svek som sällan kommer glömmas. Och moderaterna kommer inte få min röst igen, den går till SD.

Min poäng var och är:
Merparten av de som röstade på moderaterna har aldrig ställt sig bakom den situation vi har idag. Det är därför protesterna blir mer högljudda, även inom moderaterna märk väl!

En hel del av de som röstade moderat då (inte undertecknad) var för en öppen invandringspolitik, det vill säga en politik där man hjälper de som flyr från krig och är utsatta.
Det är inte vad vi ser idag, och därför är även "godhjärtade" väljare förbannade. Folk inser nu att vi blir utnyttjade och att politiker och myndigheter inte kan / vill ta i med hårdhandskarna.

Med facit i hand kan man lätt anklaga de som röstade fel för att vara godtrogna. Visst, det var vi. Men det hjälper knappast att orera och splittra de som nu, måhända sent, försöker vända utvecklingen. Välkomna istället att folk har börjat vakna och rest sig, oavsett tidigare politisk färg.

Min feting..

Jag ställer mig på din sida här, jag tycker att du fått en hel del orättvis kritik då du nog har rätt i att dupering, manipulation och ibland rena hot om uteslutning fått många "7K" att välja öppna hjärtan lögnen..

MEN- du förstår nog svårigheten att INTE känna skadeglädje nu, då vi "rasistnazister" fått utstå verbala hot, men även fysiskt våld under många långa ÅR, av inte bara M, utan alla de andra också, ENBART för ett politiskt partival!

Men åter till kärnan i dina inlägg- söndring tjänar inget till, utan vi måste förlåta och välkomna de som insett lögnen över till våran sida (SD eller "bara" högjudda kritiker), "öppna hjärtan" på riktigt så att säga...svårt men nödvändigt.

Vi får heller aldrig heller glömma sveket och förräderiet hos de 7- då upprepas bara historien igen. Politiker är bara intresserade av en sak- sina jävla arvoden. De skiter i oss alla, Svenskar som invandrare, de tjänar bara en herre, och det är den heliga köttgrytan! (SD inkluderat, makt & pengar korrumperar)
Citera
2016-02-08, 21:18
Medlem
Utan att ha läst genom tråden så är jag helt övertygad om att det här var ett möte för att visa stöd åt byggandet.
Det är klart förståeligt att människor blir upprörda när det inte byggs FLER flyktingboenden och allra helst så NÄRA inpå den egna husknuten som möjligt.
87% av svenskarna har sett fram emot att få knyta vänskapsband, endast rasismen har satt stopp så här långt.
Citera
2016-02-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Det blir inget hem för ensamkommande vid skolan i Handen, beslut taget idag!
Visst är det ett redigt framsteg Äntligen, bör firas med champagne

Men dom skall ju fan i mig ta samma skit som jag får ta där jag bor,,, Vad i helvete!

Kluven

Visste försten inte att det fanns så mycket Nazister(lite vänsterspråk här sorry) i ett område...Där kröp dom fram och visade sitt späck och tryne...

Sverige går ju inte att ta på allvar längre. konstaterar att det hela är en fars.
Citera
2016-02-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo
Utan att ha läst genom tråden så är jag helt övertygad om att det här var ett möte för att visa stöd åt byggandet.
Det är klart förståeligt att människor blir upprörda när det inte byggs FLER flyktingboenden och allra helst så NÄRA inpå den egna husknuten som möjligt.
87% av svenskarna har sett fram emot att få knyta vänskapsband, endast rasismen har satt stopp så här långt.

Kjell Bergqvists grannar tro? Han måste ju känna en abnorm glädje en dag som denna
Citera
2016-02-08, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Kjell Bergqvists grannar tro? Han måste ju känna en abnorm glädje en dag som denna
bor han där? trodde han bodde i norrtälje
Citera
2016-02-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
MEN- du förstår nog svårigheten att INTE känna skadeglädje nu, då vi "rasistnazister" fått utstå verbala hot, men även fysiskt våld under många långa ÅR, av inte bara M, utan alla de andra också, ENBART för ett politiskt partival!

Absolut. Håller med och förstår. Just hanteringen av SD och SD-väljare har irriterat mig långt innan den galna utvecklingen efter sista valet.

Jag försöker egentligen bara mana till lite strategiskt tänk.

Håna inte de som nu protesterar! Det må så vara att det är HVB-hem i villakvarter med moderater som är den plats där vågskålen tippar över. Folk har börjat protestera på allvar, och utan oro för att bli kallad det ena och det andra.
Det är riktigt bra, både för demokrati och för chansen att eventuellt vända skutan.
Citera
2016-02-08, 21:29
Medlem
Citat:

Men dom skall ju fan i mig ta samma skit som jag får ta där jag bor,,, Vad i helvete!

Men det här fattar jag inte. Alls. I Vendelsö var det ett gäng av blandad politisk färg som ställde sig upp och sa ifrån på skarpen. Ord och inga visor. Det fungerade.

Bevisligen är det så att på de ställen där byggena blivit av har inte folk protesterat tillräckligt.

Så istället för att gnälla på de som rest sig bara för att de bor i ett något bättre område, så kanske alla borde inspireras istället?

Och bara för att vara korrekta så är inte Vendelsömalm där boendet planerades något speciellt fint område. Äldre, mindre villor och radhus på ena sidan och flerbostadshus på andra. De som bor där är helt vanligt folk, och de ställde sig upp och sa ifrån.
Citera
2016-02-08, 21:29
Medlem
Volkswilles avatar
Citat:
Absolut. Håller med och förstår. Just hanteringen av SD och SD-väljare har irriterat mig långt innan den galna utvecklingen efter sista valet.

Jag försöker egentligen bara mana till lite strategiskt tänk.

Håna inte de som nu protesterar! Det må så vara att det är HVB-hem i villakvarter med moderater som är den plats där vågskålen tippar över. Folk har börjat protestera på allvar, och utan oro för att bli kallad det ena och det andra.
Det är riktigt bra, både för demokrati och för chansen att eventuellt vända skutan.

Du menar: det räknas bara när von Grisknorre med vänner protesterar? Att vanliga människor gjort det i över 10 år är du blind för likt den ögonlösa fittan du är.
Citera
2016-02-08, 21:30
Medlem
Citat:

Kluven

Visste försten inte att det fanns så mycket Nazister(lite vänsterspråk här sorry) i ett område...Där kröp dom fram och visade sitt späck och tryne...

Sverige går ju inte att ta på allvar längre. konstaterar att det hela är en fars.

Precis samma tankar som dök upp hos mig, om man skall glädja sig åt detta beslut eller inte.
Visst tycker man om att de visat lite stridsvilja men det kommer inte förändra deras sätt att tänka och ffa att ta ställning i nästa val nu när hotet är avblåst.

Undrar just om fler tänker så angående trådens ämne som handlar precis om detsamma.
Senast redigerad av anteW 2016-02-08 kl. 21:32.
Citera
2016-02-08, 21:31
Medlem
DIdes avatar
Lokalradion har totalt misslyckats med sitt uppdrag att rapportera nyheter med lokalintresse, de borde ha direktsänt detta!

Någon borde sätta upp en streamingsida eller pod och direktsända dessa möten. Att man i en stadsdel med 10.000 tals boende släpper in 200 per möte är fan katastrof!

ÄR det någon som har koll på privat webbradio som kan göra en liten samhällsinsats i demokratins namn?

Jag fattar att politikerna och journalisterna naturligtvis skulle försöka stänga ner eller gå ur mötet vid en sådan sändning på plats men ett försök skadar ju inte...
Citera
2016-02-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo

Det fanns på kvällens möte tydligen bara platser för ca 200 i lokalen. Hade det varit för ett år sen, hade den "agendasättande" journalistiken rapporterat att av tiotusentals människor, som bor i västra Göteborg, fanns det knappt 150 personer som kände tvekan över att möta det främmande och okända. Mer än nittionio procent vill göra skillnad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in