Citat:
Ursprungligen postat av
zascha
Du glömde att besvara mina frågor...
Det här fallet har inget som helst gemensamt med det du tar upp. Jag citerar användaren #MrFold som är väl insatt i juridiska spörsmål. Jag gör fetstilt text där du bör fundera lite extra angående detta fall.
Jag glömde ingenting då det är rent rättshaveristiska frågor som är ren snömos i debatten. Att börja gurgla om forskning för man inte vill se det uppenbara. Att det finns fler poliser nu än någonsin men färre brott än någonsin klaras upp. Polischefer som sitter och tankar barnporr men som istället för att åtals tystas det ner. Åklagare som utnyttjar minderåriga. Ambitiösa poliser sätts dit med fingerade och påstådda bevis. Masstaffsande på festivaler tystas ner. Etc etc. Man behöver inte vara en raketforskare för att se att det finns uppenbara problem, främst innom poliskåren.
Du verkar inte förstå att jag tar upp detta för att det verkar råda någon slags illusion hos vissa i tråden att fel och misstag inte begås av polis, säkert många med aspirationer att själv jobba inom polis eller rättsväsende som vill känna sig lojala med kåren.
För den som dessutom har en del arbetslivserfarenhet, och varit i kontakt eller jobbat för statlig och komunal verksamhet, vet att misstag sker HELA tiden. I ALLA brancher och yrken.
Att Mr Fold skulle ha någon form av juridisk utbildning är jag tveksam till. Själv har jag ett antal univeritetspoäng i juridik om nu det spelar någon roll.
Denne förstår ju heller inte likheterna mellan de fall han refererar till och det sexualsadistiska motivet som det spekuleras i detta fall. Parallellerna är slående att det är ett sexuellt monster som skall skapas, precis som i TQ, Da Costa och incest-satansmässofallen. Det är nästan komiskt att ni inte kan se det, om det nu inte vore så att det faktiskt gäller ett väldigt tragiskt dödsfall som ger upphov till det.