2016-02-08, 11:49
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag har TLC via min Dreambox och den skitkanalen är det enda som räddar mig från att dö av tristess nu under föräldraledighet.

Dock har den under cirka 1-2 veckor fryst bilden, tappat ljudet, förvrängt ljudet och allmänt jävlats särskilt då det jag vill se går. Nu har jag stillbild sedan en timme men jag kan inte felanmäla direkt till TLC eftersom jag inte kan uppge abonnemangsform.

Har fler, oavsett TV-leverantör, stillbild på TLC just nu? Om bilden har hunnit komma igång innan någon kollar: Har ni upplevt problem med kanalen under senaste veckan?

(Jag är alltså fullt medveten om hur jävla dåliga program som visas på TLC)
Senast redigerad av SkepticalHippo 2016-02-08 kl. 12:00.
Citera
2016-02-08, 12:21
Medlem
SkepticalHippos avatar
Era jäklar, nu har kanalen kommit igång igen mitt i det sämsta programmet (Sister Wives, som jag inte ser) så nu kan ju inte de som sitter framför TV:n kolla om det var samma för dem :/

Då återstår frågan: Är det någon som har upplevt problem med att kanalen fryser/tappar ljud/förvränger ljud under senaste tiden?
Citera
2016-02-08, 16:11
Medlem
note-its avatar
Hej, vi kollar ofta på TLC utan några problem. Måste vara din derambox då eller? Jag har kabel tv från comhem och allt funkar alltid bra.
Tycker du ska kolla mera på sister wives, det är bra teve att se hur andra lever.
Citera
2016-02-08, 22:09
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Hej, vi kollar ofta på TLC utan några problem. Måste vara din derambox då eller? Jag har kabel tv från comhem och allt funkar alltid bra.
Tycker du ska kolla mera på sister wives, det är bra teve att se hur andra lever.

Tack för svaret! Det är Dreambox som streamas via ett Comhem-abonnemang så det verkar ju nästan så. Väldigt konstigt att bara den kanalen berörs. Ser mest på BBC-kanalerna och där är det aldrig något strul.

Är det någon som vet mer om Dreambox som kan förklara detta märkliga fenomen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in