2016-02-08, 09:24
Medlem
Har dom suttit och jagat upp folk inne på placera? Det verkar mest vara massa avanzianer som säljer av sina små poster till nordnetare!?

Det här blåser nog över och vid lunch står vi vid -3% eller nåt
Citera
2016-02-08, 09:26
Medlem
Mercinhos avatar
Då är man tillbaka i aktievärlden igen och Anoto överraskar positivt.

Mycket av de rykten tack vare läckta dokument var korrekta. Exempelvis Cime tech. Tre nya förvärv meddelande. Att aktien backar idag är pga röda siffror. Annars ser det väldigt bra ut vilket för mig misstänka att den absoluta Bull scenariot med att penetrera Disneys world och andra tunga aktörers kontor är inte helt omöjligt.

Beroende på hur marknaden mår, 2 kr är inte långt bort.

Jag håller mig dock borta från handeln tills jag anser marknaden är tillräckligt stabilt.
Citera
2016-02-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho

Mycket av de rykten tack vare läckta dokument var korrekta. Exempelvis Cime tech. Tre nya förvärv meddelande. Att aktien backar idag är pga röda siffror. Annars ser det väldigt bra ut vilket för mig misstänka att den absoluta Bull scenariot med att penetrera Disneys world och andra tunga aktörers kontor är inte helt omöjligt.

Jag håller mig dock borta från handeln tills jag anser marknaden är tillräckligt stabilt.

Vettigt inlägg. Instämmer till fullo
Citera
2016-02-08, 09:54
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Är det andra utspädningen på fyra månader?
Citera
2016-02-08, 16:18
Medlem
JoeL431s avatar
Ni som äger, är kursen prisvärd mot rapporten som kom idag? Var det motiverat med ett ras på 20+% idag?
Citera
2016-02-08, 17:09
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Ni som äger, är kursen prisvärd mot rapporten som kom idag? Var det motiverat med ett ras på 20+% idag?
Aktien backade pga röda siffror.

Däremot, Anoto har väldigt mycket i pipen för att nå 1,5-2 kr inom , är min gissning. Mina belägg till 1,5-2 kr som aktiekurs är pga de tre nya förvärningar som nämnts idag, Cime tech som det ryktats om och HP avtalet. Själva HP avtalet bjöd inga positiva effekter i aktiekursen och istället började den långsamt gå nedåt.

Utöver det ovannämnda, du har lansering av nya produktkategorier såsom, stora skärmar och patentdokument där Anoto är skriven.

Kolla man den historiska aktiekurs utveckligen, det är väldigt sannolikt att aktiekursen uppstudsar tillbaka mot 1 kr. Aktiekursen står vid 0,700 kr vilket tyder på att det är sannolikt att den går och besöker 0,65 nivån igen som för några veckor sedan. Man bör tillägga att även OMXS30 står vid 1275 vid skrivande stund.

Jag äger inte aktien däremot har jag aktien under bevakning.
Citera
2016-02-08, 17:23
Medlem
Tycker nog jag fick ganska rätt idag..

Marknaden är less på löften och röda siffror.
Citera
2016-02-08, 19:49
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Tycker nog jag fick ganska rätt idag..

Marknaden är less på löften och röda siffror.

Ja. Du fick helt klart rätt Luggas. En riktig sugdag faktiskt.

Räknar med rejäl återhämtning på blå börs imorrn.
Citera
2016-02-08, 20:05
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn

Jag såg denna fantastiska dipp! Köpte på mig lite trading-godis. Säljer la skiten imorn när fiskarna har fyllt luckan.
Citera
2016-02-08, 20:49
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn

Ja, absolut. Lite överdriven nedgång men istället kom det fram mycket nyttigt info om vart bolaget är på väg till så det är positivt.

Skall bevaka aktien.
Citera
2016-02-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ja, absolut. Lite överdriven nedgång men istället kom det fram mycket nyttigt info om vart bolaget är på väg till så det är positivt.

Skall bevaka aktien.

Samma här.

Jag har en känsla av att börsen kan komma att tryckas ner ett tag till..
Citera
2016-02-08, 21:14
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Aktien backade pga röda siffror.

Däremot, Anoto har väldigt mycket i pipen för att nå 1,5-2 kr inom , är min gissning. Mina belägg till 1,5-2 kr som aktiekurs är pga de tre nya förvärningar som nämnts idag, Cime tech som det ryktats om och HP avtalet. Själva HP avtalet bjöd inga positiva effekter i aktiekursen och istället började den långsamt gå nedåt.

Utöver det ovannämnda, du har lansering av nya produktkategorier såsom, stora skärmar och patentdokument där Anoto är skriven.

Kolla man den historiska aktiekurs utveckligen, det är väldigt sannolikt att aktiekursen uppstudsar tillbaka mot 1 kr. Aktiekursen står vid 0,700 kr vilket tyder på att det är sannolikt att den går och besöker 0,65 nivån igen som för några veckor sedan. Man bör tillägga att även OMXS30 står vid 1275 vid skrivande stund.

Jag äger inte aktien däremot har jag aktien under bevakning.
Samma här, övervakat den sedan i somras och hann inte med senaste 0.7 svängen. Börsen känns dock för sur nu, får avvakta och se om jag hittar något köpläge (och pesos) som passar!

Tror den dåliga med väntade rapporten tog större stryk på aktien är förtjänat. Kan mycket väl trilla ner mot 0.5 likaväl, avvaktar och iakttar. Har dock stort intresse för att hoppa på tåget, på dagens nivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in