Väcker upp denna tråd igen då jag har blivit drabbad och jag är mäkta förbannad!
Har en drös bilar, bl a en sommarbil och en husbil som är avställda över vintern. Av en slump är dom försäkrade hos samma bolag, Vardia och båda är halvförsäkrade.
Häromdagen så gjordes några förändringar i försäkringen så det kom två nya försäkringsbrev. Skummade igenom dem men hittade inget anmärkningsvärt förutom en sak, på sommarbilen som är i läge avställningsförsäkring á 504,-/år medan husbilen fortfarande verkar ha försäkring som att den är i drift! Wtf? Kollade med banken, japp, det dras på autogiro ett sammanlagt belopp som motsvarar halvförsäkring för husbilen samt avställningsförsäkring för sommarbilen!
Det var ju bara rena slumpen att jag upptäckte det. Kollade för säkerhet skull att husbilen fortfarande är avställd.
Det här är ju för fan stöld! Dom får automatiskt besked om när bilen ställs av och ska då flytta den till en annan försäkring, det ska jag inte behöva göra.
Ska bli intressant att ringa dom på måndag och höra vad dom har att komma med och jag kommer att vara
väldigt tydlig! Kanske läge för andra att kolla upp samma sak?